4 of 6?
4 of 6?
Ik heb nu een A4 diesel, die is aan vervanging toe. Ik rij ca 30.000 km per jaar.
Ik heb interesse in de 5 serie touring vanaf 2010. F10
Over de aandachtspunten heb ik al een en ander gelezen op het forum.
Ik twijfel tussen een 4 of 6 cylinder.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden; Kan iemand vertellen hoeveel méér verbruik je met een 6 cylinder hebt? Ik ga deze auto prive rijden en bij 30.000 km per jaar kan brandstofverbruik dan doorwegen. Mijn woon-werk verkeer is overwegend 80 km weg met een stukje snelweg. Over het algemeen ben ik een rustige rijder. Ik lees in reviews dat 520 rijders zelfs 1 op 18 of meer kunnen halen.
En is het juist dat de 6 cylinders alleen in 2010 en 2011 geleverd zijn en daarna door een 4 cylinder bi-turbo vervangen zijn?
Ik heb interesse in de 5 serie touring vanaf 2010. F10
Over de aandachtspunten heb ik al een en ander gelezen op het forum.
Ik twijfel tussen een 4 of 6 cylinder.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden; Kan iemand vertellen hoeveel méér verbruik je met een 6 cylinder hebt? Ik ga deze auto prive rijden en bij 30.000 km per jaar kan brandstofverbruik dan doorwegen. Mijn woon-werk verkeer is overwegend 80 km weg met een stukje snelweg. Over het algemeen ben ik een rustige rijder. Ik lees in reviews dat 520 rijders zelfs 1 op 18 of meer kunnen halen.
En is het juist dat de 6 cylinders alleen in 2010 en 2011 geleverd zijn en daarna door een 4 cylinder bi-turbo vervangen zijn?
Re: 4 of 6?
Ik heb zelf een 528i uit 2010,en mijn gemiddelde verbruik is niet beter dan 1 op 9 moet wel zeggen dat ik meer binnen de bebouwde kom rijd. Maar 1 op 18 zie ik niet gebeuren met deze auto.
6 cilinders zijn inderdaad van eind 2010 tot eind 2011 gemaakt, daarna kwamen de 4 cilinders.
Ik heb wel een zwak voor de 6 cilinders...
Succes met je keus!
6 cilinders zijn inderdaad van eind 2010 tot eind 2011 gemaakt, daarna kwamen de 4 cilinders.
Ik heb wel een zwak voor de 6 cilinders...
Succes met je keus!
Re: 4 of 6?
Je schrijft dat je nu een A4 diesel rijdt, wil je diesel blijven rijden of niet? Wat betreft de benzinemotoren, ook na 2011 zijn er 6-cilinders gemaakt (zoals de 535I) maar in een aantal modellen zijn de 6-cilinders vervangen door 4-cilinders. Bij 4-cilinders komen opgerekte distributiekettingen regelmatig voor.
Maar gtoed, ik heb een beetje de indruk dat je diesel wilt blijven rijden en ik denk dat je met een 520D wel een verbruik van 1/18 kunt halen.
Er gaat in zijn algemeenheid niets boven de 6-in-lijn van BMW, zowel op benzine als op diesel.
Het loopt fenomenaal mooi, daar kan een 4-pitter met geen mogelijkheid tegenop.
Maar gtoed, ik heb een beetje de indruk dat je diesel wilt blijven rijden en ik denk dat je met een 520D wel een verbruik van 1/18 kunt halen.
Er gaat in zijn algemeenheid niets boven de 6-in-lijn van BMW, zowel op benzine als op diesel.
Het loopt fenomenaal mooi, daar kan een 4-pitter met geen mogelijkheid tegenop.
M550i XDrive High Executive mediteran blau 2020
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
G30 540I xDrive High Executive M-Sport, karbonschwarz, 2018
F10 535I Luxury Line 2014
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
G30 540I xDrive High Executive M-Sport, karbonschwarz, 2018
F10 535I Luxury Line 2014
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007
Re: 4 of 6?
