E87 116i 2009 LED upgrade vragen

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Lawrence

E87 116i 2009 LED upgrade vragen

Bericht door Lawrence » 14 apr 2017, 06:21

Goedemorgen iedereen!

Ik wil mijn E87 gaan voorzien van LED verlichting rondom en ben benieuwd of iemand daar concrete ervaring mee heeft. Allereerst, een vraag over de juiste lamp types (ik zit nu in het buitenland en heb de handleiding niet online kunnen vinden). Het lijstje dat ik adv de Osram lamp finder en wat andere bronnen heb gemaakt:

*VOOR*
dagrij: h8 12V 35W PGJ91-1 (wit)
dim: h7 12V 55W PX26d (wit)
groot: h7 12V 55W PX26d (wit)
mist (v): h11 12V 55W PGJ19-2 (wit)
richting: PY21W 12V 21W BAU15s (oranje+zilver)
parkeer: W5W 12V 5W W2,1x9,5d (wit)

*ZIJ*
richting: W5W 12V 5W W2,1x9,5d (oranje+zilver)

*ACHTER*
achterlicht: LED (?) of P21W BA15s (wit)
remlichten: P21W BA15s (wit)
mist (a): P21W BA15s (wit)
achteruit: W16W (wit)
richting: PY21W 12V 21W BAU15s (oranje+zilver)
kenteken: W5W 12V 5W W2,1x9,5d (wit)

Kan/wil iemand bevestigen dat deze lijst klopt? Aan de hand hiervan ga ik nl. straks de LED lampen bestellen.

Wat ik me even afvraag. Hoe zit het met evt. CAN-bus fouten? Het is nl. wat lastig vast te stellen of de te bestellen LED's hierin voorzien. En op hol geslagen richtingaanwijzers? Ik las iets over voorschakelweerstanden op Retrofitlab.com.

In eerste instantie is het me te doen om richtingaanwijzers en de achterpartij en daarna evt. pas de grotere verlichting voor. En ook daar heb ik een vraag over.

Het is mij erom te doen de verlichting te moderniseren en duurzamer te maken zonder dat het goedkoop gaat ogen. In het verleden heb ik al eens een aftermarket HID set in een motorfiets gemeubeld, maar dit was geen succes doordat de koplamp unit gebouwd was voor halogeen en dus veel strooistraling, slecht lichtbeeld. Ik ben daarom ook erg benieuwd of iemand al eens LED koplampen heeft ingebouwd in een halogeen unit en wat dit doet met het lichtbeeld?

Bedankt alvast voor alle info!

groeten uit China.

Lawrence.

iedow

Re: E87 116i 2009 LED upgrade vragen

Bericht door iedow » 08 mei 2017, 08:05

Ik heb zelf NOG geen led in mijn koplampen, wel rem/achterlicht (canbus) maar heb wel LED in de koplampen van mijn quad, en werkt prima, vergelijk het maar met Xenon, enkel heeft led geen opstarttijd, aan=aan

Of jou lijst klopt kan je beter zelf achter komen, door nu al de lampjes eruit te halen, zodat je weet welke lampen waar zitten en hoe je ze eruit haalt. En dan pas bestellen..

Je kan het Canbus systeem uitschakelen dmv coderen, led knipperlichten moet je aanpakken dmv weerstanden.
BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car
You Only Live Once, Enjoy!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”