Plek radioversterker in cabrio ?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
themax3f25

Plek radioversterker in cabrio ?

Bericht door themax3f25 » 25 okt 2019, 09:55

In mijn E46 cabrio van 05/2001 viel geluid radio/cd telkens uit en is nu helemaal geen geluid meer. Display van radio/cd/navigatie werkt normaal. Vervangende radio/navi unit lost het niet op. Het zou defecte audioversterker moeten zijn.
Ik heb gewoon hifi systeem met voor en achter speakers en tweeters. Geen Harmon Kardon.
In kofferruimte zit zichtbaar links achter de cd-wisselaar en dvd-speler voor navigatie. Links achterin tegen de achterbank zit de videomudile met blauw en witte stekkers waarmee de radio/navi unit in dashboard ook is aangesloten.
Ik wil de audioversterker demonteren en die voel ik onder de navispeler maar hoe verwijder ik links achterin de bekleding die om navispeler en cd-wisselaar zit. Moet ik een M54 versterker hebben of past een M24 ook. Is het verschil dat de M54 platte pinnen heeft en de M24 rond?
Zou vervangen door een Harmon Kardon versterker plug en play kunnen?

Edward

Re: Plek radioversterker in cabrio ?

Bericht door Edward » 25 okt 2019, 11:53

Zit je versterker niet achter het linker paneel bij de achterbank? Bij onze Compact zit deze achter de airbag.

Edit: Ik zie overigens net pas dat je je niet eens even netjes hebt voorgesteld. Jammer.
Was van plan de info weg te halen, maar goed... veel plezier ermee :)
Laatst gewijzigd door Edward op 26 okt 2019, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.

themax3f25

Bericht door themax3f25 » 25 okt 2019, 20:42

Hier foto van linksachter in de kofferbak waarvan ik de binnenbekledingbwil verwijderen maar niet weet hoe.
Afbeelding

Edward

Bericht door Edward » 26 okt 2019, 07:51

De achterbank... ik zeg niet kofferbak! De achterbank en dan het paneel aan de bestuurderskant.

Maar je hebt 2 dingen hè... de BM54-radiomodule (die onder je Mk3-navigatiecomputer zit) en de HiFi-versterker.

Ter verduidelijking waar de versterker zit: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... it/OYpSFmC

Afbeelding

En als je echt de bekleding (links) in de kofferbak wilt loshalen (tip: navi eruit halen): https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... em/ARxzggl

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”