Benzinemeter geeft foute waarde
Benzinemeter geeft foute waarde
Ik heb van de week met een lege tank langs de weg gestaan, lang verhaal kort:
Tank gaf nog 1/6e benzine te hebben, en volgens boordcomputer nog 70km te kunnen. Helaas...
Getankt en 150 km gereden:
Benzinemeter zit er op het oog wéér zo'n 80km naast.
Ik heb nu via de boordcomputer een waarde van +- 209314. Dit houd in 20.9 links, 31.4 rechts.
Eerste hits op Google: Waardes komen niet overeen omdat ze allebei op een andere manier meten? Onderste helft, bovenste helft? Geen idee, aannames.
Maar nu: Ik heb beide stekkers losgetrokken, met contact aan en uit. Even wachten en de waardes gaan naar 000000.
Stekker er weer in, gaan de waardes weer naar ongeveer 209314, het schommelt een beetje met de liter.
Als ik aan de wagen schud, schudden de cijfers mee.
Het gekke: Benzinemeter geeft ineens aan dat hij vol vol zit(in tegenstelling tot vòòr de test), maar heb 150 km gereden, dus hij zou bijna op 3/4e moeten zitten.
Tank gaf nog 1/6e benzine te hebben, en volgens boordcomputer nog 70km te kunnen. Helaas...
Getankt en 150 km gereden:
Benzinemeter zit er op het oog wéér zo'n 80km naast.
Ik heb nu via de boordcomputer een waarde van +- 209314. Dit houd in 20.9 links, 31.4 rechts.
Eerste hits op Google: Waardes komen niet overeen omdat ze allebei op een andere manier meten? Onderste helft, bovenste helft? Geen idee, aannames.
Maar nu: Ik heb beide stekkers losgetrokken, met contact aan en uit. Even wachten en de waardes gaan naar 000000.
Stekker er weer in, gaan de waardes weer naar ongeveer 209314, het schommelt een beetje met de liter.
Als ik aan de wagen schud, schudden de cijfers mee.
Het gekke: Benzinemeter geeft ineens aan dat hij vol vol zit(in tegenstelling tot vòòr de test), maar heb 150 km gereden, dus hij zou bijna op 3/4e moeten zitten.
Re: Benzinemeter geeft foute waarde
Een korte Google zoektocht resulteerde in defecte sensoren als mogelijke oorzaak.
Bedankt chef, maar de waardes blijken te kloppen, sensoren reageren dus zou graag willen weten hoe ik dit ga uitsluiten of vaststellen.
-
Probeer een cluster reset, staat op YouTube hoe het moet.
Afwijkingen in de benzinemeter worden vaak veroorzaakt door ethanol wat in de benzines van tegenwoordig zit, dit droogt het hele brandstofsysteem uit en is gewoon slecht voor je auto. Brandstoftoevoegingen kun je online of in de autoshop kopen.
Afwijkingen in de benzinemeter worden vaak veroorzaakt door ethanol wat in de benzines van tegenwoordig zit, dit droogt het hele brandstofsysteem uit en is gewoon slecht voor je auto. Brandstoftoevoegingen kun je online of in de autoshop kopen.
-
Ethanol is een beetje onzin, we leven niet in Duitsland waar je E10 kunt tanken.
Wat wel een probleem kan zijn is de tankvlotter, daar heb je er namelijk 2 van.
Dat is niets meer als een vlotter die gekoppeld zit aan een weerstand, en die kan kuren geven als deze kapot gaat.
Ik heb zelf dit twee keer gehad, waarna de tankmeter naar 0 terugliep en daar ook bleef staan.
De bestuurderskant kost een tientje of 6, de bijrijderskant gaat zo uit mijn geheugen naar €350 ex montage. Die is zo duur omdat daar ook de brandstofpomp aan zit.
Wat wel een probleem kan zijn is de tankvlotter, daar heb je er namelijk 2 van.
Dat is niets meer als een vlotter die gekoppeld zit aan een weerstand, en die kan kuren geven als deze kapot gaat.
Ik heb zelf dit twee keer gehad, waarna de tankmeter naar 0 terugliep en daar ook bleef staan.
De bestuurderskant kost een tientje of 6, de bijrijderskant gaat zo uit mijn geheugen naar €350 ex montage. Die is zo duur omdat daar ook de brandstofpomp aan zit.
-
Dat ethanol de brandstofvoorzieningen aantast is geen fabel.
Het heeft wel degelijk invloed op het systeem en niet ten goede, alles droogt uit.
De brandstofpomp is goedkoper dan de brandstofleveler die aan de bestuurderskant zit, vraag niet waarom maar het is zo.
Ethanol is SLECHT voor je auto!
Het heeft wel degelijk invloed op het systeem en niet ten goede, alles droogt uit.
De brandstofpomp is goedkoper dan de brandstofleveler die aan de bestuurderskant zit, vraag niet waarom maar het is zo.
Ethanol is SLECHT voor je auto!
-
Inmiddels zijn we wijzer geworden, in onze Euro 95 zit dus wel ethanol tot 5%. Gevonden omdat we een naamswijziging krijgen en dat was de uitkomst die 3 grote merken opgaven bij hun brandstof specs.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986