Motor slaat af

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Poldergast

Motor slaat af

Bericht door Poldergast » 10 aug 2019, 14:23

Ik heb sinds 5 april een 318i 2.0 Touring uit 2004.
Nu kwam ik er pas geleden achter, dat de motor soms als ik op een verkeerslicht of rotonde aan rij, het gas los laat en de koppeling in trap, het motor toerental even terug zakt naar 500 toeren, daarna gewoon weer stationair.
maar als ik 50 km/h of sneller rij en ik laat mijn gas los en trap de koppeling in, dan loopt het toerental zo ver terug dat de motor af slaat.
Ook heeft hij nu de neiging om af te slaan als ik langzaam, kruipend de auto verrijd met laag toerental, dan wil hij ook af slaan, en regeert dan nauwelijks op het gas als ik dit intrap, vaak slaat hij dan ook af.
Al bij de garage geweest waar ik hem gekocht heb en hem in onderhoud heb, maar de beste man zegt dat dit een softwareprobleem is en dat hij dit zelf niet verhelpen kan.
Weet iemand hier waar ik het in zoeken moet??

Christian

ehombie

Re: Motor slaat af

Bericht door ehombie » 10 aug 2019, 23:29

Kan niet beoordelen of dit een software probleem is...(denk het niet)....
Zonder uitlees tools kom je er niet....en dan kennis van een of ander (begin maar met fueltrims te bekijken)...
Misschien kun je lucht en vacuumslangen controleren op scheuren...misschien een lmm of gasklephuis schoonmaken? Dit zijn een beetje de dingen die niks kosten,,,,

Naar een andere kundige garage brengen of hopen dat een forum lid het een of ander kan betekenen. Had je graag geholpen maar je woont niet bij mij om de hoek...
Succes.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”