Verlichting achterklep e91 pre-lci

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Stefertje

Verlichting achterklep e91 pre-lci

Bericht door Stefertje » 11 mei 2017, 09:17

Hallo,

Ik heb onlangs een 330xd E91 uit 2008 aangeschaft. Nu viel het mij gisteravond op dat de verlichting op de achterklep aan beide kanten niet werkt.
Ik heb de bolletje gecontroleerd, deze waren redelijk zwart en op het contact punt behoorlijk ingebrand.
Nu heb ik 2 nieuwe bolletjes gemonteerd maar het werkt nog niet.
Ik heb het contact op de lamp houder een beetje schoon gekrabt en zou gewoon contact moeten maken.
Heeft iemand een idee of komt zoiets vaker voor? IK zag iets voorbij komen over een lichtmodule, maar ik denk niet dat er kortsluiting in de lampjes heft gezeten.
Wat is het beste om als eerste mee te beginnen?

Graag jullie reacties,

Mvg, Stef

iedow

Re: Verlichting achterklep e91 pre-lci

Bericht door iedow » 11 mei 2017, 12:41

Even kijken of er wel spanning op zit?

Kan zijn bij kortsluiting "hij" het circuit afsluit
BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car
You Only Live Once, Enjoy!

Stefertje

Bericht door Stefertje » 11 mei 2017, 18:48

Nee, geen spanning. De 2 zekeringen die ik kan vinden voor de verlichting zijn ook in orde.
Het viel me wel op dat de fitting als het waren een beetje gesoldeerd zijn. Dit zie je wel vaker bij dit model fittingen.
Alles werkt achter prima alleen de 2 lampjes op de achterklep niet. Kan het zo zijn dat ze zijn uitgeschakeld door de frm? Zo ja, is er iemand in de buurt van Uithoorn (Amsterdam) die tool32 heeft zodat dit even gereset kan worden?
Graag reacties!

Mvg Stef

Stefertje

Bericht door Stefertje » 11 mei 2017, 20:20

Nou, het is opgelost.. wat bleek: de fittingen waren ingebrand waardoor hij geen goed contact meer maakte.
Ik heb met de dremel de fittingen schoon geslepen, nieuwe lampjes gemonteerd en de boel werkt weer!
Nu viel mij wel op dat zonder contact met het stadslicht aan de buitenste lampen alleen branden. Met de motor aan brandt wel alles!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”