Kickdown dan motorstoring
Kickdown dan motorstoring
Goedendag,
Ik heb een probleempje en een vraag....Sinds kort kreeg ik als ik de kickdown gebruikte meteen melding motorstoring en de motor loopt dan ook onregelmatig.Zet ik hem uit en start meteen weer is er niks aan de hand.Als ik gewoon rijdt is er geen enkele probleem.Had ook probleem met kofferbak,dus meteen laten uitlezen en kwam er een storing uit...29d0 was iets met cillinder 4 ofzo,ik heb er geen verstand van.Deze hebben ze gereset en ik moest maar even kijken hoe het ging.Nou het ging ff goed maar nu doet hij het weer.Maaarrrr nu de vraag ik ga heel snel op wintersport en heb de auto nodig,als ik nou gewoon rijdt zonder de kickdown te gebruiken zal dat goed gaan.....En wat zou het nou kunnen zijn eigenlijk?
Alvast bedankt
Ik heb een probleempje en een vraag....Sinds kort kreeg ik als ik de kickdown gebruikte meteen melding motorstoring en de motor loopt dan ook onregelmatig.Zet ik hem uit en start meteen weer is er niks aan de hand.Als ik gewoon rijdt is er geen enkele probleem.Had ook probleem met kofferbak,dus meteen laten uitlezen en kwam er een storing uit...29d0 was iets met cillinder 4 ofzo,ik heb er geen verstand van.Deze hebben ze gereset en ik moest maar even kijken hoe het ging.Nou het ging ff goed maar nu doet hij het weer.Maaarrrr nu de vraag ik ga heel snel op wintersport en heb de auto nodig,als ik nou gewoon rijdt zonder de kickdown te gebruiken zal dat goed gaan.....En wat zou het nou kunnen zijn eigenlijk?
Alvast bedankt
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 okt 2016, 22:04
Re: Kickdown dan motorstoring
Gezien je benzine hebt, zou ik je bougie en je bobine controleren. Problemen met bobine komen vaker bij deze benzine motoren. Laat compressie test uivoeren, dan kom je achter of dit de oorzaak is..
Zoekende naar een benzine.. E60 545 540 530
Verkocht BMW E60 535D
Verkocht BMW E60 535D
Re: Kickdown dan motorstoring
Top. Bedankt voor je reactie
Re: Kickdown dan motorstoring
Ik denk eerder aan een injector. Tijdens een kickdown gebeurt er niets anders met de bobine of met de bougie als bij gewoon rijden. Er wordt echter wel meer benzine ingespoten...
Re: Kickdown dan motorstoring
Ontsteking word ook toch ook wel aangepast afhankelijk van het gevraagd vermogen.
525d E61 2007 pre-LCI
- Michel5388
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:14
Re: Kickdown dan motorstoring
Bij mijn 3 serie zelfde probleem gehad bleek geen compressie te hebben op 1 cilinder
Re: Kickdown dan motorstoring
Ze zijn er uit,blijkt te maken te hebben met een vanos magneet ventiel.Die schijnt vervuild te zijn en gaan ze eerst schoonmaken in het gunstige geval is het dan klaar en anders kapot en moet vernieuwd worden in het ergste geval....Schijnt duur te zijn klopt dat?Ik vroeg wat gaat me dat ongeveer kosten?En het antwoord was tegen de 600 euro!!!Ik heb ook olielekkage bij een pakking zeiden ze en de bobine is waarschijnlijk niet goed.
As woensdag moet ik hem brengen en hopelijk valt het mee!
Iemand ook ervaring met de vanos?En klopt dat ongeveer voor die prijs?
As woensdag moet ik hem brengen en hopelijk valt het mee!
Iemand ook ervaring met de vanos?En klopt dat ongeveer voor die prijs?
Re: Kickdown dan motorstoring
Beste Bimmer liefhebbers. Sinds kort kampt mijn Bimmer met het zelfde probleem als Papaklaas in januari 2017 beschrijft.
Bij Papaklaas zou de oplossing in de vanos magneet ventiel te vinden zijn.
Ik heb een Diesel. Zou de oorzaak hetzelfde kunnen zijn. Volgens mij zijn dieselmotoren niet uitgerust met een vanos magneet ventiel.
Verneem graag van jullie.
Bij Papaklaas zou de oplossing in de vanos magneet ventiel te vinden zijn.
Ik heb een Diesel. Zou de oorzaak hetzelfde kunnen zijn. Volgens mij zijn dieselmotoren niet uitgerust met een vanos magneet ventiel.
Verneem graag van jullie.
Re: Kickdown dan motorstoring
Don pedro,
Probeer foutcodes met omschrijving te overhandigen.
Probeer foutcodes met omschrijving te overhandigen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Kickdown dan motorstoring
Hoi ehombie
Het heeft even geduurd maar ik heb zojuist mijn Bimmer laten uit lezen. Volgende foutcodes komen naar voren: 4560 en 4570
Heeft iets te maken met de controle van de ruildruk.
