verlichte draaiknoppen verluchtingsmonden
verlichte draaiknoppen verluchtingsmonden
Ik heb een F10 LCI sedan van 2016 een Luxery line en ik heb een vraagje de regelknoppen van de luchtmonden onder de navigatie scherm zijn alle 3 verlicht ( dus 1 om de lucht op koud en warm te zetten en die van de linker en rechter luchtmond om die open en toe te zetten ) maar de linker en rechter luchtmond aan het dashboard daar zijn die draai regelknoppen niet verlicht. Buiten die 2 regeldraaiknoppen zijn alle knoppen overal verlicht in mijn BMW en dat lijkt mij nu raar dat BMW op die twee knoppen zou bespaart hebben. Kan er iemand op deze forum mij eens zeggen of die op hun F10 wel verlicht zijn ?
Als dat bij jullie wel zo is waar zou dat bij mij dan aan kunnen liggen ?? een zekering ??
Dank je wel op voorhand.
Als dat bij jullie wel zo is waar zou dat bij mij dan aan kunnen liggen ?? een zekering ??
Dank je wel op voorhand.
Re: verlichte draaiknoppen verluchtingsmonden
Zijn bij mij verlicht.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Vermoed eerder dat dit een keer los gehaald is en mogelijk de stekker niet goed terug er opgezet. Maar het kan net zo goed defect zijn.Tony_ca1 schreef:Als dat bij jullie wel zo is waar zou dat bij mij dan aan kunnen liggen ?? een zekering ??
Maar als je auto van 2016 is heb je wettelijk gezien nog garantie. Garantie termijn in Europa is 2 jaar en volgens mij maakt het niet uit dat je de auto uit Frankrijk hebt gehaald. Dus zou even langs de dealer gaan voor dit zodat die het kunnen oplossen.
Misschien helpt dit nog : Fabrieksgarantie bij importeren auto.
DIt betreft Duitsland maar is volgens mij van toepassing op elk Europees land. Er staat nog wel een opmerking bij: "Om aanspraak te kunnen maken op de fabrieksgarantie is het wel van belang dat de auto volgens de fabrieksvoorschriften onderhouden wordt."
Ik kan me hierbij voorstellen dat dit gaat om motor, airco, etc.. waar onderhoud dus benodigd is. Voor een paneeltje lijkt mij dit niet van toepassing. Ik zou het gewoon proberen. In het slechtste geval zeggen ze nee. Misschien meerdere dealers proberen voor het geval ze nee zeggen.
F20 116i 2012 (2017- )![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
h3b . je kunt gelijk hebben dat het ooit losgehaald is en de stekker er niet goed op zit .. maar dan zou het aan beide kanten er niet goed opzitten want ze zijn rechts en links niet verlicht alleen in het midden van de dashbord .
Op de Belgische forum zijn er een aantal waarvan die regelknop aan de buitenste luchtmonden ook niet verlicht zijn.
Op de Belgische forum zijn er een aantal waarvan die regelknop aan de buitenste luchtmonden ook niet verlicht zijn.
Ok probleem opgelost , heb juist de rechter ventilatiemond uitgebouwd ( en die zat serieus vast dus was nog nooit uitgehaald ) en die heeft totaal geen connector aansluiting dus kan die draaiwieltje ook niet verlicht zijn.
Dus BMW zal uitzonderingen maken in bepaalde uitvoering's niveaus daar er al mensen op het forum gereageerd hebben en sommigen van hun zeggen dar die van hun wel verlicht zijn. Ik heb gewoon pech dan.
Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Groetjes
Dus BMW zal uitzonderingen maken in bepaalde uitvoering's niveaus daar er al mensen op het forum gereageerd hebben en sommigen van hun zeggen dar die van hun wel verlicht zijn. Ik heb gewoon pech dan.
Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Groetjes
Dank voor de terugkoppeling.
Had niet direct verwacht dat er verschillende uitvoeringen zijn maar zo zie je maar weer dat niets vanzelfsprekend is.
Had niet direct verwacht dat er verschillende uitvoeringen zijn maar zo zie je maar weer dat niets vanzelfsprekend is.
F20 116i 2012 (2017- )![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
![Afbeelding](http://images.spritmonitor.de/865272_31.png)
Heb ditzelfde ontdekt bij mijn auto. Uitstroommond van de linkerkant gedemonteerd en inderdaad geen draad gemonteerd. De led en stekkerhouder zijn wel aanwezig. Dus volgens mij kun je een draad trekken vanaf de middelste uitstroom opening, welke wel verlicht zijn, naar de linker en rechter uitstroom monden.
Ik kan echter nergens een onderdeelnummer vinden voor de juiste stekker.
Iemand suggesties?
Ik kan echter nergens een onderdeelnummer vinden voor de juiste stekker.
Iemand suggesties?