Distributie ketting geknapt of van zijn plek verschoven
Distributie ketting geknapt of van zijn plek verschoven
Goedemiddag,
Wellicht dat iemand me hierbij kan helpen.
Afgelopen maandag (12-03-2018) stopte mn motor er ineens mee.
Ik was bijna thuis en was aan het afremmen voor een stoplicht (+/- 25 km/u) toen ik weer wilde optrekken sloeg de motor af .
Er ratelde wel even iets en dat was het dan . in rollende toestand heb ik hem nog op een veilige plek weten te parkeren.
Ik had stroom (alle zekeringen nagekeken) maar de motor sloeg niet rond.
Nog contact gehad met mn monteur , hij zei even in zn 4 zetten en kijken of er compressie is ( was niet het geval),
waarschijnlijk is dus mn ketting geknapt of verschoven.
Iemand hier ervaring mee of meegemaakt , kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Afgelopen maand nog alles nagekeken en vervangen.( samen met een monteur)
Schijven en blokken rond om + sensoren
Olie + filter
Luchtfilter
Interieur filter
Bougies
Kleppendeksel pakking
Dit is een bmw 1 serie uit 2008
E81 118i
2.0 143 pk
met +/- 228 000 op de teller
Als inderdaad de motor naar de klote is , weet of kan iemand me helpen aan een andere motor ( motorcode N43B20A)
Wellicht dat iemand me hierbij kan helpen.
Afgelopen maandag (12-03-2018) stopte mn motor er ineens mee.
Ik was bijna thuis en was aan het afremmen voor een stoplicht (+/- 25 km/u) toen ik weer wilde optrekken sloeg de motor af .
Er ratelde wel even iets en dat was het dan . in rollende toestand heb ik hem nog op een veilige plek weten te parkeren.
Ik had stroom (alle zekeringen nagekeken) maar de motor sloeg niet rond.
Nog contact gehad met mn monteur , hij zei even in zn 4 zetten en kijken of er compressie is ( was niet het geval),
waarschijnlijk is dus mn ketting geknapt of verschoven.
Iemand hier ervaring mee of meegemaakt , kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Afgelopen maand nog alles nagekeken en vervangen.( samen met een monteur)
Schijven en blokken rond om + sensoren
Olie + filter
Luchtfilter
Interieur filter
Bougies
Kleppendeksel pakking
Dit is een bmw 1 serie uit 2008
E81 118i
2.0 143 pk
met +/- 228 000 op de teller
Als inderdaad de motor naar de klote is , weet of kan iemand me helpen aan een andere motor ( motorcode N43B20A)
Re: Distributie ketting geknapt of van zijn plek verschoven
Dag Huseyin,
balen zeg! Ik heb het een keer gehad met een mercedes 380SE. Alles aan gort (klepstelen krom) en muurvast. In mijn geval werd dat een nieuwe motor. Veel succes!
balen zeg! Ik heb het een keer gehad met een mercedes 380SE. Alles aan gort (klepstelen krom) en muurvast. In mijn geval werd dat een nieuwe motor. Veel succes!
Ik heb dit probleem ook gehad
Zie het topic hieronder E87 warme start problemen...
Bij mij is ook de ketting geleider kapot gegaan, hierdoor is er ook van alles aan mijn cilinderkop..
Ik wil je niet afschrikken maar mijn reparatie kosten zijn 3600 wel erbij zeggen dat het allemaal met originele delen gemaakt wordt omdat dit gemodificeerde onderdelen zijn door BMW.
In ieder geval veel succes ermee!
Zie het topic hieronder E87 warme start problemen...
Bij mij is ook de ketting geleider kapot gegaan, hierdoor is er ook van alles aan mijn cilinderkop..
Ik wil je niet afschrikken maar mijn reparatie kosten zijn 3600 wel erbij zeggen dat het allemaal met originele delen gemaakt wordt omdat dit gemodificeerde onderdelen zijn door BMW.
In ieder geval veel succes ermee!
BMW E87 116i High Executive
Heb je daar geen andere motor voor?Bjorn116 schreef:...Ik wil je niet afschrikken maar mijn reparatie kosten zijn 3600 ...
Nou het probleem zit hem in dat BMW met deze ketting geleider en spanner hier ook problemen mee heeft, wat er nu inkomen is gemodificeerd door BMW,
Maar een motor kost 2000 euro en dan dus nog kettingsetje en inbouwen, het probleem is dat de vanos tandwielen inlopen dus als je er een nieuwe ketting opdoet kan het zijn dat deze ook niet lekker loopt
Maar een motor kost 2000 euro en dan dus nog kettingsetje en inbouwen, het probleem is dat de vanos tandwielen inlopen dus als je er een nieuwe ketting opdoet kan het zijn dat deze ook niet lekker loopt

Bedankt allen voor de reacties
Mijn monteur had ook al gezegd , als we alles gaan vervangen , de motor nooit meer 100% zou lopen (olie verbruik ed.) en de kosten hoog zullen zijn.
idd voor dat geld heb je ook een andere motor.
Ben dus ook al aan het zoeken naar een degelijke motor .
Er zit dus niks anders op , als verder zoeken en een motor swap.
In ieder geval bedankt voor de reacties .
Mijn monteur had ook al gezegd , als we alles gaan vervangen , de motor nooit meer 100% zou lopen (olie verbruik ed.) en de kosten hoog zullen zijn.
idd voor dat geld heb je ook een andere motor.
Ben dus ook al aan het zoeken naar een degelijke motor .
Er zit dus niks anders op , als verder zoeken en een motor swap.
In ieder geval bedankt voor de reacties .
Nou, ik denk niet dat als je alles gaat vervangen je het nooit meer goed krijgt want er moet heel veel vervangen worden...
Dus ook de dingen die dan olie gaan gebruiken (klep steel rubbers etc)
Dus ook de dingen die dan olie gaan gebruiken (klep steel rubbers etc)
- mieske90
- BimmerPortal Team
Een maat van mij heeft dit ook gehad, hij heeft zijn wagen naar Gijsbrechts in Odijk gebracht.
Hun hebben de auto hersteld.
Misschien daar is informeren
Hun hebben de auto hersteld.
Misschien daar is informeren