idrive radio nrs, plus sleutel.

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
520i2004

idrive radio nrs, plus sleutel.

Bericht door 520i2004 » 13 jun 2017, 19:07

Beste iedereen!

Ik ben net nieuw hier, vanwege een probleem met mijn bmw e60 2004 520i met Idrive kleinscherm, geen professioneel.

Met 1 sleutel moet ik opeens pal naast de auto staan, om hem te ontgrendelen, en te vergrendelen met de knoppen.
Nu dacht ik, ik pak de reserve sleutel misschien werkt die beter, helaas maximaal 2meter van auto afstaan en dan pas doet die het. Maar het volgende probleem, spontaan is me radio anders, eerst zag je, slamfm, en Veronica etc.... nu staat er 99.6 103.00 en allemaal getallen. Hoe kan ik de namen van radio zenders terug krijgen? rare is met de andere sleutel die ik altijd gebruikte, doet die dat wel.

2 hoofd vragen, hoe krijg ik dat ingesteld van de radio zenders, dat ipv getallen.

en wat kan ik aan me sleutel doen, zit er een batterij in die ik kan laten vervangen? normaliter deed me bmw open en dicht al in me huis, dat je de lichten zag knipperen buiten, nu met een hele korte afstand. Vind het uiterste vervelend.

Vanwege deze problemen heb ik me aangemeld bij dit forum en hoop ik antwoorden erop te krijgen.
Alvast bedankt voor uw reactie

Ralph

Re: idrive radio nrs, plus sleutel.

Bericht door Ralph » 14 jun 2017, 14:27

Bij BMW zitten de instellingen van de Radio (en andere opties als je dat hebt zoals Stoelstand geheugen, spiegelstand en andere instellingen) in de sleutel.
Dat is handig als er 2 bestuurders zijn.
Dan heeft bestuurder 1 met zijn eigen sleutel, zijn eigen Radio stations voorkeur.
Dat verklaart waarom er andere stations zijn op de tweede sleutel.
De namen van de zenders komen ook tevoorschijn als je RDS aanzet.
Dus niks ernstig aan de hand.

Wat betreft het ontgrendelen van dichtbij:
Dat heeft vaak te maken met de diversity antenne versterker.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

520i2004

Bericht door 520i2004 » 14 jun 2017, 15:01

Dank je wel voor de radio, dat RDS ga ik proberen als ik in de auto zit...

Helaas heb ik 1 sleutel al gesloopt, opengesneden voor batterij te vervangen.

https://nl.aliexpress.com/item/BIGHEAD- ... 0.0.JRt66z

https://nl.aliexpress.com/item/1pcs-lot ... 0.0.Ga5dPQ

Deze heb ik 2x van de ene besteld, en 2x van de andere, moet ik even naar de sleutel maker laten slijpen, me binnenwerk plus nieuw BMW 2020 oplaadbare knoopcel batterij erin. overzetten.. en heb ik een nieuwe sleutel, met het oude binnenwerk en nieuw batterij, en dan ga ik even kijken of het doet.

En wat je zegt van, diversity antenne versterker, zou je meer informatie daar over willen geven? wat het inhoud, wat er stuk kan zijn etc....

Dank je wel voor je reactie, dat RDS ga ik zeker proberen! lekker als er namen staan ipv zender getallen!

Source

Bericht door Source » 15 jun 2017, 08:00

Tip: gebruik de zoekfunctie
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”