Umnitza spiegels op een sedan

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
dpower717

Umnitza spiegels op een sedan

Bericht door dpower717 » 20 apr 2009, 13:54

Hey mede-forum gasten,

Ik heb even een vraagje over de M3 spiegels,
je kan namelijk kiezen voor een 6 of 12 pins aansluiting.
Wie weet wat er achter zit, er staat op de site namelijk 12 pins E46 sedan only, en laat ik die nou net hebben, maar weer van iemand anders vernomen dat het 6 pins zou moeten zijn.

Dus tijd om het de pro's te vragen :zwaai:
BMW is a pleasure that you never can measure

Griffendahl

Re: Umnitza spiegels

Bericht door Griffendahl » 20 apr 2009, 13:59

Je moet die 12 pins zelf op 6 pins aansluiten... Dat kan gewoon, je moet dan de 6 juiste draden uit die 12 te pluizen ;) Sedan is geleverd met zowel 12 als 6 pins, afhankelijk van of je auto over geheugen voor stoelen (en spiegels) beschikt.

Maar ik denk niet dat ik voor die Umnitza spiegels zou gaan :roll: Echt heel mooi qua vorm zijn die niet... Volgens mij zijn het ook E39 M5 replica's ipv M3.

dpower717

Bericht door dpower717 » 20 apr 2009, 14:26

tips misschien ??

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 20 apr 2009, 14:47

Waarvoor wil je tips ??

Alternatieven, pinbezettingen... ??

Booth

Bericht door Booth » 20 apr 2009, 18:02

alternatief voor spiegels vind ik wel interessant.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 20 apr 2009, 18:21

Ik heb eigenlijk nog vrijwel nooit mooie (getrouwe) replica's gezien, 't zijn in principe allemaal E39 M5 replica's

Replica's zijn makkelijk te herkennen:
- Hangen een paar cm hoger aan de auto
- Voeten zijn afwijkend
- Ze zijn groter als OEM spiegels

Zodra ik een goede replica tegen kom zal ik dat direct melden... Zo niet dan is OEM de enige oplossing denk ik. Hiervoor zijn op een sedan of touring, voor zo ver mij bekend, 2 manieren om dit goed passend te krijgen.
- Coupe voeten aanpassen aan een sedan/touring
- Custom made voeten kopen voor een sedan

Ik ben zelf voor de laatste oplossing gegaan omdat dit in mijn ogen het mooist past. Want de voeten van een coupe zijn als ze eenmaal op maat gemaakt zijn toch net even anders qua afmetingen als de originele sedan voeten. Die voeten van Mor-Vision.de zijn exact even groot als de originele sedan voeten.

Als je Ebay.de een beetje in de gaten houdt staan er regelmatig setjes OEM M3 spiegels op voor schappelijke prijzen :)

dpower717

Bericht door dpower717 » 20 apr 2009, 22:36

thnx voor de tip.
Het is tegenwoordig niet zo makkelijk meer mooie replica's te scoren, sinds dat BMW met een opruiming bezig is, blijft er weinig moois over -_-

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 20 apr 2009, 22:48

Is absoluut waar, echter met een paar fora als deze en nog een paar anderen kan je een heel eind komen :) Er komt hier op sommige gebieden enorm veel kennis bij elkaar...

Ik heb zelf ook gewoon OEM M3 spiegels met de mor-vision adapters, had de oplossing gevonden op een Duits forum :) Vind het ook nog steeds de beste oplossing op die manier. Heb eigenlijk een heel stel verschillende oplossingen bekeken, maar vond dit uiteindelijk de mooiste en beste oplossing.

jack

Bericht door jack » 21 apr 2009, 07:59

Wat zijn mor-vision adapters als ik vragen mag? Ik heb onlangs ook Oem-spiegels gehaald.

Gr,
Jack

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 21 apr 2009, 08:13

Daar heb jij met een coupe in principe niks mee te maken... ;)

Op een coupe zijn de spiegel voeten gewoon plug & play omdat de M3 ook altijd een coupe is, echter de raamstijl van een sedan/touring is anders als die van een coupe. Als je zonder aanpassing aan de voet een M3 spiegel aan een sedan/touring zou hangen dan hangen ze naar beneden. Die mor-vision adapter corrigeert die afwijking in feite zodat de OEM M3 coupe spiegels toch precies goed aan een sedan/touring hangen.

kenzoke

Re: Umnitza spiegels op een sedan

Bericht door kenzoke » 05 jun 2009, 20:50

Beste,

waar zijn deze mor-vision adaptors dan te vinden. Zou hier dan ook coupé spiegels op aangesloten kunnen worden?

kenzoke
Afbeelding

largeproject
Contacteer:

Re: Umnitza spiegels op een sedan

Bericht door largeproject » 05 jun 2009, 21:21

Lees de post boven van ons modje je nog eens goed door,daar staat nl het antwoord al. :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”