Harm met zijn e46 cabrio (niet nieuw, toch nieuw)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Harm78

Harm met zijn e46 cabrio (niet nieuw, toch nieuw)

Bericht door Harm78 » 30 dec 2017, 11:41

Helemaal nieuw ben ik niet, jaren geleden was ik al lid van het e46forum. Dat is geloof ik opgegaan in Bimmerportal, mijn inlog werkte in elk geval nog.

Ik ben Harm, 39 jaar en ik woon in Vught.

Toen ik nog actief was, reed ik eerst een e46 320D van 1998:
AfbeeldingP1130440 by Harm Bremer, on Flickr

Toen ik de e46 een beetje leerde kennen, begon ik ook hem te verbeteren. Zo kwam er eerst een Dension Gateway en Parrot met 2Connect interface, wat later werd vervangen door een Dynavin uit de tweede Groupbuy van het forum. Ook kwam er een nieuw bekleed sportstuur, een nieuw bekleed leren sportinterieur, parkeersensoren en nog wat frutsels.

Een tijdje later kocht ik een 330D, dat is de enige auto die ik nog wel eens mis. Die kocht ik bij Gerrit Jonkers, met inruil van de 320D. Dus het interieur, stuur, de net nieuwe accu werden door Gerrit overgezet.
Prachtige auto was dat:
AfbeeldingIMG_6154 by Harm Bremer, on Flickr
Ook deze werd een klein beetje aangepast, de Dynavin kwam er natuurlijk in (het VDO Dayton systeem heb ik eruit gehaald, dat ligt nog steeds op zolder...), er kwam een bumpergrille van een 330i in, oranje knipperlichten. Een setje Style 68 wielen had ik al gekocht, klaar om te monteren als de zomerbanden een keer op zouden zijn.
Dat moment kwam echter niet, want het werk bood me een leaseauto aan. Dat heeft ook zo zijn voordelen: lekker zorgenvrij rijden in een nieuwe auto. In de 330D had ik intussen meer dan een ton gereden en bij 65k per jaar schrijf je zo'n auto toch wel erg snel af.

Het was dan wel geen BMW met zescilinderdiesel meer, maar ik was best gelukkig met m'n rode Kia Zaa'd diesel. Na de Kia kwam er een DS3 (geel met wit dak) als leaseauto. Een collega kocht intussen zijn droomauto: een e46 325i cabrio van het faceliftmodel. Ik gold uiteraard nog steeds als expert en ben meegeweest.

Eigenlijk wilde ik na een tijdje óók een e46 cabrio. Maar dan een pre-facelift. Die heb ik in juni 2017 gekocht: een 320i cabrio met handbak. Zo ongeveer de goedkoopste die ik kon vinden, en dat was ook wel te zien. Rondom wat beschadigingen en ontbrekende stukjes plastic, een verrot linker voorscherm, enz. Maar wel met hardtop en een eerlijke geschiedenis.

AfbeeldingUntitled by Harm Bremer, on Flickr

Intussen heb ik hier ook al flink wat aan gedaan, het begon met groot onderhoud en 4 nieuwe banden. Ook kwam er een nieuw voorscherm en een andere achterklep (wegens een rare deuk), een Yatour interface en wat TLC. De waterafvoeren van de bak waar de kap in opvouwt werden opengemaakt en allerlei ontbrekende en missende stukjes interieur geplaatst. Ook een M-stuurwiel dat nieuw bekleed lijkt werd geplaatst.
Twee weken na aanschaf viel ik stil op de A2 door een kapotte brandstofpomp. Dat lijkt een traditie te zijn: bij de 320D ging de pomp kapot, bij de 330D de opvoerpomp en nu dus dit. Dat geeft wel een deuk in het vertrouwen, en ik merk dat ik een leasemietje ben geworden. Ik durf er soms amper mee te rijden, terwijl ik vroeger 65k wegtikte in een e46 zonder erbij na te denken...

Er moeten nu vooral nog een paar schades worden verholpen: het linker achterscherm is lelijk (maar niet verrot), er zit een deukje naast de grille in de motorkap en een gaatje in de wang van de bestuurdersstoel. Ook verbruikt ie olie en werkt de afstandsbediening de laatste paar weken soms wel en soms niet.

Een beetje een project dus... aan de ene kant baal ik ervan dat ik de goedkoopste heb gekocht die ik kon vinden, aan de andere kant is het ook wel weer eens leuk om zelf aan een auto te prutsen.

Wees dus voorbereid op vragen op het forum :)

Rico40

Re: Niet nieuw, toch nieuw

Bericht door Rico40 » 30 dec 2017, 12:20

Welkom terug en leuk projectje heb je uit gekozen, ikzelf ben ook net terug op het forum.

Veel S6 met alles ;)

Martijn van Tilburg

Bericht door Martijn van Tilburg » 31 dec 2017, 16:28

Welkom Harm.

Robin
BimmerPortal Team

Bericht door Robin » 01 jan 2018, 20:01

Welkom Harm!

Leuk om je historie met het forum en natuurlijk BMW te lezen. Veel plezier hier op het forum.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Bim

Bericht door Bim » 07 jan 2018, 22:28

hi leasemietje :leip:
zag bij je foto's die kan je dan gewoon zien dat je naast BMW van H0 houd? :whistle: ik van N (heb ik paar jaar geleden na 25 jaar ofzo weer opgepakt...maar eigenlijk weer een beetje stille dood aan het sterven)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”