Inklembeveiliging zijruit uitgeschakeld

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
davedavy

Inklembeveiliging zijruit uitgeschakeld

Bericht door davedavy » 22 mar 2017, 17:04

Goedendag BMW vrienden,

Ik heb een probleempje met mijn E60 uit 2004 en hoop dat iemand van jullie enig idee heeft wat dit is. Sinds een tijdje heb ik een soort vet op mijn zijruit (geen idee wat dit precies is maar het komt duidelijk vanuit de deur/raammechanisme) zie afbeelding 1:

Gisteren gebeuren er echter iets raars: ik deed de auto open en de deur met dát raam ging niet open. Na nogmaals op open te duwen ging het slot van die deur open/dicht open/dicht 6 keer snel achter mekaar. Alléén die deur.

Ik dacht even 'wat vreemd' en ben toen gaan rijden (zonder foutmelding). Toen ik een uurtje later weer me auto instapte gaf die deze keer een foutmelding:

Iemand enig idee wat gaande is? De raam maakt ook een vreemd 'krakend' geluid als die dicht gaat tegen het frame aan. Ik heb op verschillende fora al gezocht over deze foutmelding maar dat ging bijna altijd over dezelfde foutmelding maar een ander probleem. Bij diegene ging het raam niet meer automatisch dicht en open, dat doet die bij mij nog wel.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

davedavy

Re: Inklembeveiliging zijruit uitgeschakeld

Bericht door davedavy » 22 mar 2017, 20:19

Opgelost: bleek helemaal niet die ruit te zijn, maar aan de bijrijders zijde. 20 sec het omlaag knopje inhouden en 20 sec weer omhoog inhouden en foutmelding gereset. Wat het 'vet' en het licht krakend geluid uit de achterruit is, is me nog niet duidelijk. Hij gaat namelijk ook niet stroef omlaag ofzo. Zal binnenkort eens het deurpaneel eraf halen.
Reageren Bewerken

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”