Meetgegevens motormanagement

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
RvM4
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 apr 2017, 21:41

Meetgegevens motormanagement

Bericht door RvM4 » 25 mei 2017, 01:06

Hallo,

Ik was even benieuwd wat voor waarde het motormanagementsysteem neemt wanneer bepaalde onderdelen niet werken of afgekoppeld zijn. De motor loopt namelijk gewoon wanneer men de LMM eraf haalt, daarnaast loopt hij ook wanneer met de stekker van de Ivc eraf haalt. Dit betekent dus dat de ecu standaart waarden zelf gaat invullen. Tot slot werken bij mij beide lambdasondes ook niet en loopt het blok gewoon netjes. Zelfs wanneer ik de nokkenassensor stekker los haal loopt het vlok nog.

Het is ook logisch, aangezien deze onderdelen enkel dienen tot het zuiniger/schoner of beterere verbranding. Natuurlijk is het beter om deze onderdelen niet los te koppelen, maar was even benieuwd of deze onderdelen noodzakelijk zijn.

Zijn jullie het hier mee eens?

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 aug 2014, 16:43

Re: Meetgegevens motormanagement

Bericht door witje » 26 mei 2017, 07:55

Als je de krukassensor los haalt zal hij beslist niet starten

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Meetgegevens motormanagement

Bericht door Dutchie » 26 mei 2017, 10:14

Als je de LMM los trekt pakt je ECU de Alpha-N map, dit zal bij het lostrekken van je lambda's ook wel zo zijn verwacht ik, maar als je deze los trekt zal ie wel in noodsloop slaan.

Mijn M54 heeft geen LMM (uitgeschreven), geen secundaire lambda's (uitgeschreven), en toevallig kan ik geen stekker vinden van de nokkenaspositie sensoren, maar desondanks loopt de motor als een zonnetje.

Meeste dingen zijn inderdaad puur voor emissies (behalve nokkenaspositie, maar hierdoor staat je vanos vast, en ook de vanos is voor emissies)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”