E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Hoi, ik heb sinds kort een E61 uit 2004 met een LPG installatie en met best wel wat storingen die ik wil gaaa oplossen. Ik heb ook nog een E46 touring staan die nu in de verkoop staat, want 2 auto´s op lpg is wat veel voor vadertje staat voor mij .
De E61 heeft de volgende gegevens;
Type Code NG51
E Series E61 ()
Series 5
Type TOUR
Model 525I (EUR)
Steering LL
Doors 5
Engine M54
Displacement 2.50
Power 141
Drive HECK
Transmission AUT
Colour SILBERGRAU METALLIC (A08)
Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Prod. Date 2004-04-21
met deze opties;
S8SA Navigation access request,country-spec.
S8SB Telematics access request,country-spec.
S8SC Telematics access request,country-spec.
S8SP Control unit CO2
S205 Automatic transmission
S217 Active steering
S229 Dynamic Drive
S300 Emergency spare wheel
S320 Deleted, model lettering
S402 Panorama glass roof
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S439 Interior trim finishers
S441 Smoker package
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic air conditioning
S540 Cruise control
S548 Kilometre speedo
S563 Light package
S590 BMW LA wheel, star spoke 123
S605 Telematics preparation
S607 Preparation, Teleservice
S609 Navigation system, Professional
S612 BMW Assist
S620 Voice control
S638 Car telephone Professional
S676 HiFi speaker system
S698 Area-Code 2 for DVD
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S818 Battery master switch
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
S999 Job control "HEA"
Ik heb momenteel de volgende storingen;
Aktiv lenkung niet aktief
Verwarming/airco werkt niet (wel lastig met dit weer, maar gelukkig kan het dak open)
En de PDC achterzijde had een defecte sensor. Deze is vervangen, maar nu blijft een andere sensor kontinu aangeven dat er iets in de buurt staat terwijl dit niet zo is. Na sensor wisseling op een andere plaats, blijft de storing op diezelfde plaats. Waarschijnlijk iets in de bekabeling.
Maandag 27 Mei wordt hij uitgelezen en weet ik welke akties ik moet gaan nemen.
Eerst het technische deel, daarna de cosmetica
De koplampen hadden bij aankoop behoorlijk verweerde "glazen" Deze heb ik al vervangen. Polijsten was geen optie, omdat ik al vocht in de koplamp had vanwegen het losgaan van de kit tussen het doorzichtige deel en de behuizing.
Bumpers hebben wat schade welke ik wil aanpakken (eventueel een M-bumper vooraan )
Even een paar foto's van de aankoop en hoe die er momenteel bij staat.
Aankoop foto (slechte foto van i-net)
En zoals hij momenteel erbij staat
De E61 heeft de volgende gegevens;
Type Code NG51
E Series E61 ()
Series 5
Type TOUR
Model 525I (EUR)
Steering LL
Doors 5
Engine M54
Displacement 2.50
Power 141
Drive HECK
Transmission AUT
Colour SILBERGRAU METALLIC (A08)
Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Prod. Date 2004-04-21
met deze opties;
S8SA Navigation access request,country-spec.
S8SB Telematics access request,country-spec.
S8SC Telematics access request,country-spec.
S8SP Control unit CO2
S205 Automatic transmission
S217 Active steering
S229 Dynamic Drive
S300 Emergency spare wheel
S320 Deleted, model lettering
S402 Panorama glass roof
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S439 Interior trim finishers
S441 Smoker package
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic air conditioning
S540 Cruise control
S548 Kilometre speedo
S563 Light package
S590 BMW LA wheel, star spoke 123
S605 Telematics preparation
S607 Preparation, Teleservice
S609 Navigation system, Professional
S612 BMW Assist
S620 Voice control
S638 Car telephone Professional
S676 HiFi speaker system
S698 Area-Code 2 for DVD
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S818 Battery master switch
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
S999 Job control "HEA"
Ik heb momenteel de volgende storingen;
Aktiv lenkung niet aktief
Verwarming/airco werkt niet (wel lastig met dit weer, maar gelukkig kan het dak open)
En de PDC achterzijde had een defecte sensor. Deze is vervangen, maar nu blijft een andere sensor kontinu aangeven dat er iets in de buurt staat terwijl dit niet zo is. Na sensor wisseling op een andere plaats, blijft de storing op diezelfde plaats. Waarschijnlijk iets in de bekabeling.
Maandag 27 Mei wordt hij uitgelezen en weet ik welke akties ik moet gaan nemen.
Eerst het technische deel, daarna de cosmetica
De koplampen hadden bij aankoop behoorlijk verweerde "glazen" Deze heb ik al vervangen. Polijsten was geen optie, omdat ik al vocht in de koplamp had vanwegen het losgaan van de kit tussen het doorzichtige deel en de behuizing.
Bumpers hebben wat schade welke ik wil aanpakken (eventueel een M-bumper vooraan )
Even een paar foto's van de aankoop en hoe die er momenteel bij staat.
Aankoop foto (slechte foto van i-net)
En zoals hij momenteel erbij staat
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Vaker gehoord dat je met PDC storing achter die kabelboom meteen mee moet pakken.
BMW staat bekend om knaken bekabeling uit die tijd die nogal dus is, uitdroogt en dan scheurt met alle gevolgen van dien.
BMW staat bekend om knaken bekabeling uit die tijd die nogal dus is, uitdroogt en dan scheurt met alle gevolgen van dien.