Donderdag a.s. ga ik in lekgeval het brandstof filter vervangen. Die zit er nu al 90.000km onder.
Verdere tips en advies is welkom!
Het heeft even geduurd maar ik heb zojuist mijn Bimmer laten uit lezen. Volgende foutcodes komen naar voren: 4560 en 4570
Heeft iets te maken met de controle van de ruildruk.
Donderdag a.s. ga ik in lekgeval het brandstof filter vervangen. Die zit er nu al 90.000km onder.
Verdere tips en advies is welkom!
Re: Kickdown dan motorstoring
Met de filter kun je inderdaad mee beginnen. Dan kijk je daarna weer verder.
Als het niet werkt..
Ik zag genoeg hits met die foutcodes. Echter kijk of je evt wat referentie waardes kunt tegenkomen van wat bijv. het raildruk (onder bepaalde omstandigheden) en hoe het systeem is opgebouwd qua componenten.
Dan kun je evt dingen beredeneren om het juiste onderdeel te vervangen als je het zelf wilt fixen, (icm de uitlees mogelijkheden die je tot je beschikking hebt).
Gebruik evt www.newtis.info
succes
Als het niet werkt..
Ik zag genoeg hits met die foutcodes. Echter kijk of je evt wat referentie waardes kunt tegenkomen van wat bijv. het raildruk (onder bepaalde omstandigheden) en hoe het systeem is opgebouwd qua componenten.
Dan kun je evt dingen beredeneren om het juiste onderdeel te vervangen als je het zelf wilt fixen, (icm de uitlees mogelijkheden die je tot je beschikking hebt).
Gebruik evt www.newtis.info
succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Kickdown dan motorstoring
Gisteren heb ik het brandstoffilter vervangen. Echter zonder positief resultaat.
Ik ga opzoek naar de hits waar je het over schrijft.
De referentie waardes zijn die te meten of bedoel je waardes af fabriek.
Zelf beschik ik helaas niet over de juiste uitlees mogelijkheden :-)
Ik moet op zoek naar een kenner die mij wil helpen.
Zijn er leden die dat kunnen en willen??
Ik verneem graag.
Groet,
Peter van der Ploeg
Ik ga opzoek naar de hits waar je het over schrijft.
De referentie waardes zijn die te meten of bedoel je waardes af fabriek.
Zelf beschik ik helaas niet over de juiste uitlees mogelijkheden :-)
Ik moet op zoek naar een kenner die mij wil helpen.
Zijn er leden die dat kunnen en willen??
Ik verneem graag.
Groet,
Peter van der Ploeg
Re: Kickdown dan motorstoring
Ik wil wel meedenken...(let op ben grrn expert) welke dieselkrachtbron zit erin?
Ik meen dat het commenrails zijn van bosch in deze bmws..
Gezien het feit dat je er wel "normaal" gas mee kunt geven en rijden. Vraag ik me af wat de afgelezen druk(ken) zijn en wat die pressure regulator op de rail doet?
Ik verwacht dat die pressure regulator dicht(er) moet gaan om tijden kickdown situaties genoeg brandstof in de rail te houden. Of die hogedruk sensor aan de andere kant van de rail geeft geen juiste druk weer tijdens kickdown. (Raildruk kun je niet zelf meten omdat deze al snel >50 bar tot 1500bar) misschien met uitlezen tijdens rijden kun je evt beoordelen?
Ik meen dat het commenrails zijn van bosch in deze bmws..
Gezien het feit dat je er wel "normaal" gas mee kunt geven en rijden. Vraag ik me af wat de afgelezen druk(ken) zijn en wat die pressure regulator op de rail doet?
Ik verwacht dat die pressure regulator dicht(er) moet gaan om tijden kickdown situaties genoeg brandstof in de rail te houden. Of die hogedruk sensor aan de andere kant van de rail geeft geen juiste druk weer tijdens kickdown. (Raildruk kun je niet zelf meten omdat deze al snel >50 bar tot 1500bar) misschien met uitlezen tijdens rijden kun je evt beoordelen?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Kickdown dan motorstoring
Hoi Fijn dat je pro-actief mee wilt denken.
Het gaat om een E60-535D van het bouwjaar 2008
De drukken zijn volgens mij niet eenvoudig uit te leven.
Het kan natuurlijk ook een defecte sensor zijn.
Verneem graag!
Het gaat om een E60-535D van het bouwjaar 2008
De drukken zijn volgens mij niet eenvoudig uit te leven.
Het kan natuurlijk ook een defecte sensor zijn.
Verneem graag!
Re: Kickdown dan motorstoring
Lijkt me duidelijk dat je een probleem hebt met de druk.
Ofwel is de sensor foutief, of de druk regelaar ofwel kan de pomp niet genoeg druk leveren. Je kan gaan vervangen en hopen dat het opgelost. Of je wenden tot een specialist.
Ofwel is de sensor foutief, of de druk regelaar ofwel kan de pomp niet genoeg druk leveren. Je kan gaan vervangen en hopen dat het opgelost. Of je wenden tot een specialist.
525d E61 2007 pre-LCI