Levensduur accu

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Siemi

Re: Levensduur accu

Bericht door Siemi » 21 nov 2007, 23:23

Normaal is dacht ik iets van 5 tot 7 jaar. Je kunt zien hoe goed ie is als je er een volt meter op zet. Als hij bij het starten onder de 10v klapt, dan kun je deze winter beter startkabels gereed houden.

Als je een nieuwe koopt, koop een varta. Nauwlijks duurder dan een andere, wel het beste!
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

Dnl

Bericht door Dnl » 22 nov 2007, 08:39

Hmm.. Aangezien ik een week op vakantie ben geweest, heb ik de auto in een loods gezet. Aangezien we in Nederland blijkbaar temperaturen hebben gehad van om het vriespunt en in de loods het altijd een stuk kouder is had ik gisteren echt een probleem met starten. Hij deedt niks meer! :|, we moesten hem aandrukken (En met 30uur geen slaap te hebben gehad, een lange reis valt zoiets flink tegen :|).

Volgens mij start de auto nu wel weer gewoon, maar merkte afgelopen keren (voor de vakantie) wel dat ie er soms wat langer over moest doen om te starten.

Accu aan vervanging toe?
Edit:
Auto is uit 2001, accu is nog nooit vervangen..

Siemi

Bericht door Siemi » 22 nov 2007, 13:55

Tsja, ik zou je aanraden om een andere auto te kopen. Wel moet je dan even deze accu overzetten, want daar kan het niet aan liggen. :gay:

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 22 nov 2007, 16:57

Siemi schreef:Normaal is dacht ik iets van 5 tot 7 jaar. Je kunt zien hoe goed ie is als je er een volt meter op zet. Als hij bij het starten onder de 10v klapt, dan kun je deze winter beter startkabels gereed houden.

Als je een nieuwe koopt, koop een varta. Nauwlijks duurder dan een andere, wel het beste!
+1. een accu gaat idd gemiddeld zo'n 5 tot 7 jaar mee. uitzonderingen daargelaten. Ik heb nog steed de eerste erin zitten. Dus is nu bijna 9 jaar oud.

Siemi

Bericht door Siemi » 05 jan 2008, 14:56

Je kunt met een volt meter meten hoeveel volt hij geeft. Als hij bij het starten naar 9 volt gaat is het einde verhaal. Ook kun je even bij de brezan langs gaan, die hebben een accutestapparaat voor dummies. Die sluiten ze aan en dan zegt het apparaat of de accu goed is of niet.

:gekdoen: En dat is 1000 :gekdoen:

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 05 jan 2008, 16:10

Als je dynamo zwak/defect is laadt je accu niet bij en start je auto moeilijk omdat je accu weinig stroom kan leveren...

Op zich is dat ook wel te controleren, op dynamo moet je op 14,4v boordspanning zitten en als die niet meer functioneel is zou je op 12v boordspanning moeten zitten.

(Uiteraard met de motor draaiend)

Mark

Bericht door Mark » 05 jan 2008, 19:18

330dM schreef:Gefeliciteerd! Eindelijk zeg..... :p
Ik zal zo de voltmeter er even aanhangen en kijken wat er gebeurt, bij de Euromaster riepen ze
"dynamo!" trouwens zou het niet eerder "startmotor" moeten zijn dan?
Startmotor zal het zo snel niet zijn.
Dan heb je andere problemen met starten.

Wanneer deze namelijk kapot is hoor je hem overslaan.

Als niet je accu gewoon dood is, dan is het een grote kans dat je een probleem hebt met je dynamo.

bmwtouring

Bericht door bmwtouring » 18 mei 2008, 09:03

wat mijn ervaring met accus is ?!?

ik heb nu een 318 touring heb binnen 11 maanden mijn accu op
maar ja veel audio daar de ruitenwisser enz enz bij tja wat wil je
er lag nog de orginele accu in
deze is nu vervangen voor een zwaarder broertje uit een diessel nergens geen problemen meer mee en zit er nu bijna 3 jaar in duzzz,,, ben eens benieuwd

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 18 mei 2008, 23:23

Heb de mijne onlangs vervangen. Er zat nog de originele in uit 1999 (stond datum op de accu), dus die is toch 9 jaar mee gegaan.
Het is idd erg afhankelijk van hoe de accu belast wordt, bij lange afstanden kan hij altijd goed doorladen zodat ie bijna nooit (bijna) leeg komt te staan. Korte stukjes (veel starten, weinig laden) heeft een accu de meeste moeite mee, als er daarnaast nog veel verbruikers zijn (audio bijvoorbeeld), zal ie eerder aan z'n eind zijn.
www. M3 register .nl

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 23 mar 2009, 13:23

(ff een oude topic uit de sloot halen....)
Staat er op de accu een (productie) datum?? (Zit een originele van BMW in, zal als ik thuis ben, en het niet te donker is, even kijken...)
Denk dat de mijne aan z'n eind is, ondanks dat ie laatst bij de dealer gemeten is, en in orde zou zijn.... (Auto is van Mei 2001, heb de afgelopen 2 jaar (81.000km) geen accu gewisseld ;) )

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 23 mar 2009, 13:36

Normaal gesproken moet bij montage van een accu de betreffende maand genoteerd worden, kan op diverse manieren. Gewoon erop geschreven of uitgestansd ofzo :)

bmw-freakske

Bericht door bmw-freakske » 27 mar 2009, 17:42

Heb de mijne deze winter ook vervangen, zat er 10jaar in maar met het koude weer was de batterij direct leeg dus maar snel een andere gaan halen :D

Jussi

Bericht door Jussi » 27 mar 2009, 18:09

Mijne zit er nu 7 jaar en 120.000km in en is nu toch aan het eind van zijn leven aan het komen.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 27 mar 2009, 20:37

AGM? Wasda?

Jij wou toch zo'n gelei dingetje erin gooien?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 27 mar 2009, 23:50

Op zich best interessant.
Alleen blijven er niet zoveel voordelen over als je de auto dagelijks gebruikt.

Wat is het prijs verschil dan?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”