Patrick - E30 320i, E34 525i, E36 328i en E39 523i
Patrick - E30 320i, E34 525i, E36 328i en E39 523i
Mijn naam is Patrick aka Coach en al jarenlang BMW liefhebber en dus ook lid van verschillende fora. Ik zal jullie niet vermoeien met alle Bimmers die ik al gehad heb, maar momenteel heb ik er een 4-tal in bezit. Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar de Bimmers uit de jaren '90, dus ik heb nu een E30 320i Touring, E34 525i sedan, E36 328i cabrio en een E39 523i sedan. Allemaal voorzien van een fijne automatische versnellingsbak. De E34 is mijn winterauto en die wisselt om het half jaar met de E36 in de stalling. De E30 wordt binnenkort ook gestald.
Binnenkort hoop ik eigenaar te worden van een E46 cabrio 323i uit 2000. Ook een automaat. Ooit heb ik een E46 316i sedan gehad en dat vond ik destijds een hele fijne en mooie auto. Dus ik hoop dat de cabrio mij net zoveel plezier zal brengen. Het leek mij goed om lid te worden van een speciaal E46 forum, aangezien ik met mijn oude auto's vaak (meestal) bezig ben met upgraden en/of in oorspronkelijke staat terugbrengen. Daarom zoek ik vaak originele onderdelen of gewoon een goed advies. Paar plaatjes:
Binnenkort hoop ik eigenaar te worden van een E46 cabrio 323i uit 2000. Ook een automaat. Ooit heb ik een E46 316i sedan gehad en dat vond ik destijds een hele fijne en mooie auto. Dus ik hoop dat de cabrio mij net zoveel plezier zal brengen. Het leek mij goed om lid te worden van een speciaal E46 forum, aangezien ik met mijn oude auto's vaak (meestal) bezig ben met upgraden en/of in oorspronkelijke staat terugbrengen. Daarom zoek ik vaak originele onderdelen of gewoon een goed advies. Paar plaatjes:
Laatst gewijzigd door mieske90 op 09 jul 2018, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic-onderwerp gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Reden: Topic-onderwerp gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Live now; worry later
Re: Even voorstellen
He man! Da's ook toevallig. Ja, ook hier voor het eerst. Benieuwd of dit nog een beetje actief forum is.
Live now; worry later
He Coah Welkom,
Ooit een keer voor mijn moeder een touring bij je opgehaald, xr tt 06 uit mn hoofd
groeten Jaap
Ooit een keer voor mijn moeder een touring bij je opgehaald, xr tt 06 uit mn hoofd
groeten Jaap
Oh ja, dat was de E36 touring van een vriendin van mij. Da's ook toevallig zeg. Kom hier allemaal 'bekenden' tegen!
Live now; worry later
Welkom Patrick!
Leuk BMW wagenpark heb je daar
Hiervoor heb ik een E46 320dA gehad uit 2001, zijn ook erg mooie tijdloze auto's .
Veel plezier hier en met de bimmer
Leuk BMW wagenpark heb je daar
Hiervoor heb ik een E46 320dA gehad uit 2001, zijn ook erg mooie tijdloze auto's .
Veel plezier hier en met de bimmer
- mieske90
- BimmerPortal Team
Re: Patrick - E30 320i, E34 525i, E36 328i en E39 523i
Welkom Patrick,
Je hebt een flinke collectie, en volgens mij is dit niet niet eens alles wat je hebt/hebt gehad
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en 1 van je wagens een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Je hebt een flinke collectie, en volgens mij is dit niet niet eens alles wat je hebt/hebt gehad
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en 1 van je wagens een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Re: Patrick - E30 320i, E34 525i, E36 328i en E39 523i
Klopt, rijden nog wat familie-leden rond in bmw's die eigenlijk van mij zijn en wat ik allemaal al gehad heb is teveel om op te noemen. Is gewoon een belachelijke lijst geworden. Maar ja, verslaafd is verslaafd he.mieske90 schreef:Welkom Patrick,
De 323i cabrio die ik aankondigde blijkt dus een 320i te zijn. Ik werd op het verkeerde been gezet door de 170 pk. Bij de E36 was dat voorbehouden aan de 323i; bij de E46 heeft de M54B52 dus blijkbaar ook 170 pk. Maakt de auto er overigens niet minder mooi om.
Als het goed is rij ik op vrijdag de 13e juli dus in de E46 cabrio en is de E36 cabrio niet langer meer in mijn bezit.
Een eerste foto
Live now; worry later
Re: Patrick - E30 320i, E34 525i, E46 320i en E39 523i
Nou, dit is 'm dan in volle glorie
Hij is technisch in orde gemaakt maar moeten nog wel wat zaken geregeld worden. De voorste blokken en schijven worden vervangen (trilling bij het remmen), de airco-fan draait niet en de voorbumper is erg lelijk en zit het een en ander los aan. Daarnaast zijn de spiegels van een FL en passen de stekkers dus niet en werkt de electrische verstelling en verwarming ook niet. Het is overigens best lastig om aan onderdelen te komen, merk ik. Bij de E36 word je ermee doodgegooid, maar blijkbaar is dat (nog) niet het geval bij de E46.
Verder heb ik de originele radio vervangen door een Windows CE look-alike. Uit praktische overwegingen, want eigenlijk hou ik mijn Bimmers helemaal origineel. Maar de E46 wordt in de zomermaanden ook mijn 'zakelijke' auto naast de E39 en dan moet ik navigatie hebben en handsfree kunnen bellen. Ik hou niet van schermpjes aan de voorruit en microfoons in de auto.
Hij is technisch in orde gemaakt maar moeten nog wel wat zaken geregeld worden. De voorste blokken en schijven worden vervangen (trilling bij het remmen), de airco-fan draait niet en de voorbumper is erg lelijk en zit het een en ander los aan. Daarnaast zijn de spiegels van een FL en passen de stekkers dus niet en werkt de electrische verstelling en verwarming ook niet. Het is overigens best lastig om aan onderdelen te komen, merk ik. Bij de E36 word je ermee doodgegooid, maar blijkbaar is dat (nog) niet het geval bij de E46.
Verder heb ik de originele radio vervangen door een Windows CE look-alike. Uit praktische overwegingen, want eigenlijk hou ik mijn Bimmers helemaal origineel. Maar de E46 wordt in de zomermaanden ook mijn 'zakelijke' auto naast de E39 en dan moet ik navigatie hebben en handsfree kunnen bellen. Ik hou niet van schermpjes aan de voorruit en microfoons in de auto.
Live now; worry later