Na veel wikken en wegen uiteindelijk besloten om een keer voor een niet M-model te kiezen.
Het is een 650i Gran Coupé Xdrive geworden uit 2013. Kleur is carbonzwart met een zwart interieur. Verder ontzettend veel opties, maar in ieder geval M-pakket en M-onderstel. Hier de rest van de lijst:
- Spoiler: Laat zien
Zo staat hij er nu bij:

Ik heb hem begin Februari 2017 opgehaald...
Hij was voorzien van een zwarte 18" styling 281 winterset.
Helaas was het niet echt top weer tijdens het ophalen, maar dit waren de eerste foto's vanaf mijn oprit:

Daarna gelijk de eerste mod uitgevoerd...

Eind Maart eens de tijd gehad om er een Eibach set onder te zetten. Samen met een maat en wat BMW tools, zo'n 4 uur bezig geweest, maar het resultaat is naar mijn mening top geworden:

Eind April een originele M Performance spoiler gemonteerd. Deze heb ik voor een mooie prijs (de helft van normaal) bij de lokale BMW dealer kunnen kopen.
Aangezien ik niet voor een permanente bevestiging wilde gaan, toch gekozen voor 3M tape.
Na wat schoonmaken, passen en meten het geheel erop geplakt. Pasvorm was niet geheel ideaal, maar het is uiteindelijk toch redelijk gelukt. Mocht het op den duur toch niet bevallen, kan ik hem er altijd weer afhalen:

Gelijk de dag erna zijn de 21" Breyton Fascinate velgen eronder gekomen.
Ik heb ze bij Wheels Online gekocht en werd daar prima geholpen door Arnold.
Ook heeft hij me een zeer nette inruil prijs gegeven op mijn oude velgen. Toen ik aan kwam rijden, lagen de wielen al gemonteerd met banden te wachten. Kon gelijk naar binnen rijden om alles onder de auto te zetten.
En wat een verschil met de 19"
21" past echt prima onder een 6 Gran coupé. Ik ben er in ieder geval super blij mee (hoewel ik begrijp dat smaken zullen verschillen).
Qua rij comfort ben ik er in ieder geval niet op achteruit gegaan. De Michelin PSS zijn ook stiller en de 19" runflat op de oem velgen voelden eigenlijk net zo stug aan als de PSS in 21".
Hier wat fotootjes van vandaag:

Voor Bimmerfest heb ik nog de tijd gehad om spacers te plaatsen aan de voorkant (2x12mm). Ook heb ik een lipje gemonteerd:

Begin 2018 was ik toch niet helemaal tevreden over de looks van de auto. Ik miste nog steeds wat.
Dus na wat rondkijken op het net, kwam ik ineens een foto tegen van een 6GC die ik erg mooi vond.
Wat blijkt, gewoon standaard met mooie velgen. Verder geen poespas.
Dus heb ik besloten ook weer terug te gaan naar zoveel mogelijk OEM look.
Lip er weer af, zilveren grille er weer in, en nu tijdelijk even de wintervelgen.
Ook heb ik de ramen laten blinderen.
Ben er weer helemaal blij mee.

Met de 21" ziet het er zo uit:

Inmiddels heb ik er in November 2019 andere uitlaat sierstukken onder gezet, samen met een nieuwe diffuser. Ook de einddempers zijn verwijderd:

Daarna is hij onder handen genomen bij Beek Auto Racing.

Standaard 472PK met 644Nm, erna 556PK met 738Nm