Centrale vergrendeling werkt nauwelijks meer

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Martin-1905

Centrale vergrendeling werkt nauwelijks meer

Bericht door Martin-1905 » 18 jul 2019, 01:23

Goedemorgen,

Ik zal me even voorstellen; ik ben Martin en ben sinds een jaar in het bezit van een BMW 330d (e91). Sinds enkele weken heb ik een probleem met de automatische vergrendeling. Deze doet het nu alleen als ik dichtbij de ontvanger sta. Ik moet de sleutel bijna tegen de achterruit aanhouden om de auto te ontgrendelen en te vergrendelen.

Ik heb het probleem met beide sleutels. Het lijkt mij onlogisch dat er ergens een kabelbreuk zit of condensvorming is, omdat ik denk dat hij dan op elke afstand zou moeten storen en niet alleen zou moeten werken als ik de sleutel bij de achterruit houd. Zit er toevallig aan de voorzijde ook een ontvanger dat deze stuk is ofwel een zekering niet werkt? Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens mij zijn er meerdere zekeringen voor de cv, kan iemand deze benoemen (zekering schema ontbreekt en op internet staan er verschillende soorten schema’s).

Verder komt bij mij op dat het laden via het contact misschien niet goed werkt. Zou dit ook kunnen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bart70
Contacteer:

Re: Centrale vergrendeling werkt nauwelijks meer

Bericht door Bart70 » 18 jul 2019, 14:17

Je probleem kan ik je niet mee helpen, wel met voorstellen, dat doen we namelijk hier

Hopelijk krijg je wat nuttige info hier :duim:

Martin-1905

Bericht door Martin-1905 » 18 jul 2019, 21:17

👍 done. Ik zie graag reacties tegemoet.

Chris0986

Bericht door Chris0986 » 26 jul 2019, 14:06

Beste Martin,
in geval van een cv bestaat het systeem uit een aantal sub-onderdelen.
zender, ontvanger, actuator van relais. Om maar even bij te beginnen.
Bij de e46 gaan de relais nog wel eens stuk, dus makkelijk dicht maar heel vaak moeten klikken voor open.

Vervolgens zou de ontvanger misschien problemen kunnen hebben, dus de vraag of het met open en dicht precies hetzelfde gaat?
De ontvanger testen is misschien wat lastiger, maar je zou bijvoorbeeld de bedrading/ antenne kunnen controleren. Over het algemeen is dis spul redelijk stabiel, dus als je niets kan vinden zou ik snel verder gaan kijken naar de andere opties.

Een ander ding is dat BMW oplaadbare sleutels heeft, welke worden geladen in het contactslot.
Als het laden niet goed gaat, of de batterij onvoldoende capaciteit heeft, geeft de sleutel onvoldoende signaal voor de auto om te horen.
Dit zou je kunnen controleren door de sleutel open te maken en de spanning op de batterij te meten.

Succes!
sinds mijn auto meer vermogen heeft, is het verkeer nog langzamer geworden...
e46 330d 2000
e46 330xd 2001
e90 330xd 2010

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”