Aars - E87 118i 1ER REIHE 2007

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
aars

Aars - E87 118i 1ER REIHE 2007

Bericht door aars » 06 jul 2019, 15:44

Hoi!

Ik ben Aars, en dit is mijn BMW E87 118i 1ER REIHE 2007 met het faceliftje :love:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier voor heb ik alleen een jaar lease-Clio gereden, wat prima beviel.

Dit is mijn eerste eigen auto. Ik hou van deze auto. Daar was ik dus al bang voor, want ik "haat" auto-eigenaarschap ;)
sh** is duur. Hoewel ik natuurlijk geen referentie-kader heb aangezien het mijn eerste wagen is, weet ik wel dat een waterpomp voor een Nissan geen 400,- euro kost. En door alle liefde die ik voel voor dit sexy stuk vroemend metaal, lap ik dat geld dan gewoon.

Stats:
Veel sneller dan een Clio.
Veel te veel stoel-standen.
Warme billen. Ik wil nooit meer geen warme billen.
Manisch depressieve regensensor.
Ruitensproeiers van Super Soaker.
Als je van dichtbij kijkt, telkens nieuwe krasjes.
Telefoon knopjes op het stuur die niets doen.
CD-Wisselaar met meer capaciteit dan ik CDs heb.
Wil heel graag nog wat harder vanaf 140km/h.
Wil heel graag nog een litertje olie.
Bromt merkbaar beter op premium brandstof.
Best zuinig! Als m'n vriendin rijdt.
Zijspiegels vouwen in on keyfob lock. Vooral daarvoor Carly App gekocht.
Ook non-adjusted snelheid op digitale display toegevoegd. 135km/h.
Gekocht voor 6500,- eind Januari met 161k op de teller.
Nu 174k op de teller. Eind deze maand in totaal ~2000,- aan reparaties:
- Waterpomp vervangen (Werkte nog, maar end-of-life. Foutcode 2E85)
- AGR Ventiel vervangen (Zorgde voor startproblemen en mis-fires. Foutcode 2A0F en 3104)
- Bougies vervangen (alweer), want,
- Kleppendeksel/profiel pakking lekt, vervangen.
Nu error codes 2C73 en 2C75, want Fu*k me. Hoewel zonder Check Engine lampje ofzo. Hopelijk alleen zuurstofsensor of connectie, en niet de hele katalysator vervangen.

Ondanks de reparaties rijdt de auto heel fijn. Het AGR ventiel zorgde soms voor frustrerende startproblemen (1500rpm+, zakt naar 0, retry), de rest is vooral preventief, en omdat ik de auto graag in de best mogelijke technische staat wil hebben. Ik kan niet leven met die error codes :)

Klinkt misschien alsof ik weet waar ik het over heb, maar niets is minder waar. Ik ben wel technisch aangelegd, maar meer van de ééntjes en de nulletjes dan de mechanische wonderen die zich onder die lange motorkap afspelen. Daarom ben ik hier op het forum. Om jullie kennis en ervaring te absorberen. Maar natuurlijk ook om mooie wagens te bekijken, inspiratie op te doen, en bij te dragen waar ik kan. Hing hing. Vroem vroem.

Ik weet dat sommige onderdelen tussen de 150k en 200k vervangen moeten worden, nu dus. In de veronderstelling dat alles dan weer 100k mee gaat vindt ik het allemaal nog niet te duur. Ik rij 30k per jaar aan woon/werk verkeer en zou graag nog 3 tot 5 jaar met deze auto willen blijven rijden. M'n verstand maakt zich dan wel eens zorgen, maar ja. Liefde. Of een 420i.

Wat denken jullie? Goede prijs? Reparaties logisch? Of heb ik een beetje pech?

Cheers!

FredH17

Re: Aars - E87 118i 1ER REIHE 2007

Bericht door FredH17 » 15 jul 2019, 13:26

In ieder geval een leuk verhaal om te lezen :duim:

Qua kosten, tja...soms zit het mee soms zit het tegen. Een eigen auto rijden is best prijzig.
Maar ik denk dat het nog enigszins meevalt als je weer veel kilometers ermee vooruit kunt tenminste.

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Aars - E87 118i 1ER REIHE 2007

Bericht door mieske90 » 29 jul 2019, 18:39

Welkom Aars,

YESS!! weer een 1-serie rijder erbij :gekdoen:
Was het niet slimmer om een diesel te rijden met die kilometers per jaar?

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E87 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”