E36 Coupe Centrale deurvergendeling /Airco vraag

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gunther1

E36 Coupe Centrale deurvergendeling /Airco vraag

Bericht door Gunther1 » 19 aug 2017, 15:13

Mede e36'ers,
Mn sleutelkastje voor de deurvergrendeling werkt niet meer. Heb de batterij vervangen en daarnaast ook de zekeringen. Een van jullie hier misschien ook last van gehad en daarnaast een oplossing of zal ik er vanuit moeten gaan dat mn kastje kapot is?

Dan vraag over de airco. Die komt niet helemaal op temperatuur nou zal ik ook hem nog moeten bijvullen ben ik bang. Maar bijvoorbeeld als ik m warm wil hebben begint dat pas na ongeveer een halfuur en als ik m alleen op benen , borst en hoog functie zet en niet op auto functie. Is dit een e36 ding na een bapaalde leeftijd?

Heb trouwens een 328 coupe uit 1996.

Hoor graag of jullie tips & tricks hebben! :duimen:

DennisV32

Re: Centrale deurvergendeling /Airco vraag

Bericht door DennisV32 » 28 aug 2017, 16:26

Wat voor kastje heb je van je centrale deurvergrendeling?

Kachel/airco heb ik altijd op automatisch staan alleen de kleppen regel ik zelf, bij mij zodra de temperatuur meter boven het blauwe stukje komt begint die zelf harder te blazen en is die lichtelijk warm, als die bij een kwart is begint die nog wat harder te blazen en is de kachel al goed warm.

Climate control hebt een hoop sensoren in het kachelhuis zitten uitlezen is de enigste manier om er achter te komen of er daar één van kapot is.

Gunther1

Bericht door Gunther1 » 09 sep 2017, 15:57

thanks voor je reactie!

Ik heb een rechthoekig kastje met de witte en rode knop. Volgens mij origineel van 96\.

Als ik mn airco op auto zet dan word ie dus niet warm.... dat is dus t vreemde eraan. Hoe kan ik dat bijvoorbeeld doen of laten doen dat uitlezen?

mikespek

Bericht door mikespek » 09 sep 2017, 17:05

Voor je airco zou ik beginnen met de ventilator schoon te maken (de gene in je climate control paneel) deze zuigt lucht om daar de temperatuur van op te nemen en regelt hem daarmee.
Is dat het niet, zou ik je kachelkleppen controleren en evt vervangen.

Cv klinkt het naderhand ingebouwd door de dealer, is iets wat ze standaard deden, zou je afstandbediening proberen opnieuw te initialezeren, anders ff uit laten zoeken als je afstandbediening nog wat uitzend

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”