Ik heb 2 maanden top in deze wagen gereden(gekocht met 140000 km) en maar ik reed naar de alpen voor mijn eerste poedertripje dit seizoen.
Lekker doorgetuft en toen rustig rijdend verkeer ingereden(ik begrijp dat onze wagens daar niet echt voor gemaakt zijn

Pling.....Waarschuwing aandrijflijn- volle motorvermogen niet beschikbaar. rustig rijden. Dus naar de dealer in NL...
vanosmodule......dus vaak als we de ventielen vervangen is het probleem opgelost zo niet zullen we dieper de motor in moeten en zal het uiteraard een duurdere reparatie worden. Na vervanging(ong.400 euro dacht ik?) binnen een week weer eenzelfde melding. Hun de auto gehouden en mee gereden....top wagen en rijd als nieuw... niets kunnen ontdekken en gewoon naar italie rijden(met twee kinderen die wat beperkt zijn heb ik liever geen troubles....
je raad het al.....ik rijd de file in bij Milaan na een heerlijke nacht de potentie van deze wagen gevoeld te hebben.....Pling-Waarschuwing aandrijflijn- volle motorvermogen niet beschikbaar. rustig rijden. rustig doorgereden naar Parma en daar naar de dealer gebracht. vanosmodule...(ik heb die wagen toch nodig en bovendien rijd ik het liefst in mijn eigen wagen). hun de ventielen de centrale vanos(as)module en wat olie vervangen en de nokkenas schoongemaakt(900,- euro). vanuit Parma naar de Brenner gereden en daar twee dagen gerouleerd. Vol vertrouwen op zondag de rit naar huis begonnen. helaas werd dat vertrouwen snel beschaamd......2 maal resette de auto zich na een bak koffie. de derde niet meer. (met 100 km/u + pauzes is het wel een lange rit zeg.
Dus maar weer naar de dealer.....men denkt het nu te weten! Melding op de nokkenassensor uitlaatzijde. dus de inlaat en uitlaatzijde omgedraaid om te zien of de melding meedraait. Ik de auto meegenomen maar die middag was de melding er wederom op de uitlaatzijde van de nokkenassensor. Men heeft deze vervangen(kostenberaming rond de 1200 euro). Echter de storing was direct weer terug. Online uitlezen via Bmw Nederland heeft nog niets opgeleverd.
Samengevat (en nog wat zaken die opvalllen):
#Melding lijkt met kortere tussenpozen terug te komen( wijst dit meer op ergens slijtage? Spanning ketting in vanos? al denk ik dat ze dat wel inspecteren)
#Melding lijkt op te komen als de wagen lekker gereden heeft en de file in rijd(metingen luchtmengsel?)
#mijn vrouw klaagt (en inmiddels ervaar ik het ook) als ik doortrek de toeren in ruiken we de uitlaatgassen in de auto(lijkt mij vreemd...niet te horen) trouwens ook als we in de file staan maar dan is het meer te begrijpen.
#kinderen verdacht rustig in de auto op langere trips vrouw en zelfs ik wat hoofdpijn(heb inmiddels een co metertje gekocht Als de auto er is ff checken)
# hoe meer er is vervangen, hoe sneller het lijkt terug te komen.(voor mijn gevoel zit de wagen straks vol met nieuwe componenten maar nog steeds die vervelende ...Plingg)
Ik las iets over een bedrijf in Delfgauw? of zijn die meer van de versnellingsbakken? en is dit meer een of andere sensor(electronika)
Eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die hier iets herkenbaars in ziet of nog ideeen heeft? De dealers rondom Europa lijken een beetje out of options te geraken.
Alle betrokken partijen beginnen dit een erg vervelend verhaal te vinden en ik wil nog een langdurig betrouwbaar huwelijk met deze wagen aangaan.
Groet Ron