airbag melding 116I BOUWJAAR 2004

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
stuivertje85

airbag melding 116I BOUWJAAR 2004

Bericht door stuivertje85 » 03 okt 2017, 19:49

iK HEB AL EEN WEEKJE EEN 116! van bouwjaar 2004
Vandaag heb ik een melding gekregen en uit laten lezen bij een garage die een standaard device had ...
Afbeelding
DIt was de fout melding: 93B4 airbag drivers side stage 2

na het reseten kwam de melding meteen weer terug ( na 5 min )
Ik werd ook niet wijzer op de internet

Wat is het precies?

Cabrioot

Re: airbag melding 116I BOUWJAAR 2004

Bericht door Cabrioot » 07 okt 2017, 19:55

Als de melding direct terug komt kun je ervan uit gaan dat het een permanente storing is. De bestuurders airbag bestaat uit twee segmenten (stages) welke elk een eigen ontsteker hebben en dus ook twee 2 draads stekkers dienen aangesloten te zijn. Deze stekkers dienen goed aangesloten zitten en vergrendeld, als deze wel aangesloten zitten maar niet vergrendeld zitten heb je ook kans op storing. De storing die je opgeeft zelf zegt niet wat er precies mis is maar meestal is de melding resistance too high of too low. Als de resistance (weerstand) te hoog is is er geen verbinding tussen airbag en de airbag ecu en bij resistance too low is er een kortsluiting tussen de de twee aansluitdraden van een ontsteker. (In dat geval moet je ff goed de vergrendelingen van de airbag stekkers controleren)

Meest voorkomend is too high en in dat geval moet je ff de stekkers controleren van airbag en ook kan de clockspring (het onderdeel wat voor een vaste verbinding tussen je airbag van het stuur en je airbag ecu zorgt) en zijn stekkers wel eens problemen geven als deze niet goed aangesloten zit. In jouw geval zou ik eerst achterhalen wat precies de storing is en daarna gericht zoeken naar de oorzaak. Airbag storingen zijn niet heel gecompliceerd maar je moet wel weten wat je doet, als je visueel gaat controleren ten alle tijden de sleutel uit het contact en zeker niet zomaar met een aangesloten airbag met een multimeter aan de gang gaan !!!!!!!! Als je geen ervaring ermee heb laat het dan over aan een garage die verstand van zaken heeft.
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you

E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun

jef028

Re: airbag melding 116I BOUWJAAR 2004

Bericht door jef028 » 10 jun 2018, 18:47

En wat was nu uiteindelijk de oorzaak? Ik heb dezelfde storing op mijn 118D modeljaar 2008.
Freude am Fahren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”