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Lijkt ook wel of je luchtvering aan de achterzijde defect (lek) is!?
Hij hangt namelijk vrij laag aan de achterzijde op de foto's te zien!
Hij hangt namelijk vrij laag aan de achterzijde op de foto's te zien!
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Lijkt idd zo, maar de balgen zijn hard en de pomp werkt. Ik heb er extra gewicht in liggen in de vorm van een LPG tank. Misschien dat die de kont naar beneden druktMartijn van Tilburg schreef:Lijkt ook wel of je luchtvering aan de achterzijde defect (lek) is!?
Hij hangt namelijk vrij laag aan de achterzijde op de foto's te zien!
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Het is dan toch juist de bedoeling dat het luchtsysteem dat compenseert ?
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Idd hij zou niet mogen zakken. Tenzij tijdens beladen van de wagen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Gisteravond ook nog even zitten googelen. Kunnen de hoogtesensors zijn of de pomp die niet meer voldoende capaciteit heeft.
Ik heb de pomp wel nog gehoord toen ik vorige week de zomerbanden heb gemonteerd en daarvoor de auto aan een kant had opgekrikt. Viel me alleen op dat dat maar aan een kant gebeurde!
Ik zet hem op mijn to-do lijst.
Ik heb de pomp wel nog gehoord toen ik vorige week de zomerbanden heb gemonteerd en daarvoor de auto aan een kant had opgekrikt. Viel me alleen op dat dat maar aan een kant gebeurde!
Ik zet hem op mijn to-do lijst.
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Is normaal, één keer gaat hij omhoog en daarna terug omlaag.
Er is een hoogtesensor per wiel. Onwaarschijnlijk dus dat het de sensoren zijn.
Hou in de gaten of hij zakt want dit gebeurt er meestal als er een probleem is.
Er is een hoogtesensor per wiel. Onwaarschijnlijk dus dat het de sensoren zijn.
Hou in de gaten of hij zakt want dit gebeurt er meestal als er een probleem is.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Ik vrees idd dat er iets niet goed is, zo laag als hij hangt, kan ook een lekkende klep in de pomp zijn of een aansluiting.
Als het de klep in de pomp is, laat je dan niet meteen een nieuwe pomp aanpraten, de klep is te vervangen.
Als het de klep in de pomp is, laat je dan niet meteen een nieuwe pomp aanpraten, de klep is te vervangen.
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Dat omhoog en omlaag gaan doet hij sowieso niet. De balgen staan wel op druk, maar ik hoor de pomp nooit draaien verder.tom_il schreef:Is normaal, één keer gaat hij omhoog en daarna terug omlaag.
Er is een hoogtesensor per wiel. Onwaarschijnlijk dus dat het de sensoren zijn.
Hou in de gaten of hij zakt want dit gebeurt er meestal als er een probleem is.
Ik had al gezien dat de pomp en de kleppen los verkrijgbaar zijn. Vanavond laat ik een BMW monteur even uitlezen en checken.Bart70 schreef:Ik vrees idd dat er iets niet goed is, zo laag als hij hangt, kan ook een lekkende klep in de pomp zijn of een aansluiting.
Als het de klep in de pomp is, laat je dan niet meteen een nieuwe pomp aanpraten, de klep is te vervangen.
Ben bang dat de pomp te lage capaciteit heeft, maar we zoeken het grondig uit. Komt goed.
Dank voor jullie bijdrage
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Bij een te lage capaciteit komt de auto niet op hoogte en krijg je een waarschuwing op het dashboard.
De compressor zal dan na een tijd afslaat uit veiligheid. Ook merk je dit door het lang draaien van de compressor.
Wat ik bedoel is bij het opkrikken moet eens omhoog pompen en daarna terug zakken. Zakken hoor je niet.
Bij het wisselen van wiel hoor ik mijn ook nooit meerdere keren pompen. Meestal gewoon één maal, soms niet.
Zoals ik al vermelde. Hou de wagen in de gaten en check of hij zakt.
Ook zou je dan telkens de compressor moeten horen aanslaan bij het starten van de wagen.
Mij lijkt het eerder dat hij lager is geprogrammeerd, of dat hij achteraan van die regelbare stangetjes heeft.
Als er echt een probleem is ga je dit merken, door foutmelding of de compressor die telkens aanslaat bij het starten van de wagen.
De compressor zal dan na een tijd afslaat uit veiligheid. Ook merk je dit door het lang draaien van de compressor.
Wat ik bedoel is bij het opkrikken moet eens omhoog pompen en daarna terug zakken. Zakken hoor je niet.
Bij het wisselen van wiel hoor ik mijn ook nooit meerdere keren pompen. Meestal gewoon één maal, soms niet.
Zoals ik al vermelde. Hou de wagen in de gaten en check of hij zakt.
Ook zou je dan telkens de compressor moeten horen aanslaan bij het starten van de wagen.
Mij lijkt het eerder dat hij lager is geprogrammeerd, of dat hij achteraan van die regelbare stangetjes heeft.
Als er echt een probleem is ga je dit merken, door foutmelding of de compressor die telkens aanslaat bij het starten van de wagen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E61 525i uit 2004 diverse werkzaamheden.
Ik heb vandaag wat met de PDC zitten klooien. In dit topic heb ik mijn werkwijze toegelicht, maar ben nog niet tot een conclusie kunnen komen waar het probleem nu precies zit.
Misschien dat jullie me verder kunnen helpen.
Misschien dat jullie me verder kunnen helpen.