Versterker
Versterker
Hoi. Weet iemand toevallig waar de versterker van de radio gemonteerd zit? Zou links achterin moeten zijn maar ik kan hem zo 123 niet vinden..e61 uit 05.
Re: Versterker
dan heb je hem waarschijnlijk niet...heb je tweeters in je voordeuren zitten?
Precies ...
Je hebt de meest basic versie en die heeft
2 knaken speakers in de deuren en 2 in de hoedenplank en 2 subs onder de stoelen.
Het ontbreken van een versterker en tweeters is de Achilleshiel van het audio systeem. Gewoon waardeloos !
Als je betere sound wilt dan kan beginnen met andere speakers en het liefst het toevoegen van tenminste 1 fatsoenlijke versterker al dan niet voorzien van Dsp.
Je hebt de meest basic versie en die heeft
2 knaken speakers in de deuren en 2 in de hoedenplank en 2 subs onder de stoelen.
Het ontbreken van een versterker en tweeters is de Achilleshiel van het audio systeem. Gewoon waardeloos !
Als je betere sound wilt dan kan beginnen met andere speakers en het liefst het toevoegen van tenminste 1 fatsoenlijke versterker al dan niet voorzien van Dsp.
zelf heb ik ook dat "fenomenale" audio systeem...absurd dat dit standaard was in de 5 serie!
voorlopig heb ik zelf een set tweeters geplaatst die ik nog ergens had liggen op zolder -> een wereld van verschil maar nog zeker niet 5-serie waardig. Gezien het feit dat het niet zeker is of de E61 nog lang blijft heb ik besloten vooralsnog niet verder te investeren in de Audio. Ik zou iedereen aanraden die een beetje handig is om een setje tweeters erin te zetten..paar tientjes en 2 uur werk. Tweeters kunnen gewoon op de 10cm speaker van de deur aangesloten worden - DIY zijn op het internet te vinden.
voorlopig heb ik zelf een set tweeters geplaatst die ik nog ergens had liggen op zolder -> een wereld van verschil maar nog zeker niet 5-serie waardig. Gezien het feit dat het niet zeker is of de E61 nog lang blijft heb ik besloten vooralsnog niet verder te investeren in de Audio. Ik zou iedereen aanraden die een beetje handig is om een setje tweeters erin te zetten..paar tientjes en 2 uur werk. Tweeters kunnen gewoon op de 10cm speaker van de deur aangesloten worden - DIY zijn op het internet te vinden.
met alleen 2 tweeters verricht je nog geen wonder met het geluid denk ik. Ik denk dat je toch moet beginnen met een versterker. Dat is mijn idee. Zo ontlast je de radio in ieder geval. Want die dingen worden vreselijk warm.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Eerste stap zijn speakers.
Een andere versterker heeft geen zin met die standaard ruk speakers.
Je moet de tonen gaan scheiden en dus de subs voor laag, midtone in de deuren en hoedenplank en hoge tonen in de hoek van de deuren en de hoedenplank.
Als dit klopt ga je met versterker(s) aan de gang als je nog meer dynamiek wilt.
Als je de upgrade speakers van de hifi installatie kan kopen voor weinig dan kan je redelijk goedkoop het geluid aardig opkrikken.
Een andere versterker heeft geen zin met die standaard ruk speakers.
Je moet de tonen gaan scheiden en dus de subs voor laag, midtone in de deuren en hoedenplank en hoge tonen in de hoek van de deuren en de hoedenplank.
Als dit klopt ga je met versterker(s) aan de gang als je nog meer dynamiek wilt.
Als je de upgrade speakers van de hifi installatie kan kopen voor weinig dan kan je redelijk goedkoop het geluid aardig opkrikken.
Jullie gaan aan 1 ding voorbij.
Er is een SUB onder de stoelen. Het is deze die op de versterker hangt bij de high versie. Bij de basic hangt deze op de "radio". De rest van de luidsprekers hangen dacht ik bij de high ook op de radio. Versterker is alleen voor de Sub's.
Bij de Logic 7 hangt alles op de versterker.
Er is een SUB onder de stoelen. Het is deze die op de versterker hangt bij de high versie. Bij de basic hangt deze op de "radio". De rest van de luidsprekers hangen dacht ik bij de high ook op de radio. Versterker is alleen voor de Sub's.
Bij de Logic 7 hangt alles op de versterker.
525d E61 2007 pre-LCI
Kortom, zoals ik al zei: eerst de speakers veranderen (hier pak je al merkbare winst) en daarna aan de gang gaan met versterker(s) als je nog meer verschil wilt behalen.
