Motorlampje

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Wasteland

Motorlampje

Bericht door Wasteland » 15 apr 2019, 19:17

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk ISTA met mijn ICOM kop werkend. Meteen maar even de foutcodes bekeken. Mijn motorlampje brand al een tijdje.

Zonder eerst mijn eigen reactie te geven. Wat is er volgens jullie aan de hand? Zie afbeelding.

Afbeelding

ehombie

Re: Motorlampje

Bericht door ehombie » 15 apr 2019, 21:16

Door die foutmeldingen nadar te bekijken kun je zien welke de MIL triggerd. Ik VERMOED lambda control 2 als gevolg brandstofmeldingen... Als er freeze frame data is wil ik wel proberen om te kijken of er wat van te maken is.

echter...
NOx parameters eens realtime bekijken of die waardes weergeeft...check bimmerprofssite. https://bimmerprofs.com/noxem-129/
Het komt volgens die site erop neer dat je NOx sensor defect is.

Volgens de site kan de NOx sensor ook voor andere klachten zorgen gerelateerd aan fuelrims. zie flowchart https://bimmerprofs.com/uneven-operatio ... den-cause/

NOx sensor was bij mij ooit defect en gaf geen MIL hier heb ik er wat over geschreven viewtopic.php?f=123&t=56555&p=671523&hi ... em#p671523
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Wasteland

Bericht door Wasteland » 16 apr 2019, 11:56

Dank voor de reactie.

Ik heb de NoX sensor besteld. Besloten om die eerst te vervangen en naderhand te kijken wat er aan foutmeldingen overblijft.

Ik ben nog niet zo handig met ISTA. Kan ik daar die freeze data mee genereren?

ehombie

Bericht door ehombie » 16 apr 2019, 12:22

Freeze data wordt vaak "opgeslagen" in de foutcode. Ik durf even niet te zeggen waar dit staat in ISTA. ik zit ook niet dagelijks in ista...even spelen in dat menu wat jij weergeeft in de afbeelding?
Bij inpa kun je deze o.a. door naar de betreffende module te gaan en dan foutcodes lezen (meen ik)
Maar misschien weet iemand anders het....
Ik zou ook eerst de NOx sensor vervangen en dan verder kijken.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”