verlagingsveren

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
kaasplank

verlagingsveren

Bericht door kaasplank » 22 apr 2009, 09:23

oi,

M'n veer linksachter is blijkbaar afgebroken dus ik moet een nieuwe set achterveren hebben maar omdat m'n auto aardig hoog staat wil ik hem graag iets verlagen. Bij m'n lokale tuningshop kan ik volgens de webwinkel kiezen uit 3 verschillende merken.
  • Eibach pro-kit
  • H&R
  • TEC-tuning
heeft iemand ervaringen met deze merken of is het onverstandig om alleen de veren te vervangen. Ik ben niet van plan hem extreem te gaan verlagen
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Mike

Re: verlagingsveren

Bericht door Mike » 22 apr 2009, 09:24

eibach is me erg goed bevallen wat dat betreft en er rijden en hier wel meer met eibach geloof ik.

Als je niet meer al 30mm wil verlagen dan kan je dat makkelijk met alleen veren hoor, wil je nog lager dan kunnen alleen veren ook wel maar dat zou ik zelf niet doen.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 22 apr 2009, 19:13

Ik heb Eibach, en dat bevalt me prima.

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 22 apr 2009, 20:13

+1 voor eibach. Zit er bij mij ook onder.
Setje voor de eibach zou niet meer moeten kosten dan 169 euro zonder montage.

kaasplank

Bericht door kaasplank » 23 apr 2009, 09:40

bij skg in lichtenvoorde staan ze voor 150 euro. Ga daar morgen ofzo wel even langs. 25mm achter en 30mm voor aan verlaging is ook zat :)

iemand nog een link naar een diy hoe je je veren vervangt? Ik heb waarschijnlijk wel beschikking over een brug en gereedschap maar een set met how-to plaatjes is natuurlijk nooit weg :gekdoen:

DvK
Contacteer:

Bericht door DvK » 23 apr 2009, 09:57

Eibach is gewoon goed spul en je levert daarnaast ook niet al te veel in qua comfort. Bij die van mij is er onlangs de Pro-Kit onder gekomen en dat bevalt Super !!

Eventueel heb ik ook nog een set originele M-veren voor je liggen.Hoeveel die verlagen weet ik eerlijk gezegd niet exact..

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 23 apr 2009, 10:42

M veren verlagen zo'n 1,5cm voor en achter...

150 euro is een goede prijs voor een set eibach.
Montage achter is vrij simpel: auto opkrikken, velgen eraf. Onderste bout schokdemper losmaken, daarna ophanging naar beneden duwen en veer ertussen uit halen. Nieuwe veer er weer tussen en alles weer monteren.

Voor is wat lastiger. Je moet de hele veerpoot eruit halen. Dan met zo'n veerspanner je veer samendrukken en de veerpoot boven losschroeven. Veer eraf halen en ontspannen. Nieuwe veer erop en weer samendrukken met de veerspanner. Bovenaan weer vastschroeven en alles weer monteren.
Hier vind je een goede DIY. Alleen doen niet alle foto's het meer, geloof ik.

En misschien heb je wel wat aan deze video:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nd6PCEqtsiI&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nd6PCEqtsiI&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RPOT7aYMnmc&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RPOT7aYMnmc&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

kaasplank

Bericht door kaasplank » 23 apr 2009, 11:15

hmm.. een veerspanner is nou net wat ik niet zo bij de hand heb :( maar dat regel ik ook wel weer ergens :P

Uitlijnen is wel verstandig na het monteren van de nieuwe veren neem ik aan?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 23 apr 2009, 11:20

Ja :)

kaasplank

Bericht door kaasplank » 24 apr 2009, 08:36

Zo. setje eibach pro-kit besteld voor 150 euro. Nou m'n kameraad even aansporen om wat tijd vrij te maken :P

Sandertje

Bericht door Sandertje » 24 apr 2009, 11:52

Hoeveel uur zou een garagebedrijf mogen rekenen om dit te doen? Even er vanuit gaande dat het allemaal normaal los wil.

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 24 apr 2009, 13:34

Achterkant is binnen 15 min gedaan.
Voorkant wat lastiger. Max 2 uur voor alles denk ik (als ze goed zijn en alles gaat zonder problemen, dan moet het binnen een uur tot 1,5 gedaan kunnen zijn).
Ik heb mijn vorige 330Ci eens laten doen met eibach pro. De verenset kostte toen nog 190 euro en ik moest 400 euro totaal afrekenen inclusief montage en na een paar maandjes uitlijnen.
Zou dus nu wel iets goedkoper moeten kunnen.

Sandertje

Bericht door Sandertje » 24 apr 2009, 16:15

Dank u :)

JJ-BMW-F30

Bericht door JJ-BMW-F30 » 25 apr 2009, 23:27

... en na een paar maandjes uitlijnen.
Is het beter om het uitlijnen na een paar maanden pas uit te laten voeren ?
Waarom is dat eigenlijk ? :?
Afbeelding
-- BMW_e46, The Perfect Driving --

Mike

Bericht door Mike » 25 apr 2009, 23:28

Omdat je veren even de tijd nodig hebben totdat ze helemaal ingezakt zijn zeg maar.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”