130i houd in boven de 180km/p
130i houd in boven de 180km/p
hallo
ik heb sinds kort een BMW 130i uit 2006
120.000 gelopen K&N luchtfilter en 135i uitlaat demper.
Alleen gelijk een probleempje hij houd in als ik boven de 180 ga rijden.
Hij trekt tot de 180 gewoon lekker door alleen daar boven voel je dat hij sterk inhoud en met vlagen weer vermogen heeft en weer inhoud, het zo gaat het door tot de 260. hij red het met pijn en moeite en trekt niet in in stuk door.
Stationair loopt hij goed en rijd goed niet inhouden onderin of iets.
ik heb al wat dingetjes uitgezocht maar kom er nog niet helemaal uit.
ik heb de luchtmassa meter al uitgewisseld dat maakte geen verschil.
ik heb hem uitgelezen met Ista en had alleen storing op het Vanos ventiel van de inlaat die heb ik vervangen en ook dat maakte geen verschil.
ook het carterventilatie heb ik gecontroleerd is ook goed.
Ook heb ik de grote disa klep gecontroleerd heeft geen speling en zit ook niet los op het asje, de kleine wil ik nog controleren maar moet ik het inlaat er afhalen dat is nog wel ff een klusje.
Ik heb hem nog afgelopen week weer uitgelezen en weer geen storingen.
Olie heb ik pas ververst (1000km) en heb toen ook motor flush er in gegooid.
Weet iemand of de kleine disa klep voor de hoge toeren zijn of voor de lagen daar ben ik nog niet uit.
iemand nog andere suggesties?
alvast bedankt.
ik heb sinds kort een BMW 130i uit 2006
120.000 gelopen K&N luchtfilter en 135i uitlaat demper.
Alleen gelijk een probleempje hij houd in als ik boven de 180 ga rijden.
Hij trekt tot de 180 gewoon lekker door alleen daar boven voel je dat hij sterk inhoud en met vlagen weer vermogen heeft en weer inhoud, het zo gaat het door tot de 260. hij red het met pijn en moeite en trekt niet in in stuk door.
Stationair loopt hij goed en rijd goed niet inhouden onderin of iets.
ik heb al wat dingetjes uitgezocht maar kom er nog niet helemaal uit.
ik heb de luchtmassa meter al uitgewisseld dat maakte geen verschil.
ik heb hem uitgelezen met Ista en had alleen storing op het Vanos ventiel van de inlaat die heb ik vervangen en ook dat maakte geen verschil.
ook het carterventilatie heb ik gecontroleerd is ook goed.
Ook heb ik de grote disa klep gecontroleerd heeft geen speling en zit ook niet los op het asje, de kleine wil ik nog controleren maar moet ik het inlaat er afhalen dat is nog wel ff een klusje.
Ik heb hem nog afgelopen week weer uitgelezen en weer geen storingen.
Olie heb ik pas ververst (1000km) en heb toen ook motor flush er in gegooid.
Weet iemand of de kleine disa klep voor de hoge toeren zijn of voor de lagen daar ben ik nog niet uit.
iemand nog andere suggesties?
alvast bedankt.
Re: 130i houd in boven de 180km/p
Je hebt 2 disa kleppen. Met 2 kleppen kun je dus 3 standen realiseren. Deze zijn onderverdeeld in stationair, midden toerental (tot 4000) en hoog toerental tot redline.
Ik kan je hier wel een uitgebreid informatie artikel over geven. Maar dit moet ik even opzoeken.
Momentje!
Ik kan je hier wel een uitgebreid informatie artikel over geven. Maar dit moet ik even opzoeken.
Momentje!
ja klopt ik heb hier een linkje van een foto alleen ik kan niet zeggen welke welke klep is.
http://s590.photobucket.com/user/marco1 ... 5.jpg.html
wel dat als ik hoog in de toeren zit dat ze allebei open moeten staan. maar ik zit er dus aan te denken dat als de kleine Disa los op het asje zit dat hij misschien gaat zweven en daardoor inhoud en dan weer niet en dan weer wel en zo maar door. Midde toeren trekt hij wel goed dus als ik weet dat de kleine Disa als eerst open gaat zoals op de afbeelding kan het dat ook niet zijn. het is allen in hoge toeren.
http://s590.photobucket.com/user/marco1 ... 5.jpg.html
wel dat als ik hoog in de toeren zit dat ze allebei open moeten staan. maar ik zit er dus aan te denken dat als de kleine Disa los op het asje zit dat hij misschien gaat zweven en daardoor inhoud en dan weer niet en dan weer wel en zo maar door. Midde toeren trekt hij wel goed dus als ik weet dat de kleine Disa als eerst open gaat zoals op de afbeelding kan het dat ook niet zijn. het is allen in hoge toeren.
Hier heb ik het bestand even geupload.
Als je software hebt kun je de disa motoren ook aansturen en controleren op werking.
https://drive.google.com/open?id=0B7D9L ... jRWYjhCWEE
Mocht je kiezen om het inlaat spruitstuk te demonteren. Aanhaal moment is 15Nm
Alvorens moeten reactiestang, luchtfilter en het motordeksel worden verwijderd.
Pakkingen dienen natuurlijk vervangen te worden..
Als je software hebt kun je de disa motoren ook aansturen en controleren op werking.
https://drive.google.com/open?id=0B7D9L ... jRWYjhCWEE
Mocht je kiezen om het inlaat spruitstuk te demonteren. Aanhaal moment is 15Nm
Alvorens moeten reactiestang, luchtfilter en het motordeksel worden verwijderd.
Pakkingen dienen natuurlijk vervangen te worden..
dat is een mooie uitleg over de Disa.
ik denk dat ik binnen kort maar het spuitstuk er af ga halen om te controleren.
hopen dat het dat is ben al lang aan het zoeken met dit probleem.
ik denk dat ik binnen kort maar het spuitstuk er af ga halen om te controleren.
hopen dat het dat is ben al lang aan het zoeken met dit probleem.
Ik ben erg benieuwd wat je aantreft in de inlaat kanalen van de cilinderkop. Bij de turbo motoren N54 hoopt hier zich erg veel kool en olie aanslag op. Mijn 130i loopt eigenlijk niet harder dan 260km/h echter heb ik met wind mee al 270 gehaald. Maar hij is gewoon uitgeblust daarna, vind het zelf prima zo. Blijf stiekem kijken naar een 1 of 3 - 35i 

