distributiekettinge

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
jacques66

distributiekettinge

Bericht door jacques66 » 14 apr 2019, 10:25

hallo allen, hier even een update, wij hebben dus een 528 touring van 2013 met de nieuwe 4 cilinder 245 pk motor, type N20, het zijn dus de buruchte blokken met de kettingproblemen, wij hebben hem vanaf nov 2018, en zat nog vol in de garantie, en nu is recent onder garantie alles vervangen want hij had een huilend/jankend geluid wat meegaat op het toerental, dit komt van de korte ketting richting oliepomp, ze hebben alles vervangen kettingen spanners geleiders tandwielen, en natuurlijk alle pakkingen ringen ed, en idd de grote ketting was nog goed maar de kleine zat zeer los en had over niet al te lange tijd voor problemen gezorgd, de auto loopt nu ook zoveel rustiger en geen herrie of gehuil meer, ik ben blij dat de garage dit ook inzag en geen problemen wilde van kapotte motor of id, dus heb je ook deze geluiden zorg voor aktie anders loopt het in de papaieren. Ook hebben ze gelijk een software update uitgevoerd, nieuwe deurrubber bestuurskant, en nog wat dingen alles onder garantie, ze hebben het zeer goed opgelost, ik heb de foto sgezien van de oude en nieuwe ketting en je kunt zien dat bij de oude de spanner helemaat uit staat en nog de ketting niet meer op spanning krijgt.
gr, jacques

Marcel535i

Re: distributiekettinge

Bericht door Marcel535i » 15 apr 2019, 20:26

Hoi Jacques,

Mooi dat het opgelost is door de garage, er zijn minder goede voorbeelden te vinden op dit forum. Misschien ook even interessant te vermelden wat de km stand was en misschien te vermelden welke garage het was. Ik zelf had goede ervaringen met Renova destijds.
I was Born to Move Wild .... BMW

jacques66

Bericht door jacques66 » 16 apr 2019, 20:35

onze km stand was bij aankoop 125000 en nu 130000 km, maar er zijn gevallen die bij veel minder al kapotgelopen zijn, we hebben de auto gekocht bij Peeters in Neer, met 6 mnd volledige garantie, maar omdat hun enkel verkoop zijn hebben ze een garage partner die voor hun alle werkzaamheden uitvoeren, en dat is Peeters en gubbels in Roggel alles hier in limburg, en ik weet dat zij heel hoog aangeschreven staan wat betreft kennis en werkzaamheden, en dat blijkt ook wel, heb hun vaker gebeld en kreeg alle uitleg wat ze aan het doen waren en waarom

jacques66

Bericht door jacques66 » 16 apr 2019, 20:43

en nog vergeten te vermeldden ik heb de rekening gekregen om bij de auto erbij te houden voor het archief maar was ongeveer 1600 euri, en die was heel uitgebreid wat er nieuw in is gekomen, maar dat komt omdat dan toch alles openligt, ze hadden ook nog geconstateerd dat de accu slecht was dus ook nieuw, ik ben er blij mee nu en rij nu weer blij rond

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”