Mee eens Marc, maar ik kan me goed voorstellen dat financiele redenen een rol spelen. Ikzelf doe meer dan 50k per jaar. Maar die keus moet iedereen voor zich maken.
@peet27
Ik heb een gechipte 518d 230pk. Alleen 1 op 18 heb ik nog met geen mogelijkheid kunnen halen. 1 op 17 als k heeeeel erg mn best doe. Er is ook ergens een vebruikstopic op het forum d8 ik.... miss intteressant om die eens te lezen nog.
Opgerektte kettingen komt vanaf N47D20 C niet veel meer voor.ik dacht vanaf bwj 2013 ergens ben alleen niet 100% zeker wanneer exact
@peet27
Ik heb een gechipte 518d 230pk. Alleen 1 op 18 heb ik nog met geen mogelijkheid kunnen halen. 1 op 17 als k heeeeel erg mn best doe. Er is ook ergens een vebruikstopic op het forum d8 ik.... miss intteressant om die eens te lezen nog.
Opgerektte kettingen komt vanaf N47D20 C niet veel meer voor.ik dacht vanaf bwj 2013 ergens ben alleen niet 100% zeker wanneer exact
Re: 4 of 6?
Gewoon een zescilinder nemen. Die lopen gewoon veel prettiger en rustiger en zijn betrouwbaarder.
Die dingen sjouwen op hun achterste sloffen, terwijl de vierpitters uitgemolken worden tot en met... maar dat is mijn mening.
Daarbij.... nu kan het nog. Straks is alles 2 en 3 cilinders of van die elektromeuk.
Ik rij met mijn 525d zescilinder zo een 25 - 30k per jaar en voornamelijk kortere stukken binnendoor. Verbruik is rond de 1:13-14.
Op de lange baan doet ie ook wel 1:17 als je de cruise gebruikt en rustig rijdt.
Die dingen sjouwen op hun achterste sloffen, terwijl de vierpitters uitgemolken worden tot en met... maar dat is mijn mening.
Daarbij.... nu kan het nog. Straks is alles 2 en 3 cilinders of van die elektromeuk.
Ik rij met mijn 525d zescilinder zo een 25 - 30k per jaar en voornamelijk kortere stukken binnendoor. Verbruik is rond de 1:13-14.
Op de lange baan doet ie ook wel 1:17 als je de cruise gebruikt en rustig rijdt.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: 4 of 6?
Ik heb al bijna 7 jaar een 528i F11 met de N53 3.0 (6 cilinders dus). Ben een redelijk rustige rijder en haal met gemak 1:12. Bij langere ritten zelfs 1:13. Zeker bij veel constante ritten is dit een zeer zuinige benzinemotor.
Re: 4 of 6?
Exact. Dat was ook voor mij reden om te kiezen voor een 6-cilinder. Nu kan het nog. De lol gaat er echt af op deze manier, met al dat downsizen. Ik draai met deze N55B30A gemiddeld 1/11, 1/12. Mijn vriendin woont in Berlijn en als ik haar naar huis breng of ophaal is het gemiddeld gebruik over een kleine 1250 km in 1 dag 1/8 maar dan gaan we in Duitsland wel helemaal los. Ik vind het acceptabel. Hij doet het met zijn 3-liter 6-in-lijn niet slechter dan mijn vorige auto, een Saab 9-5 2.3T Aero. En dat was een 4-pitter. Het geluid is daarbij zo ontzettend mooi, mijn buurmeisje haalde me vanmiddag van mijn werk met de Bimmer en toen ik even naast de auto stond kon ik een glimlach niet onderdrukken, wat loopt dat ding mooi. Vele malen mooier dan de 630I van mijn ouders met z’n 252 pk 4-pitter.
M550i XDrive High Executive mediteran blau 2020
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
G30 540I xDrive High Executive M-Sport, karbonschwarz, 2018
F10 535I Luxury Line 2014
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
G30 540I xDrive High Executive M-Sport, karbonschwarz, 2018
F10 535I Luxury Line 2014
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007
Re: 4 of 6?
