525Das geen vermogen na reparatie
525Das geen vermogen na reparatie
Hallo,
Ik heb deze week de gloeibougies vervangen en luchtinlaat gereinigd, nu heb ik geen vermogen meer en
schakelt de auto vroeg over en ook manueel gaat ie niet boven de 2500rpm, behalve in z'n neutraal.
De aanzuiginstallatie is eraf geweest en zat vol met aanslag (teer achtige substantie),alles volledig schoongemaakt etc en teruggebouwd. Wat mij al opviel met demontage was dat de aansturing van de swirl vanes afgebroken was en deze dus niet aangestuurd worden. Na een paar keer rijden geen verbetering en nu ineens ook waarschuwing dat oliepeil te hoog is,maar deze staat op ongeveer 3/4.
Iemand een idee??
Henk
Ik heb deze week de gloeibougies vervangen en luchtinlaat gereinigd, nu heb ik geen vermogen meer en
schakelt de auto vroeg over en ook manueel gaat ie niet boven de 2500rpm, behalve in z'n neutraal.
De aanzuiginstallatie is eraf geweest en zat vol met aanslag (teer achtige substantie),alles volledig schoongemaakt etc en teruggebouwd. Wat mij al opviel met demontage was dat de aansturing van de swirl vanes afgebroken was en deze dus niet aangestuurd worden. Na een paar keer rijden geen verbetering en nu ineens ook waarschuwing dat oliepeil te hoog is,maar deze staat op ongeveer 3/4.
Iemand een idee??
Henk
- malle pietje
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: 525Das geen vermogen na reparatie
Stap 1 is natuurlijk uitlezen en kijken of er foutmeldingen zijn. Niet boven de 2500 toeren komen klinkt mij als noodloop en die zou je moeten kunnen terug vinden in de computer.
Wat me zo te binnen schiet is dat er mogelijk sprake is van valse lucht. Die zou je kunnen ontdekken door met draaiende motor remreiniger te spuiten over de plekken waar de inlaat is los geweest. Een verhoogd toerental betekent dan een lucht lek.
En ik stap dan even over de meest logische eerste stap, dat je alle connectoren, luchtslangetjes etc nog eens hebt nagelopen en alles correct is gemonteerd.
Wat me zo te binnen schiet is dat er mogelijk sprake is van valse lucht. Die zou je kunnen ontdekken door met draaiende motor remreiniger te spuiten over de plekken waar de inlaat is los geweest. Een verhoogd toerental betekent dan een lucht lek.
En ik stap dan even over de meest logische eerste stap, dat je alle connectoren, luchtslangetjes etc nog eens hebt nagelopen en alles correct is gemonteerd.
Re: 525Das geen vermogen na reparatie
En hoe zit het precies met de afgebroken aansturing van de swirl vanes? Heb je dit gewoon terug gemonteerd of wat? Hoe worden die aangestuurd dan? Ik ken het systeem eigenlijk niet
- malle pietje
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: 525Das geen vermogen na reparatie
volgens mij worden de swirlflaps aangestuurd met vacuum, achterop het spruitstuk. We handig om te weten dat als die dingen t toch niet meer doen, je ze dan ook direct even af dopt. Krijg je geen rommel in je blok met alle gevolgen van dien.
Re: 525Das geen vermogen na reparatie
Ik zou toch zorgen dat het in orde komt, of ze anders verwijderen. Als de aansturing niet meer werkt zullen ze dicht blijven staan. Bij vol vermorgen zal er lijkt mij te weinig lucht beschikbaar zijn.
- malle pietje
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: 525Das geen vermogen na reparatie
En? Al nieuws op dit front?
Re: 525Das geen vermogen na reparatie
Bedankt voor de reacties! Even een update..
Ik had alles nogmaals nagelopen en er bleek een stekker los te zijn. Nadat ik deze had vastgemaakt geen verbetering,maar de andere ochtend alles weer goed. 2 weken lang perfect geweest op het koude starten na.
Op eBay Duitsland een nieuwe inlaat gekocht en gemonteerd, helemaal perfect.. Tot 200km daarna weer geen vermogen en vroeg schakelen (noodloop oud?) Vandaag kijken of ik de auto kan laten uitlezen.
Helaas heb ik al vaker elektronische problemen gehad met de auto, zoals kortsluiting op de canbus door de handvaten,
afgelopen zomer nog bovenop de Gotthardpas gestaan met een vage storing over ontsteking ("motor niet afzetten,indien motor word afgezet is voortrijden niet mogelijk"). Ik heb toen alle zekeringen gecheckt van de motor en eruit en erin gedaan, toen was het probleem weg en kon ik doorrijden.
Heb het idee dat misschien de canbus of computer die storingen geeft, is dat gek gedacht?
Grtz
Ik had alles nogmaals nagelopen en er bleek een stekker los te zijn. Nadat ik deze had vastgemaakt geen verbetering,maar de andere ochtend alles weer goed. 2 weken lang perfect geweest op het koude starten na.
Op eBay Duitsland een nieuwe inlaat gekocht en gemonteerd, helemaal perfect.. Tot 200km daarna weer geen vermogen en vroeg schakelen (noodloop oud?) Vandaag kijken of ik de auto kan laten uitlezen.
Helaas heb ik al vaker elektronische problemen gehad met de auto, zoals kortsluiting op de canbus door de handvaten,
afgelopen zomer nog bovenop de Gotthardpas gestaan met een vage storing over ontsteking ("motor niet afzetten,indien motor word afgezet is voortrijden niet mogelijk"). Ik heb toen alle zekeringen gecheckt van de motor en eruit en erin gedaan, toen was het probleem weg en kon ik doorrijden.
Heb het idee dat misschien de canbus of computer die storingen geeft, is dat gek gedacht?
Grtz
- malle pietje
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: 525Das geen vermogen na reparatie
Je zou bijna gaan denken aan lage accu spanningen, of een slechte aarding. Maar die melding op de Gothard pas klinkt wel bekend, heb ik eerder langs horen komen.