Geachte l
Ik ervaar vanaf 120km pu trillingen , deze trillingen zijn er met een soort interval .
Beetje moeilijk om uit te leggen maar dan zou je moeten denken aan een soort . RRRRRR--------RRRRRR-------RRRRR . 3 seconde wel en dan 3 seconde niet
Het gaat door de hele auto heen en m'n stuur trilt niet.
banden zijn al gecontroleerd. Road force gebalanceerd.
Iemand enig idee of ooit zoiets gehad ?
Alvast bedankt.
Chili
Trillingen
Re: Trillingen
Goede avond beste Chili,
De trilling kan men onderscheiden door een paar factoren en het gevoel daarvan.
Ik kijk dan altijd naar het volgende!
Voel ik de trilling in de stoel en mijn achterste, ja raar hoor, maar wel echt waar!
Deze trilling komt dan voort uit de trilling van de achter as of het aandrijf werk.
Zoals het onbalans van de achterwielen, of een defecte homokineet in een van de aandrijf assen.
Ook kan het een lager zijn van de ophanging van de cardanas van de versnellingsbak naar het differentieel.
Waar het ook aan kan liggen, dat zijn de stangen met de rubbers van de achter as, of wellicht de ophanging met de fusee van de achteras.
Ik voel de trilling in de handen, en ook iets in de voeten.
Dit soort trilling komt voort uit de vooras.
Het kan onbalans zijn in de wielen.
Mogelijk kan het een fusee boven of onder zijn in de ophanging van de voor as.
Het kan een stuurkogel zijn, die aan het verslijten is.
Maar ook kan het een rubber zijn wat aan het verslijten is in een van de ophanging armen.
Trilling kan ook veroorzaakt worden door een defect domlager, dit is gemonteerd aan de boven zijde van de veerpoot...
Ook kan er vuil tussen de velg en de naaf aanwezig zijn, als men de remschijven heeft los gehad, of vervangen.
Daarom is het echt de hoofd zaak, dat wanneer men de remschijven heeft los gehad of wil vervangen.
Dat men de raakvlakken van de naaf heel goed en secuur reinigt van de aanslag en eventueel lichte roest aanslag.
Ik had dus nieuwe banden laten monteren, maar ik bemerkte dus onbalans in de achterzijde, waar de banden vervangen waren.
Ik heb de banden laten balanceren bij een hele goede vriend van mij, hij heeft een garage bedrijf.
ER zat lood op de velgen, maar helaas was degene die gebalanceerd had niet thuis met het balanceren, dus verkeerd gebalanceerd en ook enorm veel onbalans.
Nu is de trilling geheel verholpen en rijd de BMW als een zwevend tapijt.
Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen.
Want trilling aan een auto, dat is echt zwaar irritant.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
De trilling kan men onderscheiden door een paar factoren en het gevoel daarvan.
Ik kijk dan altijd naar het volgende!
Voel ik de trilling in de stoel en mijn achterste, ja raar hoor, maar wel echt waar!
Deze trilling komt dan voort uit de trilling van de achter as of het aandrijf werk.
Zoals het onbalans van de achterwielen, of een defecte homokineet in een van de aandrijf assen.
Ook kan het een lager zijn van de ophanging van de cardanas van de versnellingsbak naar het differentieel.
Waar het ook aan kan liggen, dat zijn de stangen met de rubbers van de achter as, of wellicht de ophanging met de fusee van de achteras.
Ik voel de trilling in de handen, en ook iets in de voeten.
Dit soort trilling komt voort uit de vooras.
Het kan onbalans zijn in de wielen.
Mogelijk kan het een fusee boven of onder zijn in de ophanging van de voor as.
Het kan een stuurkogel zijn, die aan het verslijten is.
Maar ook kan het een rubber zijn wat aan het verslijten is in een van de ophanging armen.
Trilling kan ook veroorzaakt worden door een defect domlager, dit is gemonteerd aan de boven zijde van de veerpoot...
Ook kan er vuil tussen de velg en de naaf aanwezig zijn, als men de remschijven heeft los gehad, of vervangen.
Daarom is het echt de hoofd zaak, dat wanneer men de remschijven heeft los gehad of wil vervangen.
Dat men de raakvlakken van de naaf heel goed en secuur reinigt van de aanslag en eventueel lichte roest aanslag.
Ik had dus nieuwe banden laten monteren, maar ik bemerkte dus onbalans in de achterzijde, waar de banden vervangen waren.
Ik heb de banden laten balanceren bij een hele goede vriend van mij, hij heeft een garage bedrijf.
ER zat lood op de velgen, maar helaas was degene die gebalanceerd had niet thuis met het balanceren, dus verkeerd gebalanceerd en ook enorm veel onbalans.
Nu is de trilling geheel verholpen en rijd de BMW als een zwevend tapijt.
Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen.
Want trilling aan een auto, dat is echt zwaar irritant.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Trillingen
Bedankt voor je bijdrage .
Re: Trillingen
Als ik de auto in z'n vrij zet is de trilling ook aanwezig.
Als ik de wielen vrij vd grond laat draaien op snelheid zie ik het linker achterwiel begint te hobbelen , maar lijkt rechts ook zo.
(Onderstel wel ondersteunt uiteraard)
Als ik de wielen vrij vd grond laat draaien op snelheid zie ik het linker achterwiel begint te hobbelen , maar lijkt rechts ook zo.
(Onderstel wel ondersteunt uiteraard)