Geert - oriënteren naar een BMW

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
gaatje

Geert - oriënteren naar een BMW

Bericht door gaatje » 26 aug 2018, 21:06

Hoi allen,

Mijn naam is Geert, 48, vader van 2 tieners en BMW fan sinds kindertijd. Echter tot 2014 altijd Opel gereden wegens familielid bij Opel Antwerpen.
Bij bijna elke nieuwe aankoop wel enkele BMW modellen proef gereden maar nooit een gekocht.
Meeste modellen waren, zacht gezegd, in minder goeie staat maar ik begin te vermoeden dat het om een onbewuste angst ging dat mijn "droommerk' wel eens zou kunnen tegenvallen.
Vergelijk het maar met een idool ontmoeten die eigenlijk een arrogante klootzak of bitch blijkt te zijn.

Niettemin ben ik blijven lezen en kijken naar BMW als merk en de modellen specifiek.
Dus maar lid geworden van dit leuke forum.
Je weet maar nooit dat de volgende toch nog een BMW kan worden.

Overigens ben ik een liefhebber van auto's algemeen met toch wel, naast BMW, een voorliefde voor Ford en Audi/VW.
Mijn favoriete modellen zijn de e46 en e60 hoewel ik de e90 ook zeer mooi vind.
Echter bij de laatste modellen moet ik toch wel nog wennen aan de neus, of liever die bult op de neus.

Ik ben overigens niet iemand die veel op topics reageert maar wel veel leest.

PS. ik had als gebruikersnaam 'gmatje' ingegeven maar de autocorrectie maakte er 'gaatje' van. :gek:
Mocht dit te verhelpen zijn, hoor ik het graag.
Mvg,
Geert
Laatst gewijzigd door mieske90 op 28 sep 2018, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic-onderwerp gewijzigd om het overzicht te bewaren.

Quadrantz

Re: Wie ben ik ?

Bericht door Quadrantz » 27 aug 2018, 09:34

Welkom Geert!

Welke auto rij je op dit moment? Foto's (van een BMW) zien we graag ;).

En als je pech hebt kun je aardig leeglopen op een E60, heeft de nodige kwalen maar een aantal kun je van te voren al aanpakken. Ik rij nu bijna 4jr een E61 en heb nog nagenoeg niks gehad! Forumgenoot met bijna exact dezelfde auto als ik heb (E61 530dA) is flink leeggelopen erop....wat dat betreft blijft het toch ook geluk of pech (en uiteraard hoe je ermee omgaat/onderhoud) maar dat heb je bij elk type van elk merk wel dus gewoon er voor gaan zou ik zeggen :). Ik zou altijd wel een aankoopkeuring doen als je er één op het oog hebt...heb je toch een betere indruk van de auto.

Veel plezier hier (en met de (toekomstige) bimmer?) :duim:

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Geert - oriënteren naar een BMW

Bericht door mieske90 » 28 sep 2018, 07:26

Welkom Geert,

Dan wordt het tijd dat je over gaat stappen naar een BMW, zal denk ik niet zo snel teleur stellen :ja:

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige BMW een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

DJLeonardo

Re: Geert - oriënteren naar een BMW

Bericht door DJLeonardo » 01 okt 2018, 10:32

Wat ik zo om mij heen zie en zelf heb ervaren is dat Opel over het algemeen een prima betrouwbare auto maakt. Qua luxe en beleving mist het echter nogal wat. Misschien wel hetzelfde verschil tussen een diepvries pizza en eentje die vers uit een pizzabakkers over komt...
Alle auto's hebben gebreken. Meestal lijkt het zo dat het merk waar jij in rijdt de meeste kuren heeft maar vergeet niet dat niet veel mensen van de daken schreeuwen of ze problemen ondervinden. Wel is het zo dat hoe meer er op zit, des te meer er ook stuk gaat. Iets dat bij BMW zeker het geval is, met name bij electronica. De essentie echter van een BMW is een auto die lekker stuurt en jou het gevoel geeft contact te maken met de weg. Iets wat bij vergelijkbare premium merken zoals Audi Volvo en Mercedes meestal wat verder te zoeken is. Tuurlijk kan je een Audi ook plankhard afveren maar dat is niet de oplossing. De truuk is om een soepele ride te hebben die direct en voorspelbaar blijft als het nodig is. Dat kan BMW als geen ander.
Succes met kiezen.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”