ja we gaan het zien die van mij loopt net 250-260 maar duurt erig lang. ik weet nog niet wanneer ik hem los ga halen misschien zaterdag.
me broer heeft een 335i trekt net ff wat sneller naar de 260 maar valt dan ook stil in de begrenzer jammer genoeg.
me broer heeft een 335i trekt net ff wat sneller naar de 260 maar valt dan ook stil in de begrenzer jammer genoeg.
Klopt. Maat van me heeft een erg mooie N54 335i en dat gaat gewoon als een speer. Hij heeft hem wat getuned en zit nu met de juiste brandstofop zo'n 420 a 430 PK. Met regulier pomp brandstof zo'n 390 pk, dat is echt gaaf.
Maar ja. Die van mij is opzich snel tot de 200 en daarboven gaat het allemaal maar traag.
Maar ja. Die van mij is opzich snel tot de 200 en daarboven gaat het allemaal maar traag.

Top van Richard voor de technische hulp
Even voordat je je motor uit elkaar schroeft,check even wat hij doet met een normaal luchtfilter...die k&n zijn geolied en dat geeft wel eens problemen! je geeft al aan dat je lucht massa meter ok is,maar toch,heb al vaker gelezen dat een dergelijk filter problemen geeft omdat er te veel olie meekomt .... dit kan bijvoorbeeld je bougies etc aantasten.
Het is maar een gedachte,maar stel dat dit het is,ben je snel klaar en hou je een boel geld in je zak
Een 130i zou boven de 200kmh gewoon lekker door moeten trekken...zie hier:
https://www.youtube.com/watch?v=JMSxVl_XvFE
iig hou ons op de hoogte met dit probleem,hopen dat je het snel kan oplossen!!!
Spy.

Even voordat je je motor uit elkaar schroeft,check even wat hij doet met een normaal luchtfilter...die k&n zijn geolied en dat geeft wel eens problemen! je geeft al aan dat je lucht massa meter ok is,maar toch,heb al vaker gelezen dat een dergelijk filter problemen geeft omdat er te veel olie meekomt .... dit kan bijvoorbeeld je bougies etc aantasten.
Het is maar een gedachte,maar stel dat dit het is,ben je snel klaar en hou je een boel geld in je zak

Een 130i zou boven de 200kmh gewoon lekker door moeten trekken...zie hier:
https://www.youtube.com/watch?v=JMSxVl_XvFE

iig hou ons op de hoogte met dit probleem,hopen dat je het snel kan oplossen!!!
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Alle tips en gedachtes zijn welkom
ik had hiervoor een origineel luchtfilter toen hiel hij ook al in.
ik heb de K&N er pas 2 weken in zitten dus daar licht het denkik niet aan.
ik wacht nog even met het inlaat er af te halen aangezien hij onderin goed doortrekt zou de disa eigenlijk goed moeten werken.
ik heb gisteren de bougie's preventief vervangen toen ik de oude er uithaalde leek het dat ze aardig oud waren.
Misschien dat het toch aan de bougies ligt maar dat is nog even afwachten. Ik moet even een momentje hebben waar ik hem even kan doortrekken maar dan moet het niet glad zijn zoals dit weekeind.
ik hou jullie op de hoogt hopen dat het nu voorbij is.
ik had hiervoor een origineel luchtfilter toen hiel hij ook al in.
ik heb de K&N er pas 2 weken in zitten dus daar licht het denkik niet aan.
ik wacht nog even met het inlaat er af te halen aangezien hij onderin goed doortrekt zou de disa eigenlijk goed moeten werken.
ik heb gisteren de bougie's preventief vervangen toen ik de oude er uithaalde leek het dat ze aardig oud waren.
Misschien dat het toch aan de bougies ligt maar dat is nog even afwachten. Ik moet even een momentje hebben waar ik hem even kan doortrekken maar dan moet het niet glad zijn zoals dit weekeind.
ik hou jullie op de hoogt hopen dat het nu voorbij is.
Wat het ook nog kan zijn zijn je magneetventielen...ik heb die laatst ook schoongemaakt en merkte dat de motor iets feller reageerde daarna...ook liep hij stationair iets rustiger...
Google er maar eens op(engels :n52 solenoids) staat genoeg over geschreven!
Spy.
Google er maar eens op(engels :n52 solenoids) staat genoeg over geschreven!
Spy.
ja ik had bij de inlaat een foutcode voor de solenoid die heb ik vervangen maar leverde niks op.
ik heb net heel ff een klein stukje door getrokken maar de bougie's hebben niet geholpen hij houd nog steeds in en heel af en toe ook onderin.
ik zit nu meer te denken aan injectors of brandstof filter hij houd alleen in als ik hogere snelheden ga rijden dus moet er ook meer brandstof in dus ik denk dat ik die richting op moet.
ik denk dat ik binnen kort het brandstof filter vervang en een busje injector reiniger in de tank gooi.
ik heb net heel ff een klein stukje door getrokken maar de bougie's hebben niet geholpen hij houd nog steeds in en heel af en toe ook onderin.
ik zit nu meer te denken aan injectors of brandstof filter hij houd alleen in als ik hogere snelheden ga rijden dus moet er ook meer brandstof in dus ik denk dat ik die richting op moet.
ik denk dat ik binnen kort het brandstof filter vervang en een busje injector reiniger in de tank gooi.
ok,hopen dat dat helpt!
Heb je je uitlaat magneetventiel ook vervangen?schoongemaakt?
Spy.
Heb je je uitlaat magneetventiel ook vervangen?schoongemaakt?
Spy.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 16 jan 2017, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is niet toegestaan.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is niet toegestaan.
ik had donderdag nog ff een stukje gereden en het lijkt echt ofdat de lucht gesmoort word het zit ook niet in het brandstof gedeelte.
ja de uitlaat magneetventiel had ik ook schoon gemaakt.
ik zit te denken aan de smoorklep of de disa's of die zit t klooien. als ik weg slip word ook lucht gesmoord zo'n gevoel is het ook als ik zo hard rij.
ja de uitlaat magneetventiel had ik ook schoon gemaakt.
ik zit te denken aan de smoorklep of de disa's of die zit t klooien. als ik weg slip word ook lucht gesmoord zo'n gevoel is het ook als ik zo hard rij.