Probleem(pje) met VDO DAyton
-
Probleem(pje) met VDO DAyton
Hallo ik heb een probleem sinds kort met mijn navigatiesysteem..
Als je je contact aanzet gaat het schermpje aan met een soort Attentie melding:
"Gebruik het uitsluitend wanneer het verantwoordelijk veilig is.Omdat de wegen doorlopend wijzigen kan men geen 100% nauwkeurigheid garanderen"..En dan druk je op oke met je afstandbediening om in het menu te komen.
Maar dat kan ik dus niet meer..Heb een paar keer cd (wegenkaart van NAVTEQ) eruitgehaald en opnieuw ingevoerd..
De batterij van de afstandbediening vervangen.Maar het heeft allemaal niet geholpen.
Heeft er iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn.Of wat de probleem is??
Please advise..Ik zit regelmatig op snelweg dus heb het eigenlijk vaak nodig..
ALvast bedankt voor de nodige input
Als je je contact aanzet gaat het schermpje aan met een soort Attentie melding:
"Gebruik het uitsluitend wanneer het verantwoordelijk veilig is.Omdat de wegen doorlopend wijzigen kan men geen 100% nauwkeurigheid garanderen"..En dan druk je op oke met je afstandbediening om in het menu te komen.
Maar dat kan ik dus niet meer..Heb een paar keer cd (wegenkaart van NAVTEQ) eruitgehaald en opnieuw ingevoerd..
De batterij van de afstandbediening vervangen.Maar het heeft allemaal niet geholpen.
Heeft er iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn.Of wat de probleem is??
Please advise..Ik zit regelmatig op snelweg dus heb het eigenlijk vaak nodig..
ALvast bedankt voor de nodige input
Re: Probleem(pje) met VDO DAyton
Hmmm, vervelend naar probleem.
Wellicht een goede tip: neem eens een kijkje op http://www.navigatieforum.nl daar zitten een paar VDO experts die mij ook al een aantal maal van een goed advies hebben voorzien.
Succes!
Wellicht een goede tip: neem eens een kijkje op http://www.navigatieforum.nl daar zitten een paar VDO experts die mij ook al een aantal maal van een goed advies hebben voorzien.
Succes!
Laatst gewijzigd door Dantan op 20 mar 2009, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Present : E87 - 118i / F23n - 218i / F48lci - sDrive20i
Former : E36 - 320i / E46lci -320D / F45 - 218AT
Former : E36 - 320i / E46lci -320D / F45 - 218AT
-
Het vervelende is dat ik niet weet wat voor type het is..
Maar dat schermpje van "Attentie...." dat is toch bij alle VDO-system.
Maar dat schermpje van "Attentie...." dat is toch bij alle VDO-system.
Het type staat op je kast waar je cd/dvd ingaat. Dus even op je kast kijken en je hebt het type gevonden
-
Okee...maar mijn kast zit ingebouwd in mijn kofferbak..
Ik weet wel dat er heel veel bmw's zijn met dit type vdo.
Jullie krijgen toch ook eerst een schermpje waat je eerst op oke moet drukken om dan naar je menu te gaan ??
Ik weet wel dat er heel veel bmw's zijn met dit type vdo.
Jullie krijgen toch ook eerst een schermpje waat je eerst op oke moet drukken om dan naar je menu te gaan ??
Ja dat scherm krijg je (volgens mij) op alle navigatie systemen.
Maar ik kan dan idd gewoon op ok drukken en dan kom je in het menu. Ik denk dat als je info wil over je systeem en eventuele oplossingen zal je echt even je bekleding opzij moeten halen om te kijken welk type je hebt.
kans is groot dat het een ms 5400 is, maar volgens mij zijn er ook andere systemen gemonteerd geweest....
Zover het gaat vanachter m'n pc denk ik toch dat het je ab is. Meestal geven ze problemen in het menu als het aan je systeem ligt of je krijgt niet eens dat waarschuwingsscherm. Mooiste zou zijn om dit te checken, maar dan moet je wel iemand hebben met hetzelfde systeem en dus dezelfde ab.
Maar ik kan dan idd gewoon op ok drukken en dan kom je in het menu. Ik denk dat als je info wil over je systeem en eventuele oplossingen zal je echt even je bekleding opzij moeten halen om te kijken welk type je hebt.
kans is groot dat het een ms 5400 is, maar volgens mij zijn er ook andere systemen gemonteerd geweest....
Zover het gaat vanachter m'n pc denk ik toch dat het je ab is. Meestal geven ze problemen in het menu als het aan je systeem ligt of je krijgt niet eens dat waarschuwingsscherm. Mooiste zou zijn om dit te checken, maar dan moet je wel iemand hebben met hetzelfde systeem en dus dezelfde ab.
-
Kun je hierin een willekeurige cd erindoen ?
Anders kan ik even een andere navigatie downloaden..
hoe weet je eigenlijk of je afstandbedieding het doet of niet.wat je zegt het beste is met een andere ab proberen.
Anders kan ik even een andere navigatie downloaden..
hoe weet je eigenlijk of je afstandbedieding het doet of niet.wat je zegt het beste is met een andere ab proberen.
Heb je een pb gestuurd.
als je in de buurt woont mag je mijn cd en ab wel proberen, weet je tenminste of dat het is.
als je in de buurt woont mag je mijn cd en ab wel proberen, weet je tenminste of dat het is.
Ik krijg dat niet op mijn systeem gelukkig (zou hem uit frustratie ook uit de auto gooien alsie dat deed denk ik), ik heb een tijdje mobiele navigatiesystemen verkocht en zo ver ik me kan herinneren doet alleen VDO dat elke keer.Minne schreef:Ja dat scherm krijg je (volgens mij) op alle navigatie systemen.
?? bij m'n vaders OEM navi in z'n oude bmw en in z'n landrover krijg je toch echt eerst een waarschuwing die je weg moet drukken..... trouwens in de audi van m'n zus ook.... maar ik geloof je meteen als de tom-tom's van deze wereld dat niet doen.
Zou best kunnen dat het oem gebeuren verplicht is dit weer te geven net als de oem dvd spelers niet werken als je rijdt. Maar zeker weten doe ik dit niet hoor.
Die irri disclaimer zou je eruit moeten kunnen halen elke keer moet ik toch weer op ok drukken, hoe vaak willen ze dat je dat leest????
Zou best kunnen dat het oem gebeuren verplicht is dit weer te geven net als de oem dvd spelers niet werken als je rijdt. Maar zeker weten doe ik dit niet hoor.
Die irri disclaimer zou je eruit moeten kunnen halen elke keer moet ik toch weer op ok drukken, hoe vaak willen ze dat je dat leest????
Mijn OEM navi doet het ook nietMinne schreef:Zou best kunnen dat het oem gebeuren verplicht is dit weer te geven net als de oem dvd spelers niet werken als je rijdt. Maar zeker weten doe ik dit niet hoor.
-
Oke..maar kun je het systeem resetten?
misschien heeft iemand nog een afstandbediening over die tie niet meer gebruikt....
misschien heeft iemand nog een afstandbediening over die tie niet meer gebruikt....
Ik heb nog wel een AB liggen voor een dergelijk systeem. Het is wel het oudere type, maar zou probleemloos moeten werken op de PC5X00 systemen. Kleur is grijs/zilver.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.