[E46] Witte smurrie onder de vuldop (Sludge)
[E46] Witte smurrie onder de vuldop (Sludge)
Hallo,
Vandaag de carter ventilatie vervangen bij mijn E46 320i wat een Pokke klus was dat.
Waar ik voorheen geen last van had is witte smurrie op de vuldop, kan het te maken hebben met het uitwissel van de carter ventilatie of heb ik een lekke koppakking ?
Groet,
Ben.
Vandaag de carter ventilatie vervangen bij mijn E46 320i wat een Pokke klus was dat.
Waar ik voorheen geen last van had is witte smurrie op de vuldop, kan het te maken hebben met het uitwissel van de carter ventilatie of heb ik een lekke koppakking ?
Groet,
Ben.
Re: witte smurrie.
Waarschijnlijk rijd je teveel korte stukken: Vaker de auto warm rijden, anders wordt het vanzelf zwarte smurrie en dat zal uiteindelijk tot motorschade gaan leiden.
Re: witte smurrie.
Nou dat is het geval juist niet, ik rij juist lange stukken, ik denk zelf dat het WD40 is geweest en dat hoop ik ook.
Heb zo net wat testjes gedaan, geen witte vette rook, geen kvs lucht in de auto, ook geen beslagen ruiten in de auto, en ik ruik ook geen kvs, ik hou de vingers gekruist op. WD40 .
Heb zo net wat testjes gedaan, geen witte vette rook, geen kvs lucht in de auto, ook geen beslagen ruiten in de auto, en ik ruik ook geen kvs, ik hou de vingers gekruist op. WD40 .
Re: [e46] Witte smurrie onder de vuldop (Sludge)
Rij een aantal dagen en hou het in de gaten, als het verdwijnt is er uiteraard geen probleem.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Als je koppakking gaat heb je ook vaak last van witte dikke rook uit de uitlaat. Nu hoeft dit niet altijd zo te zijn natuurlijk, maar in 9 van de 10 gevallen heb je dit wel. Wat wel een feit is is dat ie dan koelvloeistof zou moeten verbruiken. Hoe staat dat ervoor? Verbruikt 'ie dat?
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Sorry voor het hele late antwoord , maar gelukkig is de koppakking niet stuk , ik heb nadien een lange afstand gereden en de witte smurrie is verdwenen , ik denk zelf dat het WD40 is geweest wat ik op de slangen gespoten heb om het gangbaar te maken .
Ik hoop nog steeds dat dit allemaal loos alarm is .
Ik hoop nog steeds dat dit allemaal loos alarm is .
Heb je geen kvs verbruik nu?
En geen witte rook (als motor warm is)?
Even goed in de gaten houden!
En geen witte rook (als motor warm is)?
Even goed in de gaten houden!
Re: [E46] Witte smurrie onder de vuldop (Sludge)
Ik heb het goed in de gaten gehouden en gelukkig mis ik geen vloeistoffen.
Bij een andere auto heb ik wel wazige problemen, maar dat is in een andere topic van mij.
Bij een andere auto heb ik wel wazige problemen, maar dat is in een andere topic van mij.