Misschien kunnen jullie mij op weg helpen met een aantal vragen:
- heeft het zin om de Vanos te laten reviseren ook al heb je geen problemen? De auto heeft 135k gelopen en draait mooi stationair zonder getik. Ik vroeg me alleen af of je toch niet meer koppel onderin krijgt als je hem preventief zou laten doen (en waar?) Op zich rijdt het allemaal prima, maar ik weet natuurlijk niet hoe het reed toen ie nieuw was.
- de brandstofpomp hoor je wel maar geeft geen problemen. Moet je hier wat mee of doen ze dat allemaal? Hoeveel km gaan die dingen gemiddeld mee?
- als je de brandstofpomp zou vervangen, wat is dan een goed alternatief? Er zit nu een groene Geber in. Kun je die reviseren of kun je beter een nieuwe kopen en zo ja welke? (VDO?)
- zijn er naast de M3 draagarmrubbers nog andere modificaties die de auto net nog wat lekkerder laten rijden?
[E36] 323Ti vanos, brandstofpomp, draagarmrubbers
Re: Vragen mbt mijn 323ti
VANOS revisie kan nooit kwaad, ook al is 135k nog een nette kilometer stand waarbij je er eigenlijk nog niet aan hoeft te denken.BMWFAF schreef:- heeft het zin om de Vanos te laten reviseren ook al heb je geen problemen? De auto heeft 135k gelopen en draait mooi stationair zonder getik. Ik vroeg me alleen af of je toch niet meer koppel onderin krijgt als je hem preventief zou laten doen (en waar?) Op zich rijdt het allemaal prima, maar ik weet natuurlijk niet hoe het reed toen ie nieuw was.
een brandstofpomp maakt altijd geluid, deze gaan erg lang mee (300k+)BMWFAF schreef:- de brandstofpomp hoor je wel maar geeft geen problemen. Moet je hier wat mee of doen ze dat allemaal? Hoeveel km gaan die dingen gemiddeld mee?
reviseren is de moeite niet, struin internet een beetje rond, er zijn voldoende goedkope opties die niet bepaald slecht zijn.BMWFAF schreef:- als je de brandstofpomp zou vervangen, wat is dan een goed alternatief? Er zit nu een groene Geber in. Kun je die reviseren of kun je beter een nieuwe kopen en zo ja welke? (VDO?)
neem het complete onderstel onder handen, denk aan verlagingsveren/schroefset (afhankelijk van comfort of minder comfort), alle rubbers (nieuw rubber of polyurethaan, draagarmen, subframes en stabilisatorstangen) en vervang de toplagers rondom.BMWFAF schreef:- zijn er naast de M3 draagarmrubbers nog andere modificaties die de auto net nog wat lekkerder laten rijden?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Top Dutchie! Dank voor je snelle en uitgebreide antwoorden.
De meeste rubbers worden inderdaad vervangen. Alleen wat zijn de toplagers?
De meeste rubbers worden inderdaad vervangen. Alleen wat zijn de toplagers?
toplagers zijn de lagers bovenop je veerpoot of schokbreker
(ook wel taatspot genoemd, google is uw vriend!)

320i E46 Sedan | Stanced Daily
-
Beste ik zit naast den haag en doe vanos revisies.
Je mag altijd meekijken.
Www.pmotorsport.nl check is gratis.
Je mag altijd meekijken.
Www.pmotorsport.nl check is gratis.
Als ik tijd heb kom ik wel een keer langs voor een check. Dank voor de info