zo, ontiegelijke rotschop!
de 330i bevalt nog steeds uitermate goed! teller staat ondertussen op 335k km. geen goedkope auto geweest sinds de aanschaf, ondanks dat die toen in prima staat was. gemiddeld zo'n €2000 per jaar aan onderhoud. grote dingen zijn
2x voorremmen (1x krom),
compleet niet onderstel incl draagarmen voor + achter,
set nieuwe bobines,
2x set nieuwe bougies,
nieuwe accu (1x)
nieuwe banden (1x winter 1x zomer).
waterpomp+termostaat
sensor voor de excenter as
verder klein spul
auto heeft me 2x laten staan (1x waterpomp onderweg en die sensors voor de as-verstelling). en 3x als je een lekke band meetelt. niet slecht in 125k km.
ondertussen staat zn opvolger ook op de oprit
wegens veranderingen qua werk ( ik ben volledig zelfstandig geworden) wilde ik de auto "op de zaak" kunnen zetten. vanwege de belastingregels was dat helaas met de huidige 330i niet mogelijk. heel jammer want de auto rijdt echt heel goed voor zn km-stand en ik zou er het liefst nog jaren in door blijven rijden. qua eisen ben ik dusdanig veeleisend (geworden) dat er op marktplaats of gaspedaal maar een handvol auto's uberhaubt het overwegen waard waren. het grootste deel hiervan was dusdanig slecht onderhouden dat het niet de moeite waard was, nog los van de (belachelijke) vraagprijzen. ik weet dat alles de laatste 2jr duurder is geworden maar mensen denken echt goud in handen te hebben....
anyway. begin januari bij een 330D van 2008 wezen kijken (M57 6 cilinder diesel) welke op zich prima er uit zag maar het onderstel was/is hard aan vervanging toe. prijs was op zn zachtst gezegd optimistisch te noemen, heb een jodenbod gedaan wat uiteraard niet geaccepteerd werd, dus huiswaards gegaan.
paar dagen later appje van de verkoper dat ie een paar mankementen (o.a. gloeibougies & Module) vervangen had en of ik nog interesse had. heb wat op de prijs gedaan maar nog steeds lang niet genoeg.
ondertussen de ogen open gehouden maar er was weinig tot niks wat mn hart sneller liet slaan, dus na een week of 3 nog een appje eraan gewaagd dat ik nog een fractie met de prijs omhoog kon, en of er nog interesse in verkoop was. dat bleek een goeie timing te zijn want de verkoper had ondertussen zelf net een nieuwe auto opgehaald dus de 330D stond in de weg.
lang verhaal kort: 30% van de vraagprijs af wat mijns inziens realistisch is voor de staat.
nieuw onderstel staat bovenaan de prioriteitenlijst. KW Street Comfort gaat t worden. had ik eigenlijk al op de vorige 330i willen plaatsen maar toen wegens levertijd (en acute noodzaak) niet doorgegaan toen. daarnaast wat kleine zaken aanpakken. denk dat er een paar draagarmen vervangen mogen worden. wat ditjes en datjes en daarna vooral op smaak maken.
de 330i komt trouwens zeer binnenkort te koop voor een realistisch bedrag, PM me indien je interesse hebt. alle onderhoud sinds nieuw! is gedocumenteerd en alles vanaf 200k km voorzien van facturen.