janhenvol - Plannen

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
janhenvol

janhenvol - Plannen

Bericht door janhenvol » 12 jun 2018, 09:54

Hoi allemaal!

Ik ben Jan, 21 jaar en kom uit omgeving Rotterdam. Ik zit in mijn laatste periode van de opleiding maritiem officier( opleiding machinist en stuurman zeevaart). Ik ben momenteel nog niet in het bezit van een auto maar wil daar binnenkort wel verandering in brengen.

Zelf ben ik ontzettend fan van de e46 generatie, in vergelijk met de e90 vind ik deze er nog gewoon stukken frisser en tijdlozer uitzien.

Door mijn beroep heb ik dalijk relatief veel vrije tijd, meestal vaar je in termijnen op en af die even lang zijn, dus bijv. 2 maanden aan boord ,2 maanden thuis.

Nu mijn plan, ik zit te kijken naar een e46 coupe, dit hoeft geen super nette dealer onderhouden wagen te zijn omdat ik zoveel mogelijk zelf wil doen. Ik wil de wagen zoveel mogelijk strippen en opnieuw opbouwen met nieuwe/betere onderdelen en hem zo klaar te maken naar mijn eigen wensen om er roadtrips mee te maken door Europa. Het moet een fijne rijdersauto worden die ook sportief is.

Vragen:

Op het moment dat ik de wagen heb wil ik een donorblok kopen met transmissie, deze wil ik dan helemaal nieuw opbouwen en installeren, heeft iemand ervaring met hoeveel papierwerk het is bij de RDW als je een ander blok erin zet ? Stel ik neem in eerste instantie een 320 en zet er later een m54 blok in, moet die dan helemaal opnieuw gekeurd worden( ik denk het wel) en hoe lastig is dat?

Verder wil ik het liefst een 6-handbak, de meeste handbakken zijn 5-traps, is dat mogelijk?

Wie heeft er advies of linkjes naar goed naslagwerk?

Wat hebben jullie zelf aangepast aan jullie wagen kwa vering/onderstel/motor en wat zijn jullie ervaringen er mee?(hard/sportief/luxe)

Heeft het zin om een e46 te importeren? In het buitenland is er een groter aanbod maar weegt dat op tegen de kosten?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,
Jan

Bart70
Contacteer:

Re: Plannen

Bericht door Bart70 » 12 jun 2018, 10:01

Welkom Jan,

Ik heb met alle zaken die je noemt geen ervaring, het keuren lijkt me wel van toepassing ja.

Wat betreft het importeren, dit is zeker interessant ! De kosten zijn laag en je vind veel meer leuks in het buitenland, tegen lagere prijzen.

Veel succes met de zoektocht en alle plannen, klinkt allemaal erg goed :duim:

Unionviking799

Re: Plannen

Bericht door Unionviking799 » 12 jun 2018, 10:08

Niet lastig je mag niet boven de 20% vermogen winst zitten. Zo lang alles degelijk bevestigd is en er netjes uit ziet zullen ze niet moeilijk gaan doen. Zo lang je maar niet in Waddinxveen bijen deur 4 staat. Dan word alles afgekeurd
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer

Lex-e46

Re: janhenvol - Plannen

Bericht door Lex-e46 » 13 jun 2018, 21:49

Ik rijd zelf een 325ci uit 2001 en ik heb een aantal auto's in het onderhoud. Mijn advies is koop een 325ci als je een mooie auto wilt met een goed vermogens opbouw. Dan heb je een wagen waar je niks aan het blok hoeft aan te passen voor een nette acceleratie. Stel je wilt wel lekker aan het blok knutselen dan zou ik voor een 330ci gaan puur vanwege dat daar veel meer tuning onderdelen voor te krijgen zijn en je hem makkelijker meer vermogen kan geven. Ik zou niet al te veel moeite gaan doen door een 320 te kopen en er dan een ander blok in te gooien en hem te herkeuren. En uiteraard kan je ook even door sparen en dan een :///m: kopen :gek:

janhenvol

Bericht door janhenvol » 14 jun 2018, 08:41

Los ervan dat een m3 buiten mijn budget valt is hij mij net iets te opzichtig. Waar ik vooral plezier van heb is de wagen helemaal aan mijn eigen wensen aan te passen en in en uit te leren kennen, vandaar dat ik met het idee kwam om een 320 of 323 of dergelijk eerst te halen, daar lekker in te rijden en in de tussentijd een donorblok helemaal nieuw op te bouwen. Tuurlijk als ik een 330 Kan vinden voor een leuk prijsje neem ik die. Weet u ook pf er 6 handbakken beschikbaar zijn?
Laatst gewijzigd door mieske90 op 20 jun 2018, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qoute van een een vorig bericht is onnodig, dus ook niet toegestaan.

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 20 jun 2018, 12:07

Welkom Jan,

Succes met de zoektocht naar jouw ideale E46.
Ik zou inderdaad ook gewoon een 325i of 330i kopen, dan kun je die alsnog uit elkaar halen en opnieuw opbouwen.
Dat scheelt je een hele hoop gezeik met het omkeuren.

Succes met je zoektocht :duim:

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige E46 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”