Angeleyes anno 2018
Angeleyes anno 2018
Heel wat topics gelezen ondertussen maar het valt me op dat veel informatie is van een aantal jaren geleden.
Kan me voorstellen dat er inmiddels andere oplossingen op de markt zijn en ben benieuwd wat men vandaag de dag zou doen als je het over moest doen.
De vraag:
Mooie duidelijke heldere Angeleyes die mooi helder zijn (net als met Xenon/ LED verlichting) op een 2004 E60 dus pre LCI.
Wat zijn de oplossingen en aanraders ?
Kan me voorstellen dat er inmiddels andere oplossingen op de markt zijn en ben benieuwd wat men vandaag de dag zou doen als je het over moest doen.
De vraag:
Mooie duidelijke heldere Angeleyes die mooi helder zijn (net als met Xenon/ LED verlichting) op een 2004 E60 dus pre LCI.
Wat zijn de oplossingen en aanraders ?
-
Martijn van Tilburg
Re: Angeleyes anno 2018
Mijn collega heeft ze bij onderstaande shop gekocht.
Die zijn 40watt en komen overeen met xenon 6000k.
Zijn wel prijzig, maar echt enorm fel.
http://www.hlautomotive.com/bmw-onderde ... w-e60-e61/
Die zijn 40watt en komen overeen met xenon 6000k.
Zijn wel prijzig, maar echt enorm fel.
http://www.hlautomotive.com/bmw-onderde ... w-e60-e61/
Dank je .... Er staat wel bij dat ze voor de E60's zijn met af fabriek Xenon ... Heeft dat te maken met een stroomaansluiting oid ?
Ik heb gewoon een Pre LCI met hele gewone halogeen koplampen.
Ik heb gewoon een Pre LCI met hele gewone halogeen koplampen.
-
Martijn van Tilburg
Dan weet ik niet zeker of dit gaat werken.
Stuur die webshop anders even een mailtje met jou type, dan weet je het zeker.
Mocht je uitwijken naar een andere aanbieder, zorg dan wel dat ze 40 watt zijn, anders zijn ze echt niet fel genoeg!
Stuur die webshop anders even een mailtje met jou type, dan weet je het zeker.
Mocht je uitwijken naar een andere aanbieder, zorg dan wel dat ze 40 watt zijn, anders zijn ze echt niet fel genoeg!
Pre-lci halogeen heeft totaal andere angel eyes dan al de rest.
Er bestaat ook geen goede vervanger voor.
Ik heb het al eens opgelijst er zijn 4 soorten angel eyes, elk specifiek en niet uitwisselbaar. Diegene die op elkaar trekken zijn de pre-lci xenon en Lci halogeen.
De 4 zijn :
- pre-lci halogeen
- pre-lci xenon.
- lci halogeen
- lci xenon
Ze staan ook +/- in volgorde van helderheid. De pre-lci is veruit de zwakste en zoals ik al vertelde bestaat er geen goede oplossing voor. Overdag zijn ze eigenlijk niet zichtbaar.
Er bestaat ook geen goede vervanger voor.
Ik heb het al eens opgelijst er zijn 4 soorten angel eyes, elk specifiek en niet uitwisselbaar. Diegene die op elkaar trekken zijn de pre-lci xenon en Lci halogeen.
De 4 zijn :
- pre-lci halogeen
- pre-lci xenon.
- lci halogeen
- lci xenon
Ze staan ook +/- in volgorde van helderheid. De pre-lci is veruit de zwakste en zoals ik al vertelde bestaat er geen goede oplossing voor. Overdag zijn ze eigenlijk niet zichtbaar.
525d E61 2007 pre-LCI
Ok, dank voor de uitgebreide opsomming ... Ik heb natuurlijk de minste in het rijtje.
Het geeft niet heel veel hoop en bied weinig perspectieven.
ik dacht van we doen er een ledje in en die halo cirkels worden mooi wit en die zie je dan mooi en kunnen meteen als DRL dienen.
Het geeft niet heel veel hoop en bied weinig perspectieven.
ik dacht van we doen er een ledje in en die halo cirkels worden mooi wit en die zie je dan mooi en kunnen meteen als DRL dienen.
De pre-lci halogeen is de enigste waar er geen lampje direct in de ringen schijnt maar in de reflector die indirect de ringen wat doet oplichten.
Ik had ze ook op de mijne en heb een swap gedaan naar lci non-dynamic xenon's alsmede lci achterlichten. Inclusief werkende automatische hoogteregeling en sproeiers. De mijne had reeds de lm2 standaard. (Vanaf september 2006).
Ik had ze ook op de mijne en heb een swap gedaan naar lci non-dynamic xenon's alsmede lci achterlichten. Inclusief werkende automatische hoogteregeling en sproeiers. De mijne had reeds de lm2 standaard. (Vanaf september 2006).
525d E61 2007 pre-LCI
Tja ik vind dat weer heel ver gaan. Heb je die originele licht units die niet goedkoop zijn, dan moet je verloop kabelboompjes maken of kopen, dan die lichtmodule 2 en de boel coderen. Ondertussen ben je vreselijk veel geld kwijt en dat is het me dan weer niet waard. kijk bochtenmodules enzo boeien mij niks maar vind xenon verlichting wel een pre. Weinig zin om met een kist wortels op de achterbank rond te rijden in het donker. Ben Xenon nu zo gewend dat ik niet anders meer wil.
Zal eens kijken wat achteraf inbouw in de basic halogeen units gaat doen (doe dat al sinds 2002 in al mijn auto's) en ik zal ook eens kijken naar aftermarket lichtunits.
Weet dat velen dat vloeken in de kerk vinden maar ik heb zelf goede ervaringen met DEPO die fatsoenlijke units maakt.
Zal eens kijken wat achteraf inbouw in de basic halogeen units gaat doen (doe dat al sinds 2002 in al mijn auto's) en ik zal ook eens kijken naar aftermarket lichtunits.
Weet dat velen dat vloeken in de kerk vinden maar ik heb zelf goede ervaringen met DEPO die fatsoenlijke units maakt.
Minder klagen en een andere auto kopen waar het wel op zit.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Geen xenon lampjes in die reflectors steken. Geeft enorm verblinding, je ziet zo een wagen van ver. Het ziet er zeer goedkoop uit. Ik erger mij enorm aan wagens met een reflector waar xenons insteken. Heel die koplamp licht blauw op.BMWonder schreef: Zal eens kijken wat achteraf inbouw in de basic halogeen units gaat doen (doe dat al sinds 2002 in al mijn auto's) en ik zal ook eens kijken naar aftermarket lichtunits.
Depo kan je doen maar ziet er ook weer aftermarket uit en zo goedkoop zijn ook weer niet.
Waarom geen 2de hands set ?
Snap eigenlijk ook niet waarom je deze wagen gekocht hebt.
525d E61 2007 pre-LCI
Bedankt voor deze zinvolle bijdrage.Source schreef:Minder klagen en een andere auto kopen waar het wel op zit.
Setje 2e hands zou een optie zijn maar ik heb eens gekeken op fora en marktplaats en je komt het niet makkelijk tegen, of ik zoek verkeerd.tom_il schreef:Geen xenon lampjes in die reflectors steken. Geeft enorm verblinding, je ziet zo een wagen van ver. Het ziet er zeer goedkoop uit. Ik erger mij enorm aan wagens met een reflector waar xenons insteken. Heel die koplamp licht blauw op.BMWonder schreef: Zal eens kijken wat achteraf inbouw in de basic halogeen units gaat doen (doe dat al sinds 2002 in al mijn auto's) en ik zal ook eens kijken naar aftermarket lichtunits.
Depo kan je doen maar ziet er ook weer aftermarket uit en zo goedkoop zijn ook weer niet.
Waarom geen 2de hands set ?
Snap eigenlijk ook niet waarom je deze wagen gekocht hebt.
Origineel is natuurlijk altijd beter en dat besef ik me.
Snap de laatste zin niet zo. Ik zie nu pas hoe complex het verlichtings systeem in elkaar steekt en de duidelijke verschillen tussen de varianten. Dat is niet iets wat mensen doorgaans van te voren weten. Ik ben op BMW gebied een beginner en het zal wat tijd kosten eer ik weet hoe alles rijd en zeilt.
Bedankt voor de informatie want de verschillen zijn me nu pas duidelijk.
Ik was ook een beginner toen ik mijn huidige wagen kocht maar de info op internet brengt je een heel eind, ik was dan ook al voorbereid toen ik de mijne kocht en ik niet voor verassingen stond.BMWonder schreef: Dat is niet iets wat mensen doorgaans van te voren weten. Ik ben op BMW gebied een beginner en het zal wat tijd kosten eer ik weet hoe alles rijd en zeilt.
De ideale vind je natuurlijk nooit vandaar dat ik wat retrofit heb.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Martijn van Tilburg
Beginner?