320 d Grijs blauwe rook bij koudstart

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
TokWango

320 d Grijs blauwe rook bij koudstart

Bericht door TokWango » 17 dec 2016, 17:01

Beste beamers heb een 320 d touring van 2002 met officieel 225000 km ,heb in maart nieuwe verstuivers laten steken ,en gloeibougies , onlangs nog voorgloeisysteem (preheatingcontrol) ,een maand geleden de Carterventilatie ook laten vervangen , nu het probleem koudstart gaat wel maar niet zoals het zou moeten , tijdens de start komt er eerst een blauw pluimpje ,maar na enkele seconden begint er grijs witte rook uit de uitlaat te komen ,wat ook raar is dat het toerental wat schommelt en dit merk je dus ook aan de motor (geluid ) daarna stabiliseert het toerental wel , als ik tijdens het roken vd grijs witte rook op het gaspedaal duuw word dit erger , als ik daarne dan vertrek en sta stil voor een rood licht od ruik ik in de auto een soort van onverbrande olie o.d , hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn ????,heb al serieus wat kosten gedaan maar mag ook niet blijven duren :gek: heb me laten vertellen dat de klepseals verduurd zouden zijn ook prijzig , hoop op enkele reacties , thanks :amen: ja nu komt het auto is gemodificeerd , grotere turbo - grotere intercooler chip tuning - EGR bypass K&N luchtfilter heeft om en bij de 230 pk rijd als een trein voor de rest, krijgt regelmatig producten van Bardhall om hem in top conditie te houden , graag enkele reacties :zwaai:

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”