Kloppend geluid stationair lopen
Kloppend geluid stationair lopen
youtu.be/Z3rWpsXJliM/youtube]
Goedemorgen mijn naam is Martijn. Sinds een paar weken eigenaar van een BMW 316i uit 2009. Km stand 150.000. Na wat kleine zaken die zijn verholpen door de garage heb ik nu iets wat de garage niet kan vinden. Als de motor goed warm is en de motor loopt stationair ontstaat er een soort van kloppend geluid aan de bijrijders zijde. Beter in de auto hoorbaar als buiten de auto. Iets gas geven zorgt er voor dat het geluid weg is. Geen idee wat het is. Heeft iemand een idee
Goedemorgen mijn naam is Martijn. Sinds een paar weken eigenaar van een BMW 316i uit 2009. Km stand 150.000. Na wat kleine zaken die zijn verholpen door de garage heb ik nu iets wat de garage niet kan vinden. Als de motor goed warm is en de motor loopt stationair ontstaat er een soort van kloppend geluid aan de bijrijders zijde. Beter in de auto hoorbaar als buiten de auto. Iets gas geven zorgt er voor dat het geluid weg is. Geen idee wat het is. Heeft iemand een idee
Laatst gewijzigd door Tinus70 op 27 mei 2019, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kloppend geluid stationair lopen
Laatst gewijzigd door Bart70 op 27 mei 2019, 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Fillmpje op de juiste manier geplaatst, gekopieerde teks vorige reactie weg gehaald.
Reden: Fillmpje op de juiste manier geplaatst, gekopieerde teks vorige reactie weg gehaald.
Kloppend geluid gaat deels weg als ik mijn rem een paar achter elkaar intrap. Iemand enig idee waar het geluid vandaan komt of wat er mogelijk stuk is ?
remmen heeft als gevolg dat je vacuum systeem wordt aangesproken. Dit in relatie met een draaiende motor....vacuuum pomp....
tevens heb ik een keer vernomen dat sommige bmw's last hebben van gerammel en bijgeluiden wanneer een ander merk olie wordt gebruikt.
Dit hoeft niet aan de kwaliteit te liggen, maar bij mijn e46 gebruikte ik altijd kroon olie en voor mijn e90 wordt er sterk op aangedrongen castrol te gebruiken. Allebei zijn het goede olie soorten, maar castrol is speciaal voor bmw ontwikkeld.
Hopelijk kom je er verder mee.
tevens heb ik een keer vernomen dat sommige bmw's last hebben van gerammel en bijgeluiden wanneer een ander merk olie wordt gebruikt.
Dit hoeft niet aan de kwaliteit te liggen, maar bij mijn e46 gebruikte ik altijd kroon olie en voor mijn e90 wordt er sterk op aangedrongen castrol te gebruiken. Allebei zijn het goede olie soorten, maar castrol is speciaal voor bmw ontwikkeld.
Hopelijk kom je er verder mee.
sinds mijn auto meer vermogen heeft, is het verkeer nog langzamer geworden...
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010
Bedankt voor je reactie, ik denk dat het inderdaad mijn vacuümpomp is. Castrol zit er al in.
Ik ga er denk ik een nieuwe pomp in laten zetten
Ik ga er denk ik een nieuwe pomp in laten zetten
ik ben benieuwd wat de resultaten zijn. En anders denken we graag verder met je mee.
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010
Voorlopig even een ander probleem gehad. Auto liep heel slecht en na behoorlijk wat bezoeken aan de garage zitten en nu 4 nieuwe injectoren in. Auto rijdt nu veel beter. Eerst nog even aankijken en als het kloppen nog hoorbaar is ben ik bang dat de vacuümpomp ook vervangen moeten worden.
Kloppend geluid is weg. Bleek een lekke vacuüm slang te zijn.
dank je voor het delen.
Ik ben wel verbaasd dat nieuwe injectoren zo'n groot verschil maken.
Men zou verwachten dat dat pas na hoge kilometerstanden een verschil gaat maken.
Bij de e46 gingen ze al meer dan 3,5 ton mee zonder problemen.
Ik ben wel verbaasd dat nieuwe injectoren zo'n groot verschil maken.
Men zou verwachten dat dat pas na hoge kilometerstanden een verschil gaat maken.
Bij de e46 gingen ze al meer dan 3,5 ton mee zonder problemen.
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010