Ben nog steeds als een kind zo blij met mijn E39 530i uit 2002
Krijg willekeurig vaak reacties van mede liefhebbers van "doe hem nooit weg", "had hem vroeger ook, spijt dat ik hem hem weg gedaan".
Reed hiervoor in Audi's die stuurde wel goed en konden ook hard maar niet met deze unieke combinatie van comfort, wegligging en feedback via het stuur. De 530i is in mijn ogen mooiste zescilinder en hij klinkt ook mooi.
Zit een motor in die ongeveer een ton heeft gelopen, nieuwe navigatiesoftware met flash voor birdview, en LED Angeleyes (Uminitza) overdag lichten.
Helaas heb ik nu een probleem wat maar niet opgelost wil en waar ik al zo'n 1.600,00 Euro tevergeefs aan gespendeerd heb.
Het begon in de winter van 2016/2017 we kwamen terug van de Franse Ardennen en de auto wilde maar niet warm worden en dat is ter hoogte van Baraque de Friture in de Belgische Ardennen (E25 hoogste punt) niet zo fijn in de winter.
Wij naar onze garage nieuwe thermostaat er in (kwam blijkbaar OBD melding van) maar dat bood geen soelaas.
Het werd daarna niet meer zo koud maar aanstaande winter weer hetzelfde probleem en wij na met warme sjaals en kruiken terg gereden te hebben weer naar dezelfde garage en nu werd de radiator, expansievat, koelslang aan de radiator en de bedieningsunit voor de airco en de kachel in het dashboard vervangen en dat was een dure...
Een of ander oplosgoedje in het koelsysteem gegooid omdat het nu waarschijnlijk wel de kachelradiator zou zijn die verstopt is.
Helaas na weer een lange koude rit nog altijd geen werkende verwarming. In Zuid California is dat niet zo'n probleem maar hier ondanks de opwarming toch nog steeds wel.
Kachelradiator kan er wel uit maar dan moet eerst het hele dashboard er uit gehaald worden en dat kost zeker 2000 Euro en dan zou de teller op 3600 staan...
Was nog vergeten dat ik na de wisseling van radiator, expansievat en de koelslang nu ook opeens meldingen van de boordcomputer krijg dat het koelvloeistofniveau te laag is als de motor koud is 's-morgens vroeg en nadat ik een flink stuk heb gereden bruist het er uit...
We willen hem zo graag houden maar mijn vrouw wil een auto met werkende verwarming en daar kan ik haar geen ongelijk in geven.
Iemand hier ervaring mee of een goede tip?