Ik ben nieuw op het forum, ik heb mezelf al voorgesteld. Dus ik val gelijk met de deur in huis
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Mijn E46 318i van 2005 heeft klasse 3 alarm met een certificaat. Het probleem is dat deze staat uitgeschakeld. Dit heeft waarschijnlijk mee te maken hebben dat mijn beide sleutels niet werken. Dan bedoel ik dat ik mijn auto wel kan starten met mijn sleutels maar dat de cv niet werkt. Nu is er een tussen oplossing bedacht kennelijk door de laatste eigenaar. Ik heb een aparte afstandsbediening voor de cv. Hiermee kan ik mijn auto alleen openen en sluiten. De functies zoals bijv. ramen naar beneden laten zakken met de sleutels lukt niet met mijn afstandsbediening. Dit lukt weer wel als ik mijn sleutel in het slot steek en naar links draai.
Het meest vervelende vind ik dat het alarm niet werk. Dit heb ik al getest op verschillende manieren.
Kortom, ik wil dat mijn alarm weer ingeschakeld wordt en ik wil graag weer gebruik maken van mijn originele sleutels ipv een aparte afstandsbediening. Ik heb al de sleutels volgens de officiële methode kennis laten maken met mijn auto maar dit werkte niet. Ik kreeg geen enkele respons van mijn auto.
Waar begin ik met mijn zoektocht naar de oplossing?