De standaard speakers zijn gewoon echt ruk !
Ik heb nu ALLE speakers vervangen met top spul en heb gebruik gemaakt van 2 versterkers waarvan 1 zorgt voor het DSP gebeuren van alle speakers.
Het is een wereld van verschil MAAR het kost ook wel wat.
Door simpelweg de speakers te veranderen kan je de kosten drukken en toch een heel verschil maken.
De standaard speakers zijn gewoon echt ruk !
Ik heb nu ALLE speakers vervangen met top spul en heb gebruik gemaakt van 2 versterkers waarvan 1 zorgt voor het DSP gebeuren van alle speakers.
Het is een wereld van verschil MAAR het kost ook wel wat.
Door simpelweg de speakers te veranderen kan je de kosten drukken en toch een heel verschil maken.
Ik heb tweeters in de deurstijl zitten en volgens de bmw dealer zou er een versterker in de auto zitten.
Alles speelt maar links voor komt er geen geluid. Zowel uit de deur niet als uit de bas onder de linker stoel. Rechts werkt alles en achter doet links het ook.
Alles speelt maar links voor komt er geen geluid. Zowel uit de deur niet als uit de bas onder de linker stoel. Rechts werkt alles en achter doet links het ook.
Die versterker zou dan links achter moeten zitten, net onder het linker scharnier van de klep, achter de kofferbak panelen. Kan je eenvoudig verwijderen en een kijkje nemen.Rob530 schreef:Ik heb tweeters in de deurstijl zitten en volgens de bmw dealer zou er een versterker in de auto zitten.
Bij mij zat daar enkelt een beugel waar een versterker op zou kunnen. Geen tweeters voor, noch achter in de hoedenplank. Enkelt speakers in de voordeuren, onder de stoelen en in de hoedenplank.
Klopte in zijn geheel met het basis CCC Bussiness pakket.
Als je tweeters in de deurstijelen hebt dan zouden er ook tweeters net achter de hoedenplank speakers moeten zitten.
Als dat niet zo is dan verwacht ik dat iemand voor jou creatief is geweest met de audio installatie en zelf tweeters voor geplaatst heeft en wellicht meer heeft gedaan waardoor nu de boel niet goed meer werkt.
Hij heeft een E61. Dan moet je gewoon links achter het opberg panneeltje opdoen, als je achter het paneel kijkt zie je op de wielkast de versterker zien hangen. Tweeters achteraan zitten mee met standaard speakers in het dak onder de afscherming, dat zie je zo niet.
Gezien de wagen geen navigatie/bluetooth heeft verwacht ik dat er ook de basis audio op zit en hij dus geen versterker heeft.
Ik heb de high versie en ben tevreden over de kwaliteit. Tis maar wat je ervan verwacht.
Geeft op deze site (of gelijkaardige) : https://www.bmwvin.com/ jouw chassis nummer in dan kan je zien welke opties de wagen heeft.
Gezien de wagen geen navigatie/bluetooth heeft verwacht ik dat er ook de basis audio op zit en hij dus geen versterker heeft.
Ik heb de high versie en ben tevreden over de kwaliteit. Tis maar wat je ervan verwacht.
Geeft op deze site (of gelijkaardige) : https://www.bmwvin.com/ jouw chassis nummer in dan kan je zien welke opties de wagen heeft.
525d E61 2007 pre-LCI
als je versterker plaats, dan denk ik dat je bekabeling moet veranderen? Dan zouden de speakerdraden via de versterker moeten lopen.
Als je zelf een versterker gaat plaatsen (aftermarket), Dan moet je kabels trekken.
Je gaat van achteren met een kabelboom helemaal naar voren en tapt in op de quadlok aansluiting van de radio.
De signaal kabels naar de speakers tap je daar af, het signaal gaat naar de versterker, het versterker audio out signaal gaat naar de respectievelijke speakers.
Is wel ff wat werk als je het netjes wilt doen.
Je gaat van achteren met een kabelboom helemaal naar voren en tapt in op de quadlok aansluiting van de radio.
De signaal kabels naar de speakers tap je daar af, het signaal gaat naar de versterker, het versterker audio out signaal gaat naar de respectievelijke speakers.
nou sorry, maar ik bedoel als je origineel versterker wil inbouwen. Denk dat het toch ook een kabel trekkerij wordt?BMWonder schreef:Als je zelf een versterker gaat plaatsen (aftermarket), Dan moet je kabels trekken.
Ik wil alleen linksvoor weer geluid hebben. Meer niet.