Even voorstellen: Ik ben Kaj Lohman, 18 jaar oud, woon in Roosendaal en studeer aan het HBO.
Ik ben op dit forum te herkennen aan mijn gebruikersnaam: Kaj4706
Afgelopen augustus ben ik 18 geworden, had al een jaar de BMW van een kennis van mijn ouders op het oog en heb deze uiteindelijk overgenomen. Een eerste auto die grotendeels voldoet aan al mijn wensen: een kleine 'grote' auto (wel compact op de weg, maar voorin genoeg ruimte, een motor met wat pit, een automaat (zit veel in de file), achterwiel-aandrijving (voor het spelen en simpelweg het lekkere sturen), voldoende luxe, relatief mooi interieur etc.
Ik heb deze combinatie dus gevonden: mijn BMW 116i (E87), Business Sport Automaat 5drs.
Wat opties: lederen bekleding, automaat, Pioneer HU ingebouwd (voor Apple CarPlay), Mosconi 120.4 versterker, Gladen Extreme speakers (tweeters, mids, woofers).
Augustus 2018 heb ik de 1-serie overgenomen met 126.000km op de teller, en na 5 maanden rijden staat de teller nu op 135.000 km. Ik vermoed dat ik gemiddeld 20.000km per jaar ga rijden, zolang ik geen auto nodig heb voor stage/werk. Vriendin in Nijmegen, de ritjes daar naar toe tikken lekker door

Echte autogeschiedenis heb ik niet (ik ben 18), maar rijd veel in een BMW 5-serie F10 528i (huidige auto van de ex-eigenaar van mijn BMW) en werk als chauffeur waar ik auto's vervoer namens lease-maatschappijen.
Ik ben op BimmerPortal terecht gekomen bij het zoeken naar fora om problemen met mijn BMW op te lossen en om wijzer te worden op het gebied van tuning.
Dit jaar heb ik een aantal dingen op de planning om aan mijn BMW te doen:
-Automaat laten spoelen bij ZF
-(waarschijnlijk) chiptunen
-Angel eyes inbouwen
-Automaatkiezer (laten) vervangen vanwege problemen met indicatielampjes
-PDC werkend krijgen, dit werkt niet meer door het vervangen van de HU
Mochten jullie vragen hebben, ik hoor ze graag!