olie melding vraagje
olie melding vraagje
Sinds vanmiddag kreeg ik de melding toen ik het contact eraf haalde: " oliepeil staat op minimaal, graag bijvullen "
Half uurtje later gecheckt in de iDrive " oliepeil OK "
Na beraad met de dealer die als advies geeft " eerst maar olie wisselen want hij geeft niets aan in de iDrive "
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een kwart liter bijgevuld.
De melding is weg bij uitzetten van het contact.
Kan het zijn dat er iets mis is met de check in de iDrive? De oliewissel is 4 maand geleden gedaan. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je elke 4 maand olie moet wisselen omdat niet met zekerheid te zeggen is hoeveel ik nu moet gaan bijvullen.
Weet iemand de oplossing voor me?
Alvast bedankt.
Half uurtje later gecheckt in de iDrive " oliepeil OK "
Na beraad met de dealer die als advies geeft " eerst maar olie wisselen want hij geeft niets aan in de iDrive "
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een kwart liter bijgevuld.
De melding is weg bij uitzetten van het contact.
Kan het zijn dat er iets mis is met de check in de iDrive? De oliewissel is 4 maand geleden gedaan. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je elke 4 maand olie moet wisselen omdat niet met zekerheid te zeggen is hoeveel ik nu moet gaan bijvullen.
Weet iemand de oplossing voor me?
Alvast bedankt.
Re: olie melding vraagje
Weet niet of je een ccc of cic hebt.
Geeft die ook geen blokjes/niveau weer?
Heb je dit 4 mnd nog gechecked of die vol was? Misschien hebben ze maar net genoeg erin gedaan waarbij die geen melding geeft. (Moest men nog een oliekan vullen en vergeten)
Wat ik zou doen....
Km noteren en even checken wat de hoeveelheid is in idrive.
Olie opvangen en aanvullen tot 6,5l n53 (inhoud volgens spec). Ook gezien het nog niet zo oud is. Dit wegen op een weegschaal. Terug in de motor. (Mag ook nieuwe olie en filter, kan niet in u portemonnee kijken)
3 maanden rijden of eerder, afhankelijk van melding of niet, olie opvangen en wegen. Voor het aftappen nog checken in je idrive.
Door het wegen heb je betere indicatie of die olieverbrand op basis van gereden km. Of de conclusie trekken sensor oke of niet.
Preventief vervangen van oliesensor...keuze klant.
Geeft die ook geen blokjes/niveau weer?
Heb je dit 4 mnd nog gechecked of die vol was? Misschien hebben ze maar net genoeg erin gedaan waarbij die geen melding geeft. (Moest men nog een oliekan vullen en vergeten)
Wat ik zou doen....
Km noteren en even checken wat de hoeveelheid is in idrive.
Olie opvangen en aanvullen tot 6,5l n53 (inhoud volgens spec). Ook gezien het nog niet zo oud is. Dit wegen op een weegschaal. Terug in de motor. (Mag ook nieuwe olie en filter, kan niet in u portemonnee kijken)
3 maanden rijden of eerder, afhankelijk van melding of niet, olie opvangen en wegen. Voor het aftappen nog checken in je idrive.
Door het wegen heb je betere indicatie of die olieverbrand op basis van gereden km. Of de conclusie trekken sensor oke of niet.
Preventief vervangen van oliesensor...keuze klant.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Ik heb de CCC.
Wat mij ook opvalt is dat ik nergens kan aflezen hoeveel er nog inzit. Het enige dat ie doet is " OK " zeggen.
Geen blokjes, geen niveau, helemaal niets. ( dit is heel erg frustrerend want ik weet niet hoeveel er dus inzit ).
Je hebt op deze manier dus helemaal geen controle meer en ben je afhankelijk van je elektronica.
Wat mij ook opvalt is dat ik nergens kan aflezen hoeveel er nog inzit. Het enige dat ie doet is " OK " zeggen.
Geen blokjes, geen niveau, helemaal niets. ( dit is heel erg frustrerend want ik weet niet hoeveel er dus inzit ).
Je hebt op deze manier dus helemaal geen controle meer en ben je afhankelijk van je elektronica.
Die heb jij wel maar je kijkt in verkeerde menu ? jij kijkt in service meldingen menu schat ik zo in.
https://www.google.com/search?q=olieniv ... 5068417116
Moet het even uit het hoofd doen.
Options menu --> informatiebronnen--> voertuig--> een balkje/regel naar beneden en draai naar oliepijl. Dan krijg je dat scherm in die link.
Soms moet je de auto even warm rijden anders krijg je de melding "kan oliepeil niet bepalen"
Options menu --> informatiebronnen--> voertuig--> een balkje/regel naar beneden en draai naar oliepijl. Dan krijg je dat scherm in die link.
Soms moet je de auto even warm rijden anders krijg je de melding "kan oliepeil niet bepalen"
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Ik ben eruit gelukkig.
Oliepeil moet dus gemeten worden met een draaiende motor.
Ik heb 3 blokjes tussen minimaal en maximaal. Theoretisch zou er dus een kwart litertje in moeten. ( dealer vertelde me dat het een liter is tussen min en max ).
Dan geeft de auto dus al op de helft van de peilstand een melding in het display ( amberkleur ). Is het dan rood op minimaal?
Oliepeil moet dus gemeten worden met een draaiende motor.
Ik heb 3 blokjes tussen minimaal en maximaal. Theoretisch zou er dus een kwart litertje in moeten. ( dealer vertelde me dat het een liter is tussen min en max ).
Dan geeft de auto dus al op de helft van de peilstand een melding in het display ( amberkleur ). Is het dan rood op minimaal?
Zie onderstaande link voor meer info over de oliesensor en enkele betekenisen
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... or/WyI01lJ
Er zal vast nog wel wat in de handleiding staan.
1 liter tussen min en max. Dat wist ik nog niet precies. bedankt voor die info
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... or/WyI01lJ
Er zal vast nog wel wat in de handleiding staan.
1 liter tussen min en max. Dat wist ik nog niet precies. bedankt voor die info
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Geen dank.
Jij ook bedankt voor alle hulp.
Jij ook bedankt voor alle hulp.
Even een schopje omhoog.ehombie schreef: ↑06 aug 2019, 06:32 Die heb jij wel maar je kijkt in verkeerde menu ? jij kijkt in service meldingen menu schat ik zo in.
Sinds ik mijn e60 heb (ruim een jaar en circa 15.000km) heb ik deze methode nog niet kunnen gebruiken.
In mijn ervaring geeft hij bij warm, koud, kort of labge rit altijd "kan oliepeil niet bepalen" aan.
Heeft dit met een optie te maken of een kapot onderdeel?