Dank voor alle reacties.
Diesel blijven rijden: ja, veel koppel en lage toerentallen.
BMW comfort en sportiviteit
De overweging voor een 6 cylinder zou voor mij zeker ook zijn,
nu kan het nog, en dadelijk heb je alleen nog maar 3 cylinder pruttelaars, hybrids of of full elektro.
klopt dan het onderstaande:
520D
* 1 op 18 haalbaar
* kans op opgerekte kettingen maar vanaf modeljaar 2013 niet meer
525D
* alleen 6 cilinders bouwjaar 2010 + 2011
* korte trajecten 1 op 12/13 lange trajecten 1:17 (130 km cruise controle?)
* geen opgerekte kettingen
zijn er nog meer aandachtspunten / zwakke punten bij deze modellen?
Duitsland + Belgie zijn dichtbij en vol met mooie autos . :-)
Zelf zoeken en via mijn garage importeren.
Diesel blijven rijden: ja, veel koppel en lage toerentallen.
BMW comfort en sportiviteit
De overweging voor een 6 cylinder zou voor mij zeker ook zijn,
nu kan het nog, en dadelijk heb je alleen nog maar 3 cylinder pruttelaars, hybrids of of full elektro.
klopt dan het onderstaande:
520D
* 1 op 18 haalbaar
* kans op opgerekte kettingen maar vanaf modeljaar 2013 niet meer
525D
* alleen 6 cilinders bouwjaar 2010 + 2011
* korte trajecten 1 op 12/13 lange trajecten 1:17 (130 km cruise controle?)
* geen opgerekte kettingen
zijn er nog meer aandachtspunten / zwakke punten bij deze modellen?
Duitsland + Belgie zijn dichtbij en vol met mooie autos . :-)
Zelf zoeken en via mijn garage importeren.
Re: 4 of 6?
Ik heb nog s wat research gedaan maar schrik toch wel een beetje.
520D
Problemen Kettingspanners
N47, maar vanaf 4-2011 schijnt het probleem opgelost te zijn.
EGR problemen
Kunststof inlaatspruitstuk
Turbo-problemen
Standaardstoelen zijn matig
Panoramadak
reparatiegevoelig, herstel = kostbaar
Positief
verbruik 1:18 tot 1: 20 is haalbaar.
comfortabel, mooi design, en de ZF automaat is zeer goed.
525D
3 advertenties gezien met revisiemotor.
Ligt het aan de techniek of aan de chauffeur?
Ook Audi (VAG) heeft echter zijn problemen met bepaalde modellen.
520D
Problemen Kettingspanners
N47, maar vanaf 4-2011 schijnt het probleem opgelost te zijn.
EGR problemen
Kunststof inlaatspruitstuk
Turbo-problemen
Standaardstoelen zijn matig
Panoramadak
reparatiegevoelig, herstel = kostbaar
Positief
verbruik 1:18 tot 1: 20 is haalbaar.
comfortabel, mooi design, en de ZF automaat is zeer goed.
525D
3 advertenties gezien met revisiemotor.
Ligt het aan de techniek of aan de chauffeur?
Ook Audi (VAG) heeft echter zijn problemen met bepaalde modellen.
Re: 4 of 6?
Peet27 schreef: ↑15 jul 2019, 20:12 Ik heb nog s wat research gedaan maar schrik toch wel een beetje.
520D
Problemen Kettingspanners
N47, maar vanaf 4-2011 schijnt het probleem opgelost te zijn.
Dus dat is dan geen probleem, juiste bwj zoeken
EGR problemen
Welk merk heeft een probleem vrije EGR (bij mij na 240.000 nog altijd geen probleem
Kunststof inlaatspruitstuk
is dat een probleem? Misschien na +10 jaar een beetje voorzichtiger mee zijn, maar wanneer kom je daar nu aan. 1x per 2 jaar??
Turbo-problemen
turbo problemen zijn in 90% van de gevallen te wijten aan incorrect onderhoud, en slecht gebruik door de bestuurder
Standaardstoelen zijn matig
idd, waardeloos indien je langer bent dan 1.8m en vervangen voor sport of comfort is erg prijzig
Panoramadak
reparatiegevoelig, herstel = kostbaar
geen ervaring mee
Positief
verbruik 1:18 tot 1: 20 is haalbaar.
comfortabel, mooi design, en de ZF automaat is zeer goed.
1 op 18 moet k al moeite doen, maar t kan zeker. De rest kan beaamd worden
525D
3 advertenties gezien met revisiemotor.
Ligt het aan de techniek of aan de chauffeur?
4 of 6 cilinder?
Ook Audi (VAG) heeft echter zijn problemen met bepaalde modellen.
idd VAG is rotzooi
Re: 4 of 6?
Ik heb ook een 520D gehad van 06/2011. Probleemloze auto.Peet27 schreef: ↑15 jul 2019, 20:12 Ik heb nog s wat research gedaan maar schrik toch wel een beetje.
520D
Problemen Kettingspanners
N47, maar vanaf 4-2011 schijnt het probleem opgelost te zijn.
EGR problemen
Kunststof inlaatspruitstuk
Turbo-problemen
Standaardstoelen zijn matig
Panoramadak
reparatiegevoelig, herstel = kostbaar
Positief
verbruik 1:18 tot 1: 20 is haalbaar.
comfortabel, mooi design, en de ZF automaat is zeer goed.
525D
3 advertenties gezien met revisiemotor.
Ligt het aan de techniek of aan de chauffeur?
Ook Audi (VAG) heeft echter zijn problemen met bepaalde modellen.
Elke merk heeft zijn gebreken. Een BMW moet je goed onderhouden bij de juiste garage.
Zo'n panoramadak is een luxe. Wil je dat wel ooit zal die stuk gaan maar onderhoud is ook belangrijk.
Standaard stoelen zitten niet verkeerd maar kan altijd beter daarom heet het ook een standaard stoel.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: 4 of 6?
525 tweemaal de 4 cylinder, 1e weet ik niet meer
Re: 4 of 6?
Pech, of verkeerd bereden zou ik zeggen. Zoals je wss weet is dat ook gewoon een n47 blok.
Denk je dat je met een andere auto beter af bent dan?
Denk je dat je met een andere auto beter af bent dan?
Re: 4 of 6?
Als je voor zekerheid wilt gaan moet je een Lexus nemen. Of misschien een V70. Autos met een andere uitstraling.
Maar auto = emotie = merk = model. Daarom zitten we op deze site.
Audi en BMW hebben beiden hun zwakke punten bij bepaalde modellen blijkt. Wat me dan eigenlijk wel wat verbaasd is dat dit premium merken zijn.
Leaserijders hebben geen problemen en als ze er al zijn wordt het opgelost. Problemen komen later en zijn voor de 2e eigenaar. Als particulier moet je toch wel een beetje nadenken waar je je geld instopt.
Maar auto = emotie = merk = model. Daarom zitten we op deze site.
Audi en BMW hebben beiden hun zwakke punten bij bepaalde modellen blijkt. Wat me dan eigenlijk wel wat verbaasd is dat dit premium merken zijn.
Leaserijders hebben geen problemen en als ze er al zijn wordt het opgelost. Problemen komen later en zijn voor de 2e eigenaar. Als particulier moet je toch wel een beetje nadenken waar je je geld instopt.
Re: 4 of 6?
Ik zou een japanner nemen die auto's blijven rijden.
Premium auto's kosten nu eenmaal wat meer geld. Ik denk dat het aan de keuze ligt wat je precies wilt en wat haalbaar is.
Premium auto's kosten nu eenmaal wat meer geld. Ik denk dat het aan de keuze ligt wat je precies wilt en wat haalbaar is.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||