Slecht starten
Slecht starten
Hallo allemaal,
Ik heb een bmw e46 facelift uit 2001.
Ben erg tevreden en blij met deze auto alleen heeft hij een start probleem waar mijn monteur niet uitkomt.
De koude start smorgens gaat goed maar als ik mijn wagen geparkeerd heb gehad en weg wil rijden start hij maar slaat ook gelijk weer af. Soms blijft hij lopen maar dan hapert de motor erg. Na wat gas te geven loopt hij goed. Zet ik hem in zijn achteruit en ga ik rijden loopt hij ook even onregelmatig. Zat te denken aan de brandstoffilter of bobine. Maar om zomaar klakkeloos dingen te gaan vergaan vervangen is ook hard geld. Wie kan mij een richting op sturen en heeft misschien een monteur omgeving Eindhoven??
Ik heb een bmw e46 facelift uit 2001.
Ben erg tevreden en blij met deze auto alleen heeft hij een start probleem waar mijn monteur niet uitkomt.
De koude start smorgens gaat goed maar als ik mijn wagen geparkeerd heb gehad en weg wil rijden start hij maar slaat ook gelijk weer af. Soms blijft hij lopen maar dan hapert de motor erg. Na wat gas te geven loopt hij goed. Zet ik hem in zijn achteruit en ga ik rijden loopt hij ook even onregelmatig. Zat te denken aan de brandstoffilter of bobine. Maar om zomaar klakkeloos dingen te gaan vergaan vervangen is ook hard geld. Wie kan mij een richting op sturen en heeft misschien een monteur omgeving Eindhoven??
Re: Slecht starten
Heb je de auto al uitgelezen? of uit laten lezen?
Ik zit vaker in Maastricht dus ook niet om de hoek van Eindhoven anders had ik wel even naar je auto willen kijken.
Je kan inderdaad veel dingen bedenken maar ik zou m eerst uitlezen en vanuit daar verder kijken.
Ik zit vaker in Maastricht dus ook niet om de hoek van Eindhoven anders had ik wel even naar je auto willen kijken.
Je kan inderdaad veel dingen bedenken maar ik zou m eerst uitlezen en vanuit daar verder kijken.
BMW ondersteuning Amsterdam
- ISTA, E SYS, CIC virginize, Kombi Virginize, Modules inleren
Programmering/Codering
- FSC repair
Ecu reparatie/clonen
6hp/8hp ISN
Navigatie updates
NBTevo patch en update
Apple Carplay
Hi.
Heb hem bij een garage uit laten lezen omdat ook het motormanagement ging branden maar daar komt alleen foutmelding over de mengverhouding uit. Mij zegt het niets. Ben al blij dat ik het oliepeil kan vinden
Heb hem bij een garage uit laten lezen omdat ook het motormanagement ging branden maar daar komt alleen foutmelding over de mengverhouding uit. Mij zegt het niets. Ben al blij dat ik het oliepeil kan vinden
Laatst gewijzigd door Bart70 op 13 nov 2019, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Een doorsnee garage met opgeleid personeel moet een mengverhouding probleem wel kunnen oplossen. Zeker als ze de tools hebben.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Dat was ook mijn mening maar blijkbaar toch niet. Hebben de LM vervangen maar storing kwam na een paar dagen weer terug. Hun wisten niet waar het aan lag. Dus vandaar dat ik zelf maar een beetje op onderzoek uit ga....
Laatst gewijzigd door Bart70 op 13 nov 2019, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Uiteraard zijn de onderhoudszaken bij een auto van deze leeftijd gedaan
- carterventilatie
- vacuüm slangen
- klepdeksel pakking
- inlaatpakking
- afdichting oliedop en peilstok
- bougies
- bobines
- brandstof filter / brandstofdruk regelaar
Daar is vaak wat mis mee en daar begint ook gelijk het gedonder waardoor je vaak andere klachten krijgt zoals labda meldingen, motor melding, slechte motor loop, hoog verbruik. Enz
- carterventilatie
- vacuüm slangen
- klepdeksel pakking
- inlaatpakking
- afdichting oliedop en peilstok
- bougies
- bobines
- brandstof filter / brandstofdruk regelaar
Daar is vaak wat mis mee en daar begint ook gelijk het gedonder waardoor je vaak andere klachten krijgt zoals labda meldingen, motor melding, slechte motor loop, hoog verbruik. Enz
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Zie post van Wim hierboven, kan ik beamen. Heb zelf ook al enige tijd gekut met van alles. Lambda, LMM, nu is de kat weer aan de beurt omdat de auto te lang met defecte lambda heeft gereden...
Zijn dure grapjes als je te lang met zulke problemen rondrijdt. Denk dat je eens moet beginnen met de vacuümslangen en afdichting van oliedop en peilstok te controleren en carterventilatie moet vervangen als dit nog niet gedaan is.
Carter ventilatie is een relatief dure bij de 316i en 318i's als je hem qua kosten vergelijkt met de 6-in-lijn motoren.
Zijn dure grapjes als je te lang met zulke problemen rondrijdt. Denk dat je eens moet beginnen met de vacuümslangen en afdichting van oliedop en peilstok te controleren en carterventilatie moet vervangen als dit nog niet gedaan is.
Carter ventilatie is een relatief dure bij de 316i en 318i's als je hem qua kosten vergelijkt met de 6-in-lijn motoren.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Slecht starten boven 6graden
Lijkt op een probleem met een temperatuursensor?
Koelvloeistof of luchttemperatuur (LMM).
Misschien even meten?
Succes,
Rob
Koelvloeistof of luchttemperatuur (LMM).
Misschien even meten?
Succes,
Rob
- BMW Clubsport
Re: Slecht starten boven 6graden
Mijne startte ook altijd moeizaam. moest echt een paar seconden de startmotor laten draaien voordat hij aan ging.
Sinds ik mijn carterventilatie heb vervangen start hij perfect. Die zat helemaal vol met sludge en 2 van de 3 slangen waren lek.
De olielekkage was de rede dat ik het spul wilde vervangen. Het weer goed starten was een bonus.
Het vervangen is wel een klote klus aangezien het inlaatspruitstuk eraf moet. (N42 motor)
Sinds ik mijn carterventilatie heb vervangen start hij perfect. Die zat helemaal vol met sludge en 2 van de 3 slangen waren lek.
De olielekkage was de rede dat ik het spul wilde vervangen. Het weer goed starten was een bonus.
Het vervangen is wel een klote klus aangezien het inlaatspruitstuk eraf moet. (N42 motor)
-
Klopt, maar is het wel waard om te doen!
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
De carterventilatie is al gedaan zonder het gewenste resultaat. Maar het start probleem zit hem echt boven de 6 graden. Daaronder start hij gewoon goed..
Wat idioot joh. Maar, als de mengverhouding niet klopt, heeft dit niks met temperatuur te maken, maar toch echt iets met een vacuümlek.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom