Tempratuurmeter aansluiten 530d?
Tempratuurmeter aansluiten 530d?
Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat er op mijn BMW geen fatsoenlijke tempratuurmeter zit. Nu weet ik wel dat je via een het 'secret menu' wel je tempratuur kan achterhalen, maar dat is nog al een werk tijdens het rijden .
Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat de M5 een tempratuurmeter heeft in de toerentellerring. Toen ben ik bij mijn toerenteller gaan kijken en zag ik die ring met streepjes ook zitten.
Dus nu is mijn vraag: Is het mogelijk om die aan te sluiten of werkend te krijgen? En zoja hoe?
Zelf ben ik wel redelijk technisch aangelegd maar ben nog echt een leek met BMW
Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat de M5 een tempratuurmeter heeft in de toerentellerring. Toen ben ik bij mijn toerenteller gaan kijken en zag ik die ring met streepjes ook zitten.
Dus nu is mijn vraag: Is het mogelijk om die aan te sluiten of werkend te krijgen? En zoja hoe?
Zelf ben ik wel redelijk technisch aangelegd maar ben nog echt een leek met BMW
BMW E60 530d LCI Handgeschakeld > Verkocht
BMW E87 118d LCI Handgeschakeld > Verkocht
BMW E60 525D Automaat
BMW E60 525D Automaat
Re: Tempratuurmeter aansluiten 530d?
M5 heeft een temperatuur meter ipv de verbruiksmeter.
Bij de Pre-LCI bewegen de streepjes steeds. Dit is geen temperatuurmeter in zich maar een variable "rode" zone.
Beweegt tot +/- 80°C en daarna niet meer.
De LCI heeft dit nooit.
Retrofitten is mogelijk door de tellerpartij te wijzigen, maar of dat de moeite is ??
Bij de Pre-LCI bewegen de streepjes steeds. Dit is geen temperatuurmeter in zich maar een variable "rode" zone.
Beweegt tot +/- 80°C en daarna niet meer.
De LCI heeft dit nooit.
Retrofitten is mogelijk door de tellerpartij te wijzigen, maar of dat de moeite is ??
525d E61 2007 pre-LCI
Mijn e60 is een LCI. Maar bedoelde wat jij zegt, ik wil weten wanneer de motor warm is zegmaar.
Eigenlijk was ik niet van plan om er een andere teller in te zetten. Is er geen andere mogelijkheid? Ik gokte zelf eigenlijk op het aansluiten van een kabeltje op die 'ring', om het zo maar even te zeggen.
Eigenlijk was ik niet van plan om er een andere teller in te zetten. Is er geen andere mogelijkheid? Ik gokte zelf eigenlijk op het aansluiten van een kabeltje op die 'ring', om het zo maar even te zeggen.
BMW E60 525D Automaat
BMW E60 525D Automaat
Neen die ring is geen beweegbare ring meer in de LCI.
525d E61 2007 pre-LCI
Dus als ik het goed begrijp is de enige optie een tellerkast van een pre-LCI dr inzetten?
Zoja, is dat gewoon plug en play en werkt die ring dan wel automatisch?
Zoja, is dat gewoon plug en play en werkt die ring dan wel automatisch?
BMW E60 525D Automaat
BMW E60 525D Automaat
Andere teller is nooit p&p en gaat niet om alleen coderen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Maar ik probeer er achter te komen hoe ik het wel werkend kan maken, en niet slecht bedoelt, maar vraag naar een oplossing en niet om een probleem ?
Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen. Eventueel mocht dit echt over een modificatie van boven de €200,- gaan, ben ik ook geintresseerd in andere manieren om toch te kunnen zien hoe warm mijn moter is.
Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen. Eventueel mocht dit echt over een modificatie van boven de €200,- gaan, ben ik ook geintresseerd in andere manieren om toch te kunnen zien hoe warm mijn moter is.
BMW E60 525D Automaat
BMW E60 525D Automaat
Zoals ik al vertelde kan je alleen merken als je motor onder de +/- 80°C is met de streepjes. Meer niet.
Oplossing zijn er oa dmv een bluetooth module op de ODB stekker en uitlezing via je smartphone.
Ook zijn er oplossingen om een display in te bouwen ipv je ventilatie rooster.
Oplossing zijn er oa dmv een bluetooth module op de ODB stekker en uitlezing via je smartphone.
Ook zijn er oplossingen om een display in te bouwen ipv je ventilatie rooster.
525d E61 2007 pre-LCI
dat van die +/-80C is ook precies wat ik wil weten. ik wil weten wanneer mijn motor warm is en ik hem dus in kan trappen.
Zn Bluetooth module lijkt mij ook wel interessant. Ik neem aan dat je dan nog wel meer gegevens af kunt lezen onder het rijden dan? Als ik dan een smartphone houder installeer en een mooi appje met alles metertjes, lijkt me dat ook wel mooi!!
Of een display in het ventilatierooster is ook wel netjes, ik heb dit wel eens bij een golf gezien voor de temostaat.
Weet je toevallig de prijzen (ongveer) van deze opties?
Zn Bluetooth module lijkt mij ook wel interessant. Ik neem aan dat je dan nog wel meer gegevens af kunt lezen onder het rijden dan? Als ik dan een smartphone houder installeer en een mooi appje met alles metertjes, lijkt me dat ook wel mooi!!
Of een display in het ventilatierooster is ook wel netjes, ik heb dit wel eens bij een golf gezien voor de temostaat.
Weet je toevallig de prijzen (ongveer) van deze opties?
BMW E60 525D Automaat
BMW E60 525D Automaat
Simpele obd stekker (elm327) met wifi of bluethooth en de torque (pro) app voldoet al...voor de basis uitlees dingen...o2 sensors. Massameter, temp sensor. En nog wat andere dingen...gebruikte ik voor de fiat sceicento
Carly app met bijbehorende obd stekker kan veel meer uitlezen...maar is ook wat prijziger. Diverse voltages zoals batterij, ibs spanningsregelaaar. Amperges van de dynamo. Diverse temp sensors en snelheid waterpomp.
Mij heeft de aanschaf carly app geld doen terug verdienen...bij aanschaf e61....maar dat terzijde.
Carly app met bijbehorende obd stekker kan veel meer uitlezen...maar is ook wat prijziger. Diverse voltages zoals batterij, ibs spanningsregelaaar. Amperges van de dynamo. Diverse temp sensors en snelheid waterpomp.
Mij heeft de aanschaf carly app geld doen terug verdienen...bij aanschaf e61....maar dat terzijde.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Een paar jaar geleden heb ik hierover al eens iets geschreven :
SCAN GAUGE II kopen.
Te vinden op Internet.
Leest via OBD II ( =On Board Diagnosis ) allerlei parameters uit : real time watertemperatuur, inlaatspruitstuktemperatuur, turbodruk, toerental, snelheid, throttle position, verbruik, max. snelheid laatste rit, id. laatste etmaal, max. toerental laatste rit, id. laatste etmaal, enz.
Niks te geheimmenu, altijd live te zien.
Feest voor de liefhebber.
Is nog altijd top. Gebruik het in al mijn auto's sinds jaren.
SCAN GAUGE II kopen.
Te vinden op Internet.
Leest via OBD II ( =On Board Diagnosis ) allerlei parameters uit : real time watertemperatuur, inlaatspruitstuktemperatuur, turbodruk, toerental, snelheid, throttle position, verbruik, max. snelheid laatste rit, id. laatste etmaal, max. toerental laatste rit, id. laatste etmaal, enz.
Niks te geheimmenu, altijd live te zien.
Feest voor de liefhebber.
Is nog altijd top. Gebruik het in al mijn auto's sinds jaren.
Dank je voor je antwoord. Kga hier maar eens naar kijken dan denk ik. Als ik het me goed inbeeld, kan ik me telefoon dan in een toestelhouder zetten. En dan kan ik via die app zo netjes tijdens het rijden al mijn belangrijkste waardes aflezen?
Tegelijkertijd zal ik dan ook sneller merken of er wat aan de hand of aan vervanging toe is.
Tegelijkertijd zal ik dan ook sneller merken of er wat aan de hand of aan vervanging toe is.
BMW E60 525D Automaat
BMW E60 525D Automaat
Woow, die app van carly, dat is echt mooi spul. Zeker de pro-app je kan ongeveer je hele auto autolezen en coderen
Ook is het mogelijk om 6 verschillende parameters aan te vinken en deze als een soort dashbord te monitoren op je telefoon.
Denk wel dat ik die ga halen: €45 voor de bleutooth stekker + €45 voor de pro-app. Als je ziet wat je er voor terug krijgt is dat niet te duur. Je kan ook de gratis lite-app gebruiken... Maar die zal wel beperkt zijn.
Ook is het mogelijk om 6 verschillende parameters aan te vinken en deze als een soort dashbord te monitoren op je telefoon.
Denk wel dat ik die ga halen: €45 voor de bleutooth stekker + €45 voor de pro-app. Als je ziet wat je er voor terug krijgt is dat niet te duur. Je kan ook de gratis lite-app gebruiken... Maar die zal wel beperkt zijn.
BMW E60 525D Automaat
BMW E60 525D Automaat