E91 Aansluiten Apparatuur

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
bas2017

E91 Aansluiten Apparatuur

Bericht door bas2017 » 04 jul 2017, 14:13

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op het forum, ik heb me zojuist voorgesteld.

Binnenkort ben ik de eigenaar van een E91 320i LCI. De auto is voorzien van Navigatie Professional (S609), USB/ AUX (S6FL) en Bluetooth (S644)

Omdat het een 2009 model is, heb ik begrepen dat deze geen audio streaming ondersteund, enkel alleen bellen over BT. Voor het streamen van audio wil ik het volgende apparaat aanschaffen:

https://www.amazon.co.uk/HomeSpot-NFC-e ... B00GWGD26A
Ik heb me er veel in verdiept, dit leek mij de beste optie, deze BT-receiver gaat aan wanneer de auto start en het is mogelijk meerdere apparaten te verbinden. Het BT-kastje past in de armsteun en kan daar worden aangesloten op de USB en AUX poort. Op mijn telefoon (Samsung S7) kan ik 2 gelijktijdige bluetooth profielen instellen, één voor Bellen(via de auto) en 1 voor Audio Streaming (Via de Homespot NFC adapter). Zo heb ik voor bellen nog steering wheel control, voor Audio Streaming heb ik dat niet, maar dat vind ik geen probleem.

Daarnaast wil ik nog een Dual Fast Charging Car adapter van Samsung aanschaffen voor de telefoon van mij en m'n vrouw (Beide S7):
http://www.samsung.com/us/mobile/mobile ... 920bbegus/
Zo kunnen beide telefoons snel opgeladen worden in de auto.

Als laatse wil ik op vakantie nog deze Koelbox kunnen aansluiten:
https://www.obelink.nl/b40-compressor-k ... 9EQAvD_BwE

Nu mijn vraag, als ik al deze apparatuur aansluit, gaat de auto dat leuk vinden? Of vliegt er gelijk een zekering uit?
Ik had vroeger een Fiat Stilo en daar gebeurde dat nog wel eens bij het aansluiten van telefoons en een koelbox. Een Fiat is natuurlijk geen BMW :yaw: maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.

Groet Bas

bas2017

Re: E91 Aansluiten Apparatuur

Bericht door bas2017 » 20 jul 2017, 12:15

Het volgende gevonden in de handleiding. Dat zou dus ruim voldoende moeten zijn.

In your BMW, when the engine is running or the ignition is switched on, you can use electrical devices such as a hand lamp, car vacuum cleaner, etc., up to approx. 200 watts at 12 volts, as long as one of the following sockets is available. Avoid damaging the sockets by attempting to insert plugs of unsuitable shape or size.

thamoosio

Re: E91 Aansluiten Apparatuur

Bericht door thamoosio » 04 aug 2017, 15:21

Maar, als je dat bluetooth kasje gaat gebruiken, dan ben je wel je connectie kwijt met je auto voor bellen. En daarnaast moet je voor zappen etc. je telefoon bedienen. Feitelijk is dit dus niet anders dan gewoon een aux kabeltje gebruiken, behalve dan dat je daarbij je handsfree functie behoudt.

Of mis ik dan wat?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”