Versnellings pook rubbers vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Obersturmtrooper
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2017, 09:09
Locatie: Bierum

Versnellings pook rubbers vervangen

Bericht door Obersturmtrooper » 13 jan 2019, 13:44

Goedemiddag forummers!

Ik heb mijn 320ci uit 2001 nu een dik jaar en merkte vanaf de aankoop al dat er zo veel speling in het schakelmechanisme zit. Dacht altijd dat dit 'normaal' was maar zag gisteren dat dit te fixen valt door de rubbers te vervangen.

Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben? Is het mogelijk om dit te repareren zonder brug en dat de bak van z'n plek moet?

En zijn er speciale reparatie kits die jullie aanraden?

Ik ben erg benieuwd. Alle tips zijn welkom! :duim: :///m:

Bedankt alvast!
Floris 8)
Niets zo fijn, als een zes-in-lijn!

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Versnellings pook rubbers vervangen

Bericht door Yor » 13 jan 2019, 14:44

Hoi Floris. Gewoon via de dealer de onderdelen halen en onder de auto het mechanisme los maken. Op youtube staan er wat filmpjes waar mensen het hetzelfde hebben gedaan. De witte plastic ring is ook aan te raden te vervangen.

DennisJ
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2018, 18:49

Re: Versnellings pook rubbers vervangen

Bericht door DennisJ » 13 jan 2019, 14:47

Heb dat toevallig een tijdje terug gedaan, je kan het best op zo'n oprijbrug doen.

Wel handig als je een beetje ruimte hebt want het beste is om je uitlaat en aandrijfas uit de weg te halen.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=25_0375
Hier had ik al mijn rubbers vandaan voor mijn E46 328 uit 99.

Het schakelen was een aantal maanden heel strak!

Gebruikersavatar
Obersturmtrooper
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2017, 09:09
Locatie: Bierum

Re: Versnellings pook rubbers vervangen

Bericht door Obersturmtrooper » 13 jan 2019, 16:52

Yor schreef:Hoi Floris. Gewoon via de dealer de onderdelen halen en onder de auto het mechanisme los maken. Op youtube staan er wat filmpjes waar mensen het hetzelfde hebben gedaan. De witte plastic ring is ook aan te raden te vervangen.
Thanks voor je reactie Yor! Had al wat filmpjes op youtube gekeken.. Maar is me dus niet duidelijk of het ook mogelijk is zonder brug en de bak uit de weg te halen.. Ben idd dan ook van plan om die plastic ring te vervangen.
Niets zo fijn, als een zes-in-lijn!

Gebruikersavatar
Obersturmtrooper
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2017, 09:09
Locatie: Bierum

Re: Versnellings pook rubbers vervangen

Bericht door Obersturmtrooper » 13 jan 2019, 16:55

DennisJ schreef:Heb dat toevallig een tijdje terug gedaan, je kan het best op zo'n oprijbrug doen.

Wel handig als je een beetje ruimte hebt want het beste is om je uitlaat en aandrijfas uit de weg te halen.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=25_0375
Hier had ik al mijn rubbers vandaan voor mijn E46 328 uit 99.

Het schakelen was een aantal maanden heel strak!
Thanks voor je reactie Dennis! Oh kijk! dan is het ook mogelijk op de auto ff op bokjes te zetten. Beschik helaas niet over een kolombrug of oprijbrug.

Is het wel de moeite waard dan? Aangezien je zegt dat hij maar een aantal maanden strak schakelde.. Daarna dus gewoon weer met veel speling?
Niets zo fijn, als een zes-in-lijn!

DennisJ
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2018, 18:49

Re: Versnellings pook rubbers vervangen

Bericht door DennisJ » 13 jan 2019, 19:51

Obersturmtrooper schreef:
DennisJ schreef:Heb dat toevallig een tijdje terug gedaan, je kan het best op zo'n oprijbrug doen.

Wel handig als je een beetje ruimte hebt want het beste is om je uitlaat en aandrijfas uit de weg te halen.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=25_0375
Hier had ik al mijn rubbers vandaan voor mijn E46 328 uit 99.

Het schakelen was een aantal maanden heel strak!
Thanks voor je reactie Dennis! Oh kijk! dan is het ook mogelijk op de auto ff op bokjes te zetten. Beschik helaas niet over een kolombrug of oprijbrug.

Is het wel de moeite waard dan? Aangezien je zegt dat hij maar een aantal maanden strak schakelde.. Daarna dus gewoon weer met veel speling?
Het is een tijdje aardig geweest, maar ik denk dat het bij mij ook aan mijn bak ligt, iets in de aandrijflijn voelt niet helemaal soepel meer.

Het kan misschien ook door mijzelf komen, niet goed schoongemaakt oid dat er vuil achter bleef en geen smeermiddel erop gedaan.

Ook heb ik de beschermkap tussen uitlaat en aandrijfas niet meer waardoor er daar vuil kan komen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”