Welke motor olie voor mijn BMW E46
Welke motor olie voor mijn BMW E46
Dag alles,
Vraagje. Welke type olie soort gebruiken jullie?
Ik hoorde begreep dat veel goed was zolang ik maar geen kroon zou kopen.
5w30
Graag hoor ik wat jullie gebruiken
Groeten,
Nils
5w30
Groeten,
Nils
Re: Motor olie
Ik gebruik altijd Castrol EDGE 5W-30 C3 , 100% synthetische olie voor mijn 320d van '98.
Het kan natuurlijk anders zijn voor jouw E46 , zelf check ik altijd even de website van Castrol, hier kun je op basis van je kenteken de juiste olie vinden.
Het kan natuurlijk anders zijn voor jouw E46 , zelf check ik altijd even de website van Castrol, hier kun je op basis van je kenteken de juiste olie vinden.
Re: Motor olie
Wat een onzin dat je geen kroon zou moeten kopen.
Al mijn Bmw's hebben het altijd prima gedaan op Kroon, belangrijkste is dat de codering van de olie klopt.
Castrol is gewoon een hype verder niets, goede olie hoor maar niet per definitie beter dan kroon.
Is door Bmw gewoon erkend als de juiste olie.
https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/ ... 5w-30/682/
Al mijn Bmw's hebben het altijd prima gedaan op Kroon, belangrijkste is dat de codering van de olie klopt.
Castrol is gewoon een hype verder niets, goede olie hoor maar niet per definitie beter dan kroon.
Is door Bmw gewoon erkend als de juiste olie.
https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/ ... 5w-30/682/
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Welke motor olie voor mijn BMW E46
Echt onzin deze redenering, er zijn genoeg mensen die dit merk gebruiken met hele goede ervaringen. Belangrijkst is het dat je de juiste specificaties aanhoudt volgens BMW voorgeschreven voor jouw model. Kroon, Shell, Bp, Eurol, Kendall, Valvoline, Mobil, Castrol, etc etc. Zolang je maar geen goedkope rotzooi gebruikt is het goed. Niet onbelangrijk, de genoemde merken bevatten allemaal de juiste toevoegingen om jouw motor schoon en goed te laten lopen.VerCouter schreef:Dag alles,
5w30
Groeten,
Nils
Met vriendelijke groet,
Jos
Gebruik 5W30 Valvoline van Action
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
- cjjvisserM3
Houd er wel rekening mee dat de Vavoline 5W30 LL1 is. Dus let op wat voor motor je hebt. Ik gebruik deze olie voor mijn Ford Fiesta. Een koopje wat mij betreft.
Jos535i schreef: ↑23 jan 2017, 16:05 Echt onzin deze redenering, er zijn genoeg mensen die dit merk gebruiken met hele goede ervaringen. Belangrijkst is het dat je de juiste specificaties aanhoudt volgens BMW voorgeschreven voor jouw model. Kroon, Shell, Bp, Eurol, Kendall, Valvoline, Mobil, Castrol, etc etc. Zolang je maar geen goedkope rotzooi gebruikt is het goed. Niet onbelangrijk, de genoemde merken bevatten allemaal de juiste toevoegingen om jouw motor schoon en goed te laten lopen.
Met vriendelijke groet,
Jos
Dankjewel! Heb nu Valvoline gekocht en verbruikt (naar mijn idee) minder.
Ik prefereer altijd een A-merk met een eigen R&D afdeling dan een mengboer die toevallig voldoet aan de waarden die een OEM'er stelt. Dus Total/Elf, Castrol, Mobil.
Inderdaad in je boekje kijken, en qua letters erna de hoogst mogelijk nemen (geen A3B3, maar een C3 bijvoorbeeld). Het scheelt een paar euro, en de levensduur is haast 2x zo lang.
Inderdaad in je boekje kijken, en qua letters erna de hoogst mogelijk nemen (geen A3B3, maar een C3 bijvoorbeeld). Het scheelt een paar euro, en de levensduur is haast 2x zo lang.