Side View Storing
Side View Storing
Hallo,
Ik heb onlangs een BMW 530D Touring (F11) gekocht.
Nu krijg ik een storing wanneer ik op de camera knop druk " Side View Storing"
Hij laat even heel snel het beeld gesplitst zien en dan niks meer.
Wanneer ik de auto in de achteruit zet krijg ik wel de beelden rondom de auto . Denk dat alleen de 2 van de voor spatborden niet werken.
Het gekke is (althans dat denk ik), ik kreeg geen storing in mijn boordcomputer, alleen op het moment dat ik de knop indruk komt er een foutmelding in beeld .
Waar kan dit op duiden, module of camera's.. ?
Wat als het de module is, waar is deze te vinden ?
Nee, heb dit nog niet uit laten lezen. .. iemand adres omg. Arnhem ?
Alvast dank voor het meedenken.
Ik heb onlangs een BMW 530D Touring (F11) gekocht.
Nu krijg ik een storing wanneer ik op de camera knop druk " Side View Storing"
Hij laat even heel snel het beeld gesplitst zien en dan niks meer.
Wanneer ik de auto in de achteruit zet krijg ik wel de beelden rondom de auto . Denk dat alleen de 2 van de voor spatborden niet werken.
Het gekke is (althans dat denk ik), ik kreeg geen storing in mijn boordcomputer, alleen op het moment dat ik de knop indruk komt er een foutmelding in beeld .
Waar kan dit op duiden, module of camera's.. ?
Wat als het de module is, waar is deze te vinden ?
Nee, heb dit nog niet uit laten lezen. .. iemand adres omg. Arnhem ?
Alvast dank voor het meedenken.
Re: Side View Storing
Even uitlezen. Zie ook de zoek functie.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
met uitlezen zullen ze vermoedelijk niks kunnen vinden. Ik heb een ander probleem met mijn surroundview van mijn vorige F11 gehad. Bij mij lag het aan de module. Maar wat ook vaker voorkomt is corrosie van de contacten. Als je vermoed dat het alleen aan je side camera ligt zou ik deze aansluitingen loshalen en controleren of hier corrosie op zit en deze of vervangen of reinigen als dat het geval zou zijn. Ik vermoed dat je namelijk redelijk goed bij deze contacten kunt komen.
De contacten in de spiegels leveren vaker problemen op (corrosie). Deze loshalen en controleren is veel meer werk. Dus, als je een beetje handig bent, eerst de contacten controleren. Je kunt uiteraard proberen met uitlezen. Maar voor zover mij bekend kun je het probleem niet vinden hiermee. Ook bij mij zag ik geen foutmelding op mijn boordcomputer.
De contacten in de spiegels leveren vaker problemen op (corrosie). Deze loshalen en controleren is veel meer werk. Dus, als je een beetje handig bent, eerst de contacten controleren. Je kunt uiteraard proberen met uitlezen. Maar voor zover mij bekend kun je het probleem niet vinden hiermee. Ook bij mij zag ik geen foutmelding op mijn boordcomputer.
F31 320DA en E88 120i cabrio
Ik heb een stuk of 6 auto's gehad met deze storing allemaal prima met de computer te achterhalen maar software is een vak apart.
Dank voor de reacties..
Corrosie was het niet bij de stekkers van de camera's bij de voorspatborden, had ik al gekeken.. Spiegelcamera's doen het gewoon.
Toch maar uitlezen... Is er een uitlezer/coder in de buurt van Arnhem ??
Corrosie was het niet bij de stekkers van de camera's bij de voorspatborden, had ik al gekeken.. Spiegelcamera's doen het gewoon.
Toch maar uitlezen... Is er een uitlezer/coder in de buurt van Arnhem ??
Tot zover dit gevonden:Gb68 schreef:Wat als het de module is, waar is deze te vinden ?
Via 5' F11 530d Diagram Selection - CAMERA SYSTEMS Daar vind je het nummer van de module : 66536994554. Dit is de laatste versie van de module en vervangt alle vorige nummers.
Alleen niet duidelijk waar deze nu exact ingebouwd zit. Ik vermoed achter het dashboard in het midden, maar mogelijk dat iemand anders dat kan bevestigen. Vond nog wel een retrofit voor een F30, mogelijk dat dit identiek is?! DIY: F30 Surround view retrofit Daar is halverwege nog een foto te zien met een locatie van de module , echter niet duidelijk waar exact dit is.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Links achter in de kofferbak.