CIC werkt niet goed (meer) Geen geluid, Navigatie, HUD etc

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
MVDL

CIC werkt niet goed (meer) Geen geluid, Navigatie, HUD etc

Bericht door MVDL » 11 aug 2017, 19:31

Beste liefhebbers!

Ik rij een f10 550 met professionele navigatie. De CIC (multi media computer) module werkt niet meer goed waardoor ik inprincipe niks kan gebruiken in mijn I drive. Doordat de massa kabel los zat bij de motor (inmiddels opgelost) is er een paar keer 'hard' de spanning er afgeweest. Hierdoor startte de CIC opnieuw op met een zeer verkleinde versie van het menu (ipv 8 of 9 opties enkel 3) Hierdoor heb ik geen geluid meer, Navigatie, Heads up display, telefoon, pdc/surround view etc.

Hij start dus wel op maar in een zeer magere versie. Nu kan het goed zijn dat de hardeschijf stuk is gegaan en ik wil dit graag testen met iemand die eenzelfde f10 heeft en/of met iemand die verstand heeft met het vervangen van de hard disk.

Mijn dank is groot!

Gr Mitchell

MVDL

Re: CIC werkt niet goed (meer) Geen geluid, Navigatie, HUD e

Bericht door MVDL » 11 aug 2017, 19:59

Kleine toevoeging :)

Ik heb de BMW laten uitlezen en via een maatregel plan kwam de dealer (en onafhankelijke garage) er niet meer in omdat er geen toegang mogelijk is met de CIC. volgens de diagnose is er een codering fout (wat niet kan want de CIC is niet opnieuw gecodeerd oid maar viel gewoon